söndag 24 januari 2016

Söndag...





...och jag vilar!
Vad ska man annars göra en helt vanlig Söndag?
För mig handlar det om återhämtning oxå.
Trots att jag hade det fantastiskt trevligt i Fredags så tär det på energin att varit så social och givetvis påverkar den sena timmen oxå.
Men jag kan gå omkring och känna mig trött, det gör jag med ett leende.
Det känns bättre när det finns en ordentlig anledning för tröttheten.

Senare i dag eller i morgon så får jag hem Midi.
Ska bli roligt att höra hur hennes helg sett ut och varit.
Hon har ju både varit på hockey och så på krogen.

Tänk att den här veckan gått den med.
Tycker att tiden har en förmåga att rulla på, ibland alldeles för fort, ibland mer lagom.
Kommande veckas agenda gapar helt tom.
När jag var hos kuratorn sist bestämde vi att jag skulle gå på samtal varannan vecka.
Det kändes helt okej och var mitt eget förslag.
Jag har 8 samtal kvar och vill gärna fördela dom på ett smartare vis så att dom räcker längre.
Det jag däremot ska göra är att storhandla.
Det var ca två månader sist.
Jag ska testa on-line handling med hemkörning.
Har precis upptäckt att vi har en butik i byn som tillhandahåller detta.
Ska bli skönt att slippa tiden och det gedigna arbetet för en gångs skull.
Och dom tar bara 100 kronor för hemkörningen.
Det blir klart billigare än att jag ska ta mig till byn och sen åka taxi hem.
Så det känns spännande.

Nu blir det mer kaffe och så ska jag läsa bloggar som jag inte orkade med igår.

Ha en skön Söndag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en lugn o skön söndag!
    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med söndagar, för det är en sån dag man bara liksom "är" . Skönt att bara vara.

    Fi hemkörning lät bra och billigt. Det låter toppen.

    Bra är åxo att fördela ut samtalen som du har gjort. Det kanske ger dig mer.

    Själv ska jag nog ut en sväng i det vackra vintervädret.

    Kram och ha en fortsatt fin slapparsöndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en mycket skön slapparsöndag!
      Kram

      Radera
  3. usch ingen rolig jobb helg alls men nu är den över ..skönt för dig att ha det så med samtal bra att saker o ting löser sig o att få hem varor är toppen kram å skön kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att helgjobbet är över.
      Ha en fin början på veckan!
      Kram

      Radera
  4. Har ju precis lärt känna dig men jag känner igen en del från mig själv. Det du skriver om att vara väldigt trött efter att du varit social. Jag skriver inte så mycket längre om det jag varit med om. Kanske för att jag upplever att jag är så mycket mycket bättre än bara för några år sen. I min gamla blogg (som jag länkar till från min nuvarande) har jag en kategori som heter panikångest och mindfulness.
    Tycker du gör rätt som fördelar samtalen. Smart.
    Spännande med hemkörning och bekvämt också. Jag handlar ibland hos Linas Matkasse. Men det är lite dyrt för mig så jag köper bara när jag känner att ekonomin tillåter det. Annars är Lina superbra tycker jag.
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig provat Linas matkasse, vet inte ens om det finns uppe hos mig.
      Tycker att det blir alltför dyrt.
      Kram

      Radera
  5. I min stad finns ingen on-line handling. Det hade dock varit praktiskt i alla fall för mig om det funnits, men men.... Hoppas att veckan som kommer blir en bra vecka för dig=) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att prova on-line handlingen.
      Kram

      Radera