fredag 22 januari 2016

Samtalet...




...igår blev väl hyfsat.
Det var inte så att vi löste världsfreden eller liknande.
Det blev heller inget riktigt djupgående samtal.
Utan mest prat om vad som hunnit hända under de 1 1/2 månad vi inte setts.
Fast vi började och titta på målsättningen, att vi fortfarande är inne på samma spår, om något kommit till eller förändrats sen vi skrev den i September.
Sånt tycker väl jag är ganska så ointressant men det måste göras.
Nå vi pratade som sagt om hur de senaste månaderna varit, en del om mina ungdomar (då dom är en så stor del av mitt liv) och lite annat smått och gott.
Så körde hon sin standard, hur jag mår (skala 1-10 då 10 är dåligt), ångest (skala 1-10), sömn, mat, cigg, alkohol, självmordstankar, missbruk av droger, mående efter nya medicinen osv..
Hon skriver hela tiden då jag sitter hos henne.
Jag kan när jag vill få läsa vad hon skrivit om mig i min journal men jag har inte bett om det ännu.
Förmodligen vill jag se senare, få en utskrift att ta hem och läsa i lugn och ro.

Efter samtalet så traskade jag ner på byn dragandes på min Dramaten.
Jag helghandlade på ICA och sen tog jag bussen hem.
Utomhus var det som sagt svinkallt, -26 grader.
Förfärlig temperatur och inget som är bra eller positivt för mig.

Väl hemma packade jag upp varorna och in i skåpen.
Sen ställde jag mig och lagade till en tonfisksallad.
Det var ju torsdag och min faste/äta mindre dag.
Jag var så himla duktig att jag mätte och vägde och räknade om allt till kalorier.
Hela bunken blev 625 kalorier och så mycket åt jag verkligen inte på egen hand..hihi
Vi åt tonfisksalladen alla tre igår.
Jag blev förvånad då Mini oxå ville ha av den och han fick rostad franska med smör och ost på till.
Det var himmelskt gott kan jag säga.

Nu har jag tre "normala" dagar på raken men det blir inga särskilda utsvävningar för mig.
Jag tar det fortsättningsvis lugnt med maten, fortsätter att äta på assietter och inte stora mattallrikar.
Tänker på vad jag stoppar in i munnen.
På sikt borde det ge resultat.

I helgen blir jag solo i här hemma.
Mini växlar boende idag (hann krama honom hårt innan han for till skolan) och Midi skall intill byn och umgås med sin syster yster.
Ikväll ska dom på hockey, i morgon ska dom till sin far och äta kamsern och sen blir det utgång på kvällen.

Så jag har hela min lägenhet för mig själv...
...och jag tror att det lutar åt att jag får manligt besök ikväll.
Vi får se hur det blir med det!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Nu har vi inte lika kallt.."bara"-13 grader just nu
    Ha en fin fredag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ok med samtalet ju ....om mat ja jag äter ofta på assiet för ögat luras men jag tar bort snabba kh ( kolhydrater) det gav mig mitt resultat :) -23kg på 6 mån o träning :) nu gäller det att hålla det oxå det är ofta där man tappar, men jag har viljan :) låter bra som du tänker :) mysigt med mans besök ju hi hi ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter inte särskilt mycket kolhydrater heller.
      Mycket bra viktnedgång på den tiden, hurra för dig!
      Kram

      Radera
  3. Du är duktig med matlagning. Tonfisk salladen lät ju jättegott :) Ha en fin helg ...och hoppas du får trevligt besök ;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jas matlagning är min specialitet! *L*
      Kram

      Radera
  4. Ja dessa samtal kan både vara givande och jobbiga men de viktigaste är ju att man känner att ger någonting..

    Usch vad kallt ni har det, jag gnäller på -14 grader men jag fryser ju jämt också =/

    De låter ju trevligt med ett besök och hoppas du får en fin helg.

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas oxå på en fin helg,förhoppningsvis en helg jag kan lägga till minnesbanken.
      Kram

      Radera