fredag 29 januari 2016

Äntligen Fredag...





Min amaryllis börjar ta sig igen. 
Jag har haft den sen December 2012 tror jag.
Vissa säger att det är besvärligt att få dom att blomma om men denna har det inte varit problem med.
Den blommar dock aldrig i December längre men det gör mig ingenting.
Tycker att det är roligt att se att den gör samma resa varje år.

I övrigt har jag enbart gröna växter inne hos mig och en hel del, alla fönster är fulla med växter.
Blommande blommor har jag på altanen på sommaren.
Jag har fostrat mina inneväxter ordentligt, dom är så glad och växer när dom äntligen får vatten.
Därav har jag lite halvdjungel i vissa fönster.

Jag skrev "Äntligen Fredag" i rubriken och det är det.
I eftermiddag får jag nämligen hem min bästa  Mini.
Äntligen mammavecka igen.
Det är och förblir mina bästa veckor.
Trots att det gått så lång tid sen vi separerade så har jag fortfarande svårt att vänja mig vid att inte få ha barnen hela tiden.
Nu har ju förvisso äldsta bott hemifrån sen 1 1/2 år tillbaka och Midi är ju här bara mellan två lägenheter men jag trivs så mycket bättre då jag har mina ungdomar runt omkring mig.
Det blir liv i lägenheten, mycket skratt, en del skoj men även allvarliga, djupa samtal.
Å jag och mina ungdomar kan prata och pratar om precis vad som helst.
Här finns inga restriktioner.

Veckorna utan barnen har jag alltid gått på halvfart.
Men det är ju så det blir i en separation, att barnen oftast bor lika mycket hos vardera förälder och det är inget fel.
Barn behöver bägge sina föräldrar, absolut.
Men jag som hade mina barn alltjämt sen de var små, tog med dom överallt (hade ju inget dagis, var hemma när dom var mindre) var åtminstone 80 % av föräldratiden med dom (alltså under eget ansvar) så blev det mycket konstigt med att helt plötsligt bara få rå om dom varannan vecka.
Det har varit en sorg ända sen separationen och kan kännas alltjämt.
Nu pratar jag förvisso med Mini några gånger i veckan då han är hos sin pappa med det är inte samma som att ha honom sittande mitt emot mig vid köksbordet.

Nå vi trivs i vart fall väldigt bra tillsammans och har mycket bus och roligheter för oss.


Ha en toppenfredag alla fina!

Kramen om!









3 kommentarer:

  1. Godmorgon! Äntligen fredag ja :) inga blommor trivs hos oss..orkar inte sköta dem
    Ha en bra fredag
    kram,kram

    SvaraRadera
  2. Hej oj och jag som är stolt att jag har lyckats att hålla min blomma vid liv några veckor =/ Är usel på blommor och jag vet inte vad jag ska skylla på om jag kan för lite och blommor eller om är glömsk av mig...Vad mysigt att du får hem barnen känner lika veckorna utan lilleman är så tom och man går bara och längtar tills de kommer igen..

    Önskar dig en jättefin helg

    Kram<3

    SvaraRadera
  3. Tänk vad skönt när barnen blir mer vuxna. Då får man en annan relation med dom. Det är det bästa som finns när man får umgås med barnen...hur stora dom än må vara :) I kväll kommer våran yngsta hem...och det blir så mysigt. Tur vi har skype och Face time, då ser man varandra också när man pratar. Då blir det verkligen som du säger...att det känns som att man sitter mitt emot varandra :) Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera