tisdag 22 december 2015

Tråkigt nog är jag fortfarande trött...





...och återhämtningen tar mycket längre tid för mig än en "normalt" mående människa.
Jag gick ut på promenaden i går men tog mig knappt tillbaka.
Fick tänka vänster fot, höger fot ända fram till dörren.
Totalt noll energi i kroppen.
Väl inne låg jag i sängen mest hela dagen.
Kunde tyvärr inte somna som jag ville.
Försöker sova siesta tidigt om jag behöver det men i går gick det inte alls.
Inte förrän efter middagen somnade jag...
Tja så kan det vara somliga dagar, dom blir inte alltid vad jag önskar mig.

Hade jättesvårt att somna i går kväll fast jag var så trött att ögonen blödde.
Låg och vred och vände mig i sängen som en karusell.
Och de gånger det är extremt svårt att somna så blir det så in i nordens varmt så det är störande.
I går hade jag vädringsluckan öppen på vid gavel och så hade jag igång fläkten i taket men likt förbaskat så blev det så där äckligt varmt...

Nåja idag är en annan dag.
I dag eller i morgon måste jag ta mig in till byn och handla den sista julklappen samt julhandlingen hem.
Jag ska väl inte ha så mycket från affären eftersom jag inte ska ha en massa julmat hemma men det blev ändå en halvlång lista.
Jag gruvar mig inför byturen men tänkte åka in så tidigt som möjligt och stå och häcka utanför när dörrarna öppnas.
Å sen hoppas jag att det går smidigt.
Där jag kan tänka mig att det är mycket folk är på H&M och där tänkte jag se om jag hittar en klänning till min lilla brorsdotter.
Det kanske inte är så himla roligt att få kläder i julklapp men som faster bestämmer jag att det är bättre än en leksak. *L*
På ICA i byn där jag ska handla har jag inga problem, kan affären utan och innan så handlingen där lär gå snabbt.
Jag brukar förvandlas till en virvelvind när jag handlar, handlar alltid snabbt, vill att det ska gå undan så att jag kan ta mig hem fort igen.
Sån är jag, eller sån har jag blivit...

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och fundera över vilken dag byturen blir!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Även jag är trött känner jag o har ganska ont i kroppen...mest händerna. Ska idag o handla det sista.Kan vara mycket folk......usch ja,gillar inte trängsel
    Ha en så bra dag du kan
    kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade sån tur, handlingen gick så smidigt så jag är jättenöjd!
      Kram

      Radera
  2. Förstår din trötthet så känner jag i dag oxå helt utmattad kram å ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Tack för att du tittar in till mig. Det är så roligt med besök.
    Milla, din trötthet verkar inte alls "normal", jag har inte läst så långt bakåt i tiden hos dig, vet alltså inte vad som hänt eller inte hänt med friskt är det inte i alla fall. Du kan ju inte vila dig pigg. Hoppas att du har uppsökt läkare. Många, många julekramar till dig från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju en utbränd hjärna och lider av trötthetssyndrom, depression och ångest.
      Det kan nog trötta ut vem som helst.
      kram

      Radera
  4. Jag minns inte längre hur det är att vara pigg, för riktigt pigg eller alert är jag aldrig - tröttheten släpper aldrig greppet om mig hur än mycket jag försöker vila/sova eller dylikt. Det är sjukt jobbigt att vara i ett sånt tillstånd hela tiden. Det enda jag behöver köpa till inför julen och som jag har glömt är äppelmos så i morgon den 23/12 ska jag ta en promenad till affären =) Brukar vara skönt att få ha en ursäkt att komma ifrån hem och barnbarn (barnbarnet som är lite för bullersam av sig/aldrig är tyst eller stillsam av sig) så det är skönt att få en stund och bara få va sig själv om än det bara är att gå till mataffären.... Julkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig det.
      Jag har oxå glömt hur det känns att vara riktigt pigg och alert, ha ork och kraft till annat än att genomleva dagen.
      Förstår att du kan behöva gå en tur för att få andas oavsett hur underbart barnbarn och barn är.
      Kram

      Radera