fredag 15 januari 2016

Gårdagens...





...middag för mig och Midi blev en hemgjord pizza.
Jag åkte in till byn trots kylan och helghandlade.
Där på affären kom jag hastigt på att det skulle vara gott med en bit pizza så jag la med ett pizzakit med de andra varorna.

Det är ju busenkelt att använda sig av pizzakit och gott blir det oxå.
Fyllningen blev förutom tomatsåsen (som jag piffade till) mozzarella, rökt skinka, lök, ananas och kryddor.
Det blev jättegott och så blev det en del över så vi har till ex lunch några dagar framgent.

Å så skönt det känns idag att jag gjorde bort helghandlingen redan igår så jag kan vara hemma och bara njuta.
Det enda jag ska göra i dag är middag, spagetti och min otroligt goda köttfärssås.
Midi pratade om att hon skulle försöka ta itu med kläderna på hennes rum som av någon anledning hamnat utanför garderoben så det kan hända att det blir tvätt idag.
Men jag tror att hon får sköta om det på egen hand.

Mini blir kvar hos sin pappa tills i morgon.
Den stackarn har legat sjuk hela veckan.
Nu är pappan och fästmön på vift, i Malmö tror jag bestämt, så Mini vill passa på och få lite egen tid innan han kommer till mig.
Han gillar när han får vara ensam hos sin far.
Hos mig händer det så sällan så då jag inte är borta särskilt ofta.

På tal om drömmar så har det återigen varit en konstig natt.
I natt har jag drömt om ostar.
Jag får en känsla av att jag jobbade på en fabrik som tillverkade ostar.
Och det gick så fort på löpande bandet att jag inte hann med.
Chefen och kollegorna stod hela tiden och hånlog åt mig när jag gjorde allt för att hinna med men misslyckades.
Till slut rasade jag ihop på golvet med århundradets vidrigaste panikångestattack och chefen och kollegorna bara skrattade åt mig.
Vaknade och kände mig alldeles uppstressad och svettig.
Det var inte en rolig dröm alls, nej fy för den lede!
Och att jag ska drömma om att jag får en panikångestattack...huga, det räcker ju att jag får dom IRL.

Så skum dröm, hade jag haft ett bättre drömlexikon hade jag slagit lite i den men min är så besvärlig att hitta i och jag har aldrig kommit mig för att köpa ett bättre.
Något stressar mig tydligen då jag drömmer så..

Nej nu blir det kaffe så ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Här blir det strax kaffe o sen far vi till Kokkola
    Ha nu en bra fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad vore vi utan vårt kära kaffe?
      Kram

      Radera
  2. Jag tror att drömmen betyder (min egen tolkning) att det kommer att bli förändringar för dig framöver. Ett språng ut i det okända kanske.? (Det behöver inte betyda arbete utan förändringar av något annat slag kanske kommer att ske) Du hyser farhågor om hur andra ser på dig och du oroar dig för hur din fysiska likväl som den psykiska hälsan kommer att fortskrida framöver. Och kanske har du en magkänsla av att det är någonting som inte står rätt till men du kan inte sätta fingret på vad det kan vara... Hemmagjord pizza brukar vara gott =) Det brukar jag också laga till ibland. Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket fin tolkning på min dröm.
      Tackar allra ödmjukast för den.
      Får mig att fundera lite extra över drömmen.
      Det enda jag inte får till är hur jag upplever att andra ser på mig.
      Jag har inga farhågor där, jag struntar fullkomligt vad andra tycker och tänker om mig, det stör mig inte alls.
      När jag var yngre kanske, men sen jag gick in i väggen första gången 2007 så får andra tycka det dom vill om mig.
      Tack för det arbete du la ner för att tolka min dröm!
      Varm Kram fina du!

      Radera
    2. Åh va gott med pizza o själv välja vad man vill ha på :) ja du drömmar är spännande man skulle kanske ha en bok där man kan tyda drömmar ;) hoppas du får en skön lördag kramen

      Radera
    3. Ja det var jättegott med pizza men då var det rätt länge sedan sist.
      Kram

      Radera