fredag 1 januari 2016

Nyårsdagen 2016...





Det är fortfarande ganska så mörkt så jag lyser upp med värmeljus i mina ljuslyktor på köksbordet.
1 Januari 2016 är det idag.
Ett helt nytt år har börjat.
Tro vad som ligger framför oss detta år?
Själv har jag varken höga förhoppningar eller förväntningar.
Det ställer bara till kaos att tro något som inte blir.
Men förhoppningsvis blir 2016 ett bra mycket bättre år än 2015 var ur många olika perspektiv.

I går var det nyårsafton.
Jag gjorde som många andra, firade den helt ensam.
Och det gick väl an oxå.
Inte så att jag sprang omkring här hemma och kvittrade som en Lärka men dagen gick.
Under förmiddagen så lagade jag till min porterstek jag ska bjuda på idag.
Jag kokade ner buljongen och så gjorde jag en suveränt god sås.
När köttet kallnat så skar jag upp den på skärmaskinen.
Till köttet ska jag servera hasselbackspotatis, vitlöksmorötter samt svartvinbärsgelé (Om nu ungdomarna kommer ihåg att köpa gelén, den är nämligen slut).
Det kändes skönt att pyssla i köket, där jag känner mig hemma och där jag kan känna lugn när jag lagar min mat.

Jag pratade några timmar med Älskade E igår.
Hon hade fullt upp med förberedelserna inför deras nyårsfirande.
Dom skulle fira med ett annat par.
Nå vi hann prata medan hon gjorde i ordning förrättstapasen.
Gissningsvis så hade dom en mycket trevlig kväll.

Jag sov en siesta efter att jag ätit av min Janssons och det var ljuvligt men sen kom jag inte riktigt igång igen.
Ville helst bara lägga mig igen men höll mig uppe några timmar.
Jag gav upp runt 23 snåret och då kröp jag i säng.
Hade nog precis somnat när det satte igång att smälla något helt makalöst.
Fanns inte en chans att jag skulle kunnat fortsätta sova genom den raketskörden.
Där var det mängder av pengar som bokstavligen gick upp i rök.

Nå det lugnade ner sig till slut och jag kunde återgå till att sova.
Det var min nyårsafton, inte ens naggande god men timmarna gick!

Idag får jag hem alla mina ungdomar så ikväll blir det härlig god middag med dom.
Det ser jag fram emot!

Ha en härlig start på detta nya år alla fina!

Kramen om!

22 kommentarer:

  1. Vilken härlig nyårsdag du har att se fram emot! Och med godaste maten! Önskar dig en fin kväll. God fortsättning!❤️ Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag längtar efter mina ungdomar, ska bli härligt att ses.
      Kram och ha det bäst!

      Radera
  2. God fortsättning till dej :) Här tog vi emot nyåret utan raketer! Hördes av dem ändå häromkring
    Idag ser det ut att bli lugnt.Ingen snö har vi ..endast lite på marken...lite soligt o -8 grader
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig Paula!
      Kram

      Radera
  3. God fortsättning!
    Ja mitt nyår firade jag också själv men den såg väl mer bedrövlig ut. Jag gjorde ett gott revben med honung, ingefära och chili som jag åt upp direkt vid spisen utan tillbehör. Sedan drack jag lite vin och gick och lade mej. Jag kände att jag inte ville fira något nytt år när jag fått dåliga nyheter om min släkt. Man blir ganska bitter på livet när det drabbar människor man älskar och som inte förtjänar smärta.

    Men, men idag är det en ny dag och jag ska väl plocka ihop lite här och kanske t o m gå en promenad. Hoppas du får det trevligt idag. Kram!!! /homehopedreams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är det särskilt skoj att fira nyårsafton ensam men ibland blir det så.
      Bara att gilla läget.
      Så tråkigt att det hänt något i släkten, förstår att det känns svårt.
      Ha en trevlig dag själv fina du!
      Kram

      Radera
  4. God fortsättning.. ja här var oxå lugnt o skönt och jag tycker om det :) låter skönt med att dina kids kommer hem i dag då blir det lite liv i huset mysigt :) önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser verkligen fram emot att få hem mina ungdomar idag,det ska bli så trivsamt!
      Kram

      Radera
  5. Gott Nytt År till dig! Härligt att få hem barnen idag, mysigt! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag spendera hela nyårsafton framför tv:n och idag spenderar jag på samma sätt. Mina hemmavarande ungdomar var hos sina vänner och firade in året igår. Och idag är de trötta så det är tyst och skönt. Barnbarnet är hos sin farmor så inget bök och stök alls. Så skönt för mig och det är välkommet! Till middag blir det Tacos! Snabbt och enkelt =) och gott! Önskar dig och de dina en God fortsättning på denna Nyårsdag =) Ha det bäst! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att du fick det där lugnet du så väl behövde.
      God fortsättning till dig med!
      Kram

      Radera
  7. Jag tycker att nyårsafton är som vilken kväll som helst. Inget speciellt alltså. Vi satt själva också. Och det gick bra. Jag tyckte i alla fall att det märktes att folk slutat slösa pengar på raketer. Det pågick en stund bara. Önskar dej en bra början på detta nya året. Och mys på med ungdomarna dina:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig Dessan!
      Kram

      Radera
  8. Kikar in & hoppas du har det bra vännen ...stor kram

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en god fortsättning <3 Så gott de lät är dålig på att göra kött men sambon är duktigt.. hasselbaks potatis är ju så gott.. mysigt att få hem gänget idag så ni får ha de mysigt ihop.. själv ska jag ut och äta med sonen då han bjuder ut sin mamma ikväll =)

    Önskar dig en trevlig kväll

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick en riktigt härlig middag ute med sonen!
      Kram

      Radera
  10. Egentligen är ju nyårsafton en dag som alla andra, jag är inte så mycket för att fira...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är många som inte firade något särskilt!
      Kram

      Radera
  11. Vill bara önska dig en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, nu är jag tillbaka igen!
      Kram

      Radera