lördag 16 januari 2016

Lördagsförmiddag...




...och jag sitter i mitt kök och njuter av friden som råder.
Midi åkte för en stund sedan in till byn.
Hon ska se en bandymatch då en av hennes vänner norröver är med och spelar.
Efter matchen ska hon gå till Mini och hjälpa honom frakta hit hans saker.
Han brukar vanligtvis få skjuts men nu är hans far och fästmö bortrest.
Ska bli härligt att få hem honom.

Dagens middag blir en kycklingpaj och sallad.
Jag har inget recept jag går efter utan använder min skalle som säger vad som fungerar ihop eller inte.
Det kommer säkert att bli jättegod, jag är inte känd för att misslyckas i köket.

Å nu blev jag virrig igen.
Skulle precis ta mig en kopp kaffe då jag inser att jag inte kokade det när jag tänkte i morse när jag klev upp.
Fungerande hjärna efterlyses, någon som har en till övers?
Nå jag får vänta lite till innan jag får mitt kaffe.

-7 grader och mulet är det idag.
Skönt att det inte är så kallt.
Kanske vågar jag mig ut på en promenad utan att halvt frysa ihjäl mig.
Men jag får se vad dagen bjuder på, man vet aldrig vad som kan hända.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin dag med Mini :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kanske skulle ansöka om att få vara med i matprogrammet Halv åtta hos mig ? "ler" (Eftersom du verkar vara en bra kock.)
    Nä idag är det inte så kallt, minus sex grader har jag. Lördagskram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, kan tycka att det programmet är trevligt att se men har ingen önskan att vara med.
      Lördagskram tillbaka!

      Radera
  3. Ingen alltid fungerande hjärna här inte, teflonminne så man blir rädd för sig själv i bland. Här är det riktigt kallt men sol och härligt vinterväder i min smak. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vi är alltså fler, då behöver jag inte känna mig så ensam men min virriga hjärna.
      Kram

      Radera
  4. ha ha känner igen det där :) blev det nån tur ut i går? här var det kallt men ut var vi :) hoppas din morgon varit bra å du får en skön söndag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blev ingen promenad igår.
      Hade fullt upp inomhus även om jag inte riktigt vet vad jag pysslade med.*S*
      Kram

      Radera