söndag 31 januari 2016

Söndag...





I dag blir det hemgjord pizza till middag.
Eftersom sonen är här och det mest är för hans skull så blir det rökt skinka och ananas som fyllning förutom ost och röd lök.
Förr om åren bakade jag alltid egen pizzadeg men det har jag helt slutat med.
De färdiga kiten är så bra och man kan även få dom till väldigt bra pris så det inte blir så dyrt.
Det enda jag gör är att krydda upp tomatsåsen som följer med för den tycker jag alltid är klen smakmässigt.
Hur enkelt som helst, det blir gott men jag behöver inte lägga så mycket energi på tillagningen.
Har märkt att jag fortfarande tycker att det är trögt att laga middag även om jag gör det.
Det sitter givetvis i mitt mående som inte är på topp just nu.
Då blir det mesta av "vardagsmåstena"tröga att göra.
Senare när det börjar bli vår lär jag vakna till lite mer, inte gå i dvala som jag gör nu.

Gårdagen var annars en hygglig dag förutom en extrem trötthet som inte ville ge sig.
Ungdomarna åkte in till byn och shoppade lite medans jag kunde ta det soft här hemma.
När dom sen kom hem och visade upp sina fynd satte jag igång med middagen.
Det var bra shopping till billigt pris.
Mini köpte sockar och en t-shirt  och Midi hade hittat en klänning och ett par byxor för i princip ingenting.
Så hade dom varit på second hand och där hittade hon lite porslin, billigt givetvis.
Dom var på ett synnerligen gott humör.

På kvällen så åkte Midi in till byn för att träffa en väninna på puben, ta en öl eller drink och sitta och prata i lugn och ro.
Då passade jag och Mini på att sitta i köket och prata bara han och jag.
Vi hade det riktigt mysigt.
Och som vanligt så går pratet allt mellan himmel och jord.
Han är en mycket fin och mysig grabb och härlig att diskutera livet med.

Jag knoppade in i sängen men jag hörde när midi kom hem och det var inte sent, bara runt 22.30, duktig tjej!

Nu får ni ha en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hemlagad pizza som är sååå gott :) Längesen jag gjort det....ska göras till nästa helg :) Köper också färdig botten!
    Ha en mysig söndag
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön dag :) pizzan ser god ut o som du säger den är rätt billig degen i dag o god :) skön söndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så behändigt med de färdiga pizzakiten som finns idag.

      Radera
  3. Jag har också slutat göra egen pizzadeg. Som du skriver är pizzakit som man kan köpa rätt så billigt så varför anstränga sig i onödan liksom =) Det är en skön känsla att kunna sitta och prata med sina barn om allt möjligt. Den förmånen har jag också med mina yngsta som inte är så små längre... " ler"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt att ha den fina kontakten med sina barn.
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  4. Gott med hemgjord pizza! Nu bidrog du till vad VI ska äta idag! Tack för det! :) kram <3
    //Karin

    SvaraRadera