söndag 17 januari 2016

Gårdagens middag...





Jag gjorde en kycklingpaj igår.
Själva pajskalet gjorde jag efter ett annat pajrecept jag har.
Fyllningen blev stekt kyckling, lök, broccoli, majs, pressad vitlök och kryddor.
Sen blandade jag crème fraiche med sweet chili sauce, hot pepper sauce och riven ost.
Pajskalet förgräddade jag och sen la jag över fyllningen och hällde sen "såsen" över, bredde ut så att det blev jämt fördelat.
Gräddade sen i ca 30 minuter och voila,  en middag att ställa fram på bordet.
Till pajen serverade jag en härlig sallad.

Det blev oerhört mycket mat.
Vi var tre som åt av den men det blev ändå jättemycket kvar.
Sånt gillar jag naturligtvis.
Nu blir det restdagar en dag eller två.
Så slipper jag laga mat!

Till efterrätt överraskade ungdomarna mig med detta;




Hemgjorda semlor.
Så nu har jag premiärätit semlor oxå.
Så här tidigt har jag nog aldrig ätit semla, brukar nöja mig med självaste fettisdagen.
Se hur jag kan ändra mig..
Gott var det i fall ni undrar!

I går blev det ingen promenad.
Vet inte riktigt vad jag gjorde i går mer än lagade middag (vilket tog en del tid) men jag lyckades fylla hela dagen så att det inte fanns utrymme för en promenad.
Den ska jag ta alldeles strax i stället.
Ska gå bort till närbutiken.
Det är ingen särskilt lång sträcka men räcker gott för mig idag.
Vi har fortfarande en massa minusgrader och det är vad som stör mig och inte vill att jag ska gå ut.
Tycker genuint illa om att frysa som jag gör vid minusgrader.
Men nå, jag får en nypa friskluft och det ska ju vara positivt.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Min yngsta dotter gjorde hemmagjorda semlor strax före jul. Hon älskar semlor. Blir säkert fler gånger hon bakar dem igen innan fettisdag också... Jag får sällan rester när jag lagar mat även om jag lagar till mycket mat. Men ibland händer det och då blir det användbart i någon annan maträtt =) vilket är praktiskt. Glad Söndag trots kylan! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att ta tillvara på rester på det sättet är ju jättesmart.
      Kram

      Ps. Jag fick en semla idag med...hihi

      Radera
  2. Inga semlor än här inte....kallt har vi ja. Borde ta en kort promenad med hunden
    Ha en fortsatt bra söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du hade himla mycket kallare än vad jag har haft.
      Kram

      Radera