torsdag 21 januari 2016

Inte särskilt lockande alls...




Termometern visar -26 grader kallt.
Det är ju mer än bedrövligt.
Det går rysningar av köld genom kroppen bara jag tänker på att visa näsan ute.
Och det måste jag idag, har ju kuratorssamtal på förmiddagen.
Så jag måste vackert klä mig och ta mig in till byn oavsett jag vill eller ej.

Å nu var det ju som sagt länge sedan jag träffade kuratorn sist.
Undrar om det var i slutet av November.
Så här lång tid ska det inte vara mellan samtalen men jag har lämnat ett återbud (December)
och min kurator är inne på två återbud på raken(December och Januari).
Så det är orsaken till varför det dröjt så in i bombens länge sen vi sist sågs.

I går så var jag "duktig" och lagade oss en härlig middag.
Jag stekte på fläskkotletter som jag sen lät puttra sig möra i en buljong gjord på, lök, morot, lagerblad, buljong givetvis och kryddpepparkorn.
Av den goda skyn gjorde jag en underbar sås.
Till det serverade jag kokt potatis, kokta morötter och min hemgjorda lingonsylt.
Det dög verkligen, lillelördag och allt.

I dag är jag inne på veckans andra fastedag så det blir ingen mat idag, bara dryck och kanske soppa.
Har inte hunnit fundera över dagen ännu.

Efter kuratorssamtalet ska jag ner på byn och helghandla.
Tänkte passa på när jag ändå är däri stället för att vänta till i morgon.
Det enda aber är att jag måste släpa i väg med min kära vän Dramaten.
Nu har jag förvisso planerat att åka buss in till stan men jag måste släpa med dragkärran ända upp till psyket och sen ner på byn...men det är ju enbart i-landsproblem.
Inget står och faller med det, så vitt jag vet.
Har märkt att min nacke, axlar, handleder och händer inte är lika sjuka som dom brukar vara så här års efter att jag börjat använda Dramaten och det är ju positivt.
Men en dag som denna så saknar/längtar jag till senvåren/sommaren då jag bara skulle kunna sätta mig på cykeln och trampa iväg.

Men,men jag ska ut i den förbaskade kylan...behöver jag skriva att jag längtar tills jag är hemma igen.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Här är det också kallt så in i Norden! Gillas inte!!!
    Dagens: städa o byta lakan i sängen
    Ha en bra dag i kölden
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överlevde kölden och det var rent gudomligt att kliva in här hemma i värmen igen.
      Kram

      Radera
  2. God morgon ,,,,oj oj va kallt här är ca 4 minus det är kallt för mig brrrrr

    Trist när saker blir flyttat o ingen ny tid ..hoppas det går snabbt i byn för dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud så jag önskar att det bara är -4 hos mig...*L*
      Kram

      Radera
  3. Det har varit riktigt kallt idag. Hua!
    Jag tror inte heller att det är bra med långa uppehåll om man går hos en kurator/läkare eller diverse och verkligen behöver prata av sig... Råkade ut för ett långt uppehåll själv i slutet på 2015 när jag gick hos en kurator. Hela November och halva december 2015 träffade jag inte alls kuratorn jag brukade gå till.... Hon avbokade våra möten hela tiden. Och när jag var dit sista gången 20 december var hon mera tankspridd/klumpig/tafatt/stressad osv än vad jag brukade eller brukar vara när vi pratades vid. Hon var helt olik sig. Tänkte den gången att hon är på väg att hamna i en utmattningsdepression eller liknande - och visst hade jag rätt.
    Nu går jag inte till någon samtalskontakt längre efter detta. Och jag vet inte ens om det blir att jag kommer att gå till någon annan samtalskontakt längre fram eller inte. Det får tiden utvisa. Men just nu är det rätt så skönt att inte behöva traska iväg - passa en eller flera tider i alla fall. En sista minuten kram på den internationella kramdagen får du av mig ☺ ☺ ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med om att det kan vara skönt att slippa passa tider men jag känner fortfarande behov av att gå och prata.
      Synd ändå för dig att det blev sådär.
      Kram

      Radera
  4. Nu har det varit många kalla dager, förstår att det känns tungt. Särskilt när man ogillar kyla och snö. Oj var länge sedan du sist fick prata av dig. Hoppas samtalet blev av igår.

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket tungt med vinter och kyla för mig.
      Längtar till våren...
      Kram

      Radera