måndag 4 januari 2016

Nu är jag tillbaka igen...





...jag har nämligen varit ute på vift några dagar.
Ni vet sånt som händer totalt oplanerat, bara helt apropå.
Jag har haft det trivsamt, kom hem sent i går eftermiddag men var så trött så bloggen fick vänta.
Men nu är jag på banan igen...

Ute snöar det så just för tillfället är det ganska så vitt med en del snö.
Och tydligen riktigt kallt, -11 grader visar min termometer.
Usch och fy vet ja, det gillas inte.

Äntligen är mitt kaffe klart.
Jag har nämligen sovit länge nu på förmiddagen.
Hade väl lite att ta igen då jag var borta i två dygn.
Jag sover inte lika bra i någon annans säng än min egen.
Vad är det man nu säger; borta bra men hemma bäst.
Så känns det alltid tycker jag.
Det är trevligt att komma iväg någonstans men ännu bättre att få öppna dörren hem.
Vart har jag då varit kanske ni undrar?
Om det tvistar dom lärda...heh
Nå jag tänker inte berätta det just i dagsläget.
Det är inte så viktigt vart jag varit, det viktigaste är att jag hade det riktigt trivsamt.
En bra start på året.

Ungdomarna hade skött sig bra under min bortavaro.
Det var bortplockat och bortdiskat när jag kom hem.
Sånt är alltid skönt.

Nå idag är en annan dag, det är redan den 4 Januari och kylan och vintern har som sagt anlänt, får se hur länge det nu håller i sig.
Jag har en planlös vecka, inget särskilt på agendan.
Funderar på att plocka bort julen till helgen, tvätta lite, laga middag åt ungdomarna, tja det där helt vanliga man pysslar med.
Sen vet man aldrig vad som kan hända!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Det är ju fint när det snöat men jag känner samma sak, nä inte så kul, jag har ingen snöskottning heller så jag tänker bara på all snö jag måste skotta :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slipper skotta snö då jag hyr och det är skönt!
      Kram

      Radera
  2. Det är minus 15 grader hos mig. Och det började fortsätta att snöa igår så nu är det VINTER på riktigt och jag hatar det =( Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi -14, kallt så det räcker till.
      Vi är lika där, jag hatar vintern oxå. *L*
      Kram

      Radera
  3. Välkommen tillbaka :) låter som du haft det riktigt gott och det är viktigast :) fina ungdomar du har som sköter det hemma ;) kram å njut av att vara hemma igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Eva, jag njuter fullt ut med att vara hemma igen!
      Kram

      Radera