tisdag 19 januari 2016

Då har vi Tisdag...





...och så det snöat ute.
Hela gårdagen snöade det och det har tydligen fortsatt i natt.
Mitt värdfolk var ut och skottade två gånger i går och nu behövs det åter igen skottas.
Nu har vi förvisso tur här uppe då det bara kommit kallsnö, det är ju inte så särskilt tungt att skotta bort.
Andra ställen i vårt land har fått det lite knepigare och snöröjningen verkar inte fungera optimalt, har jag läst mig till.
Här uppe hos mig kan jag väl inte direkt klaga på snöröjningen, den brukar fungera någorlunda bra men det beror på vilken tid på dygnet man är tvungen att ta sig någonstans.
Det händer ju att dom släpar efter eller att det är så mycket att ta undan att det tar längre tid.
Tror ändå vi har det bättre när det kommer till snöröjning än man har det söder över.
Vi är ju mer van...

Jag skulle egentligen behöva gå bort till närbutiken idag men jag vet inte om gångbanorna hunnit skottas än.
Jag fick ett sms i går att min medicin jag skickat efter ligger och väntar där.
Nå jag får se hur det blir.
Det kan vänta tills i morgon oxå om jag nu bestämmer mig för att inte idas.

I går gjorde jag min första 5:2 dag.
Det var flytande föda som gällde.
Hade tagit fram grönsakssoppa från frysen och jisses så ruggigt god den var.
Hade glömt att den var ganska så het i smaken och då jag var genomfrusen i går så passade det så bra.
Förutom två tallrikar soppa åt jag en blodapelsin.
Det var allt och jag tror/vet att det blev för få kalorier igår för jag fick en förbenad huvudvärk under kvällen.
Men första dagen avklarad.
Nu har jag två normala dagar innan nästa fastedag.
Det känns som att det kan fungera, gårdagen var i sig inte ett dugg jobbig förutom huvudvärken men den kanske kom sig av annat som ex nacken som jag har haft besvärligt med på sistone.
Men jag är i gång i alla fall och det känns bra.

Nu får ni ha en bra dag alla fina, hoppas att ni inte sitter insnöade!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Inget snöfall här...solen skiner för fullt!-22 grader..bilen visade -15 då jag nyss kom hem. har varit o kollat om jag har i bihålorna. Början har jag..fick Duact tabl utskrivna...har några härhemma, så jag har inte varit o tagit ut ngt än. Ska ju imorgon på blodprov till stan. Är trygghetsproven då jag har reumamedicinerna
    Ha en bra tisdag
    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med sol men fy så kallt.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det tur att snön är lätt att skotta nu, det tycker maken som har stort skottarområde på jobbet :).Du är duktig med dieterna. Jag skulle inte palla att bara drick en hel dag ;-) Men du har styrkan o fixar det. En del sägs må bra med denna dieten...hoppas du också gör det. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mest bara glad över att jag slipper skotta snö alls. *L*
      Jag har märkt att min kropp mådde bra efter fastan, magen fungerade bättre osv så jag tror att 5:2 kan fungera bra på mig.
      Kram

      Radera
  3. Hej vi har också fått mer snö, men nu ligger det -7 så det är inte så kallt ja eller rättare sagt så tycker jag att det är för kallt ändå =)

    Va kul att du startat igång 5:2 dieten ska bli kul och höra vad du tycker om den..alltid jobbigt att börja med något nytt och innan man kommer in det. När jag började med GI tyckte jag att allt var snurrigt men nu sitter det och jag tänker aldrig på de längre utan de går automatiskt.

    Kramar om <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, -7 är oxå för kallt.
      Jag håller tummarna för att 5:2 verkligen är något för mig.
      Kram

      Radera
  4. (Trots att jag inte gillar vintern) så är vintern i många fall lättare att njuta med ögat än med kroppen =) Soliga och klara dagar kan erbjuda riktigt ögongodis, medan snöfall, rysskyla och blåst skapar problem och elände... Tur att jag som hyresgäst slipper skottningen =) Men några gubbar i bostadsområdet står ofta utanför lägenheterna med en skyffel och skottar för att ha någonting att göra =) Alltid trevligt att se! Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan oxå tycka att vintern är vacker men sen kommer vi till kylan och frysandet, då avskyr jag vintern.
      Kram

      Radera
  5. O, vips så har tisdagen förvandlats till onsdag. Lycka till med din 5:2.
    Snö är vackert men o så kallt. Förstår att du föredrar att stanna inomhus.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inomhus är det varmt och gott!
      Kram

      Radera