tisdag 26 januari 2016

Fullt upptagen...





...har jag varit idag!
Jag klev upp tidigt och tog bussen till byn för att storhandla.
Jag vet att jag skrev att jag skulle testa on-line handling med hemkörning men jag är tvungen att flytta över pengar till mitt iCA kort, vilket jag aldrig gjort tidigare så jag sköt på den upplevelsen.
Nå, runt 08.15 gick jag in i butiken.
Jag körde självscanning, vilket är första gången jag gör när jag storhandlar.
Har bara handlat någon kasse eller två tidigare med självscanning.
Å jisses så svettigt det var att hålla reda på att allt blev vägt och scannat rätt.
Jag blev tvungen att ta av mig både halsduk och jacka, så svettigt var det.

Men skam den som ger sig, jag lyckades och jag handlade a mass.
Nu behöver jag inte handla mer än det vanliga färskvarorna som sig bör.
Resten har jag hemma i frys och skafferi.
Och de är så välpackade nu att jag kanske skulle kunna öppna en egen liten butik här hemma. *fniss*.

Det blev givetvis taxi hem och taxichauffören var så rar att han körde ända fram till bron.

Midi fick hjälpa till att plocka upp alla varor på köksbordet och jag ställde in dem.
Sen åt vi en välförtjänt och god frukost och jag fick äntligen mitt efterlängtade kaffe.
Hann bara med två klunkar i morse.

Nu känner jag mig mer än nöjd.
Det blev ett redigt dagsverke för mig.
Jag gissar på att det blir ett försök till siesta i eftermiddag.
Jag är gräsligt trött nu.

Till middag idag blir det en härlig fiskgratäng, kokt potatis och grönt till.
Det receptet har jag haft sen början av 90 talet.
Tror att det var den första maträtten jag blev bjuden på hos mina dåvarande svärföräldrar.
Ett gott recept som håller fortfarande.

Ha nu en skön dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Bra att få handlat undan :) Jag var också idag efter vattengympan! Hemma nu o känner mej rätt så trött..sjuk höger arm..tog i för mycket på vattengympan...
    Ha nu en skön kväll! Här blir det strax dvd film.Ska kolla Bones säsong 9 till slut..sen blir det tv resten av kvällen. X-files börjar ikväll..nya delar :)
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken skön kväll du hade med en massa mysig film eller serier.
      Kram

      Radera
  2. Trots att självscanning funnits ett antal år har jag inte själv använt mig av det. Vilket jag egentligen inte vet varför jag inte gör eller gjort för det är ju lättare och mera bekvämt med självscanning än att stå länge, länge i kö och vänta på sin tur i kassan. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nybörjare, skaffade självscanningen innan jul och igår var första gången jag självscannade en riktig storhandel.
      Det var lite mer att göra i butiken men skönt när jag betalade och allt var nedpackat.
      Kram

      Radera