onsdag 20 januari 2016

Lite knövligt blir mer knövligt...




När man börjar med en diet så brukar man vanligen väga in sig och mäta punkter på kroppen.
Ibland står ju vågen still men mäter man sig så kan man se att det ändå händer något i kroppen.
Nå jag började ju 5:2 i Måndags men glömde att väga in mig, tänkte att det gör jag i morgon.
I går glömde jag oxå invägningen.
Men i morse (skam den som ger sig) så kom jag ihåg vågen innan jag började pimpla massa kaffe och vatten.
Gott nog so far men så kom vi ju till detta med mätandet.
Har letat måttband som ett tok och måste inse att just nu finns inte ett enda till handa.
Dom har försvunnit och ligger inte där dom brukar göra.
Högst märkligt om jag nu inte någon gång tidigare bestämt mig för att lägga dom på ett bättre ställe som jag lättare ska hitta?
Med mig och min hjärna vet man aldrig...

Så nu har jag i alla fall vägt in mig men mätandet får vänta tills jag hittat ett måttband.

Ute är det full vinter.
Så vitt att det nästan sticker i ögonen.
Det är nästan skrämmande vackert.
Temperaturen håller sig runt -12 grader vilket är på tok för kallt för en frusen person som jag.

I går klädde jag mig och gick bort till närbutiken för att hämta ut mitt paket från Apotea.
Precis när jag kommer innanför dörren där så inser jag att jag inte har mobilen med mig och man får inte ut paketet om man inte kan ge ut löpnumret som står i sms;et.
Jag frågade om jag fick låna telefonen och ringa hem och få numret så och det var okej.
Å då kom vi till detta,  vad har barnen för nummer på sina mobiler?
Dom står ju så vackert i telefonboken i min mobil och inget jag behöver kunna utantill.
Jag slog ett nummer på en höft, ingen svarade, jag provade en ny variant, ingen svarade men så slog jag det sista numret en gång till för det kändes bekant och så svarade Midi som ilade till undsättning så att jag fick ut paketet.
Alltid ska det vara nåt!

Resten av kvällen låg jag och softade framför tv;n.
Det blev ett lugnt och behagligt avslut på dagen.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Här är det också vintervitt o det snöar..vi har ca -14 grader. Har varit till laboratoriet..borde hämta dottern kl 12.20 o skaffa nytt bibatteri. Men då ska nog mannen med
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra bilbatteri är ju verkligen något bra att ha.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. God morgon :) ja som det kan bli allt finns i mobilen nu för tiden :) 5:2 är nog bra tänkte på den förr, men jag äter som jag vill lagar oftast middag efter lchf men äter gröt o en frukt ibland ..jag mår bra o det är viktigast ju skoj att höra hur du tycker det är :) hoppas du får en skön dag & fy vad jag saknar datorn hi hi men snart är jag hemma igen den 9 feb :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag informerar eftersom dieten fortskrider.
      Kram

      Radera
  3. Vad duktig du är med dina dieter! Själv har vi ändrat kosten här hemma nu, och det fungerar så bra. Har nog gått upp några kilon här sedan jag blev sjuk, men lägger inte så mycket fokus på det ännu. Tar tag i det sen när jag är frisk.

    Så trist att du glömde mobilen, men skönt att det löste sig ändå!

    Grönsakssoppan du skriver om i förra inlägget, har du något recept på den?

    Önskar dig finaste dagen ❤️

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har jag nog inget recept till grönsakssoppan, lagar nästan aldrig mat efter recept.
      Tror jag hade i lök, vitkål, krossade tomater, färska champinjoner, paprika, broccoli, morot, buljongtärningar,vatten,färsk ingefära, pressad vitlök, färsk chili och salt.
      Började med att fräsa på kryddorna sen la jag i allt eftersom, lät grönsakerna fräsa oxå innan jag hällde i vatten och buljong.
      Puttrar tills det är klart, då man har kål i så krävs det över en timmes puttertid.
      Ungefär så tror jag att jag gjorde!
      Kram

      Radera
  4. Jag kan inte ett enda mobilnummer, jag skulle varit helt ställd utan min mobil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen kan jag ett i alla fall. *L*
      Kram

      Radera
  5. Jag tycker det är jättejobbigt när jag slarvar bort saker och glömmer vart jag lagt dem. Tankspridd är mitt namn, he he... Vilken tur att du till slut fick ett svar hemifrån när du ringde så att du kunde ta ut paketet =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är himla glad att Midi svarade i sin mobil så att jag fick löpnumret.
      Kram

      Radera