torsdag 28 januari 2016

Arla morgon...





Visar en bild på något så vackert som apelsiner.
Å goda är dom oxå.
Det sista året har jag kunnat äta både apelsiner och clementiner utan att drabbas av gräslig magkatarr som jag hade tidigare om åren.
Jag har varit riktigt bra i själva magen under lång tid.
Döm om min förvåning då jag fick jätteont i magen igår vid 15 tiden.
Så ont att det kändes som om jag skulle tuppa av.
Jag fick lägga mig ner och våg efter våg av illamående sköljde över mig samtidigt som denna gräsliga värk i magen fortsatte.
Jag har ingen aning om vad som hände, börjar min mage bli dålig igen?
Hade jag ätit något olämpligt? (Inte som jag kunde komma på)
Kan det vara en biverkning av den nya medicinen?
Min mage kanske inte gillar den...
Jag stod helt ställd, fann inga svar.

I dag känns det bättre men är dock fortfarande öm i den.
Det kanske var något tillfälligt.
Jag får väl se.

Innan detta hände igår så fick jag besök här hemma.
Min fina väninna Beda ringde och frågade om hon kunde titta in på sin lunch.
Jag sa givetvis glatt ja.
Å som vanligt hade vi det trevligt.
Mycket prat och skratt.
Sen gillar jag dom här besöken av henne för dom är precis lagom långa så jag inte blir vettlöst trött efteråt.
Hon är en sann och god väninna.

Den här natten har varit sisådär.
Jag somnade i hygglig tid igår men 02.45 verkade jag göra morgon.
Lite i tidigaste laget tycker jag personligen.
Men det var omöjligt att somna om.
Låg bara och vände och vred på mig i sängen så jag gav upp till slut och gick upp.
Men nåja jag har ju fått sova ca 3 1/2 timme på raken.
Ska kanske vara nöjd med det även om jag vet att det inte är tillräckligt många timmar.
Så kontentan är att jag får vara glad över de timmar jag får för min sömn kommer nog aldrig att bli tillfredsställande god.

Idag har jag inget särskilt inplanerat.
Det lutar åt att det borde tvättas lite.
Tänkte byta sängkläder hos Mini så jag ska riva ut hans säng.
Sen har jag väl lite annat oxå som ska tvättas.
Så det är vad dagen erbjuder mig.

Idag är fastedag så jag ska göra en kycklingsallad.
Enkelt och gott.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Usch för magont! Det hade jag med igår..inte vet jag vad som utlöste det heller.Bra senare på dagen :) Idag städning
    Ha en bra torsdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi verkar vara flera stycken som haft magbesvär.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas din mage bara fick lite skrämselhicka och att det inte kommer tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltid hoppas men det känns ännu inte bra.
      Kram

      Radera
  3. Sådär har jsg ockdå hsft lite om sänder, och inte är det så trevligt inte. Det är skönt när det går över i alla fall :) Det sägs att man klarar sig fint om man har åtminstone 1 riktigt god vän. Man delar inte med sig av ens bekymmer åt vem som helst. Så kul att ni hade det trevligt ni 2. Kyckling sallad är gott. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha en eller flera riktigt goda vänner är guld värd.
      Kram

      Radera
  4. Lider med dig hade ju oxå problem med magen o nu bättre, vet inte heller varför det kommer ...skönt att pyssla hemma i lugn o ro här var det jobb o nu slappa i soffan kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att slappa i soffan, själv slappar jag i sängen.
      Kram

      Radera
  5. Det är verkligen ingen skön känsla att gå omkring och ha ont i magen. Skönt att det gick över för dig i alla fall. Allt gott till dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det gick nästan över, var öm och konstig i magen hela dagen igår men den där hemska smärtan slapp jag.
      Kram och ha det så gott!

      Radera