måndag 11 januari 2016

Tänka sig...





...jag lyckades i går minsann, julen den sista plockades bort.
Måste säga att det kändes superskönt även om det satt hårt åt att uppbringa den energin som behövdes.
Jag är så nöjd över min prestation igår.
Nu får jag det att låta som jag gjort något oerhört och det har jag ju givetvis inte gjort men med tanke på hur jag mådde igår så är jag mer än nöjd.

Efter att jag plockade undan julen så pratade jag med Älskade E.
Hon var solo igen efter att ha haft hennes karl där i över en månad.
Jäntan som varit hemma på jullov reste med tåget norröver.
Jo hon har ju sonen hos sig men han är så vuxen att han reder sig själv, åtminstone vill han tro det.
Å stackars E som bröt en tå på nyårsaftonen.
Den ömmar rejält.

Så lagade jag lite mat till mig själv.
Det blev pasta med en sås på tonfisk till middagsmat.
Jag åt och sen trillade jag i säng.
Var så gruvligt trött.
Låg och lyssnade till Kunskapskanalen och så somnade jag.
Men det blev ingen lång siesta för Midi ringde och berättade vilken tid hon skulle komma hem.
45 minuter hann jag sova och det var väl alldeles lämpligt.

Midi kom hem och det första hon gjorde var att äta av min pasta med tonfisk.
Hon tyckte att det var jättegott.
Jag gör dock bara den rätten när jag är ensam då jag vet att Mini inte skulle uppskatta den.
Sen såsade vi bägge på tills det blev läggdax, jag först och Midi sen.

Natten har varit både bra och dålig.
Somnade men så vaknade jag runt ett snåret och låg vaken i timmar.
Somnade slutligen för att vakna innan 06, då blev jag tvungen att gå upp på toa.
La mig och tänkte att nu är det väl kört men slumrade in ytterligare nån timme.
Sen låg jag vaken väldigt länge innan jag klev ur sängen.
Låg ex och funderade över vilken dag det är idag.
Sånt kommer inte självmant fram.
Min hjärna är svårväckt.

Och nu sitter jag här och väntar på att mitt kaffe ska gå klart.
Ute snöar det.
Det är -9 grader.
Men jag håller mig hemma idag med.
Ska iväg till både kurator och läkare i morgon efter lunch så det får räcka.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

16 kommentarer:

  1. Låter som att du haft ändå en bra dag igår :)
    Jag vet inte om granen åker ut idag. Ska nog på tjejträff samt handla mat på samma gång..
    Ha en fortsatt bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön dag o att allt jul är ute dessutom :) ja min dotter bröt oxå en tå tvi va trist skall oxå till sjukhuset i dag :) va rädd om dig då du ger dig ut ok kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är superskönt att julen är bortplockad nu.
      Kram

      Radera
  3. Åhh vad skönt att ha julen undanstökad! Ska ta tag i det jag med... Den där sömnen är en riktig energitjuv, när den inte funkar, hoppas du hinner komma i kapp dig under dagen. Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en mycket lat dag så jag vilar mest.
      Mycket skönt, jag lovar!
      Kram

      Radera
  4. Ja men visst är det skönt att få bort julen och ännu skönare när det är gjort =) Nu kliver jag upp tidigt för att gå med lilleman till skolan så då är jag trött på kvällarna igen..

    Hoppas du får sova en natt och att de vänder, finns ju inge värre när man inte får sova riktigt på nätterna.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig riktigt nöjd över att allt är som vanligt igen här hemma.
      Ja du sömn som strular är inte roligt men egentligen är jag mer van vid det än en sömn som fungerar.
      Kram

      Radera
  5. Jösses vad du hann med trots ditt mående, känn dig stolt.
    Idag har jag börjat städa ut julen. Passar på att byta färgtema i rummen, kunde inte låta blir trots det som stod i min blogg. Det tar nog hela veckan.
    Ser fint ut hos dig. Målar du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är stolt att jag trots att jag bara ville gräva ner mig åstadkom det jag gjorde.
      Jo jag målar men tavlan på staffliet är min äldsta dotters alster.
      Det får hänga där mellan mina målningsattacker.
      Kram

      Radera
  6. Men julen som är det jobbigaste att plocka bort:)) Du har varit duktig, känn dej nöjd med all rätt:)) Hos oss snöade det lapphandskar också i morse, men det blev inte mycket ändå. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det snöat hela dagen, värdfolket har skottat en gång men det behövs nog ytterligare skottning.
      Tack ha det gott själv!
      Kram

      Radera
  7. Duktig du är! En klapp på axeln ska du ge dig själv =) Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Millan! Du varg. Du målar ser jag! Åh, vad nyfiken jag blir. Tycker du ska måla, du som lever livet precis som det skall levas. På eget sätt. Kramen om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Minna jag målar emellanåt.
      Tavlan på staffliet är dock min äldsta dotter, den brukar hänga där när jag inte själv håller på med nåt alster.
      Kram

      Radera