söndag 10 januari 2016

En Söndag i lättjans tecken...





Hade jättesvårt att ta mig ur sängen idag.
Vaknade redan före 06 men det var lönlöst att försök kliva upp då jag kände mig totalt lealös i kroppen.
Sviter efter panikångestattacken givetvis,det tar dagar innan jag är på banan igen.
Men nu är jag i alla fall uppe.

Gårdagen flöt fram i INTE särskilt många knop.
Jag trotsade kylan och gick i väg till närbutiken.
Jämarns vad det var kallt alltså.
Men väl påklädd och hastig gångtakt så tog jag mig både dit och hem.
Tyvärr så startade inte hjärnan upp som jag trodde.
I går flöt det seg kola i den.
Nu blev det inte så penibla situationer av det då jag inte pratade med någon på hela dagen.
Annars så brukar det märkas i samtal när hjärnan inte fungerar.

Dagen fick gå som den gick.
Jag gjorde inte mycket,tittade på playtv på laptopen, låg och kurade i sängen, sov en stund, åt middag från en låda ur frysen, bara att värma i micron.
Ja ni läser, inget särskilt högt tempo alls och det var precis det jag behövde igår.
Inga krav, bara vara för att läka.

I dag har jag egentligen inga krav på mig heller men jag blir stirrig varje gång jag tittar in i vardagsrummet och se granen stå fullt klädd och lysande vacker.
Det är som om jag tänker att tittar jag tillräckligt många gånger så kanske den packar ihop av sig själv.
Men givetvis vet ju jag att sånt inte händer mer än i en Walt Disney film och jag lever inte i någon sådan.
Så om jag uppbådar tillräckligt med energi idag så kanske jag lyckas packa ner allt vad jul heter...
Håll tummarna vetja!

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Jag lider ju b.l.a av konstant Mental uttröttbarhet och när jag blir riktigt utmattad/trött (har ansträngt mig) stänger min hjärna av sig Det känns som om jag inte kan tänka mina egna tankar färdigt, som om jag tappar dem någonstans på vägen. Det blir svårare att tolka synintryck och jag måste anstränga mig enormt för att kunna formulera mig, för att inte snubbla på de egna orden när jag inte får till meningarna.Tänk om man ändå bara kunde titta på saker man vill få bortstädat och de bara försvann i ett nafs. Det skulle vara rätt så skönt ibland när orken fallerar.
    Ha en sköna Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket jobbig sits när hjärnan stänger av.
      Tack och lov känns det bättre för mig idag.
      Kram

      Radera
  2. Bra om det är bättre idag :) Piggnade till då jag tog en lite kylig promenad nyss med hunden...Fattar inte hur jag kan vara såå trött. Idag har jag tagit bort nästan allt juligt ur fönstren. Granen har vi än, men den ryker imorgon har jag tänkt, bra skulle det vara om den klädde av sej själv.....
    Ha en så bra dag du kan
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt anammat så mycket energi att jag nu tagit bort julen i vardagsrummet.
      Känns jätteskönt!
      Kram

      Radera
  3. Vad bra att du lyssnade på kroppen och vilade för att läka, så viktigt. Och låt det ta den tid det tar, viktiga är att du återhämtar dig i din egen takt efter panikångesten.

    Styrkram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lärt mig de sista åren att det tar ganska många dagar innan jag är tillbaka efter en gräslig panikångestattack så jag sänker allt vad krav heter de närmsta dagarna efter.
      I går tog jag förvisso bort julen i vardagsrummet men jag tokjobbade inte utan tog många, långa pauser mellan.
      Kram

      Radera