tisdag 5 januari 2016

Trettondagsafton...





Ja se där, nu är det helg igen.
Trettondagsafton!
Det kom jag på igår så jag ilade in till byn med min Dramaten och handlade lite.
Det var ju en vecka sen sist det blev handlat.
Kallt var det men inget oväntat då termometern visade -11 grader.
Idag är det -14 så nej, jag går inte ut alls idag.
Det räcker med gårdagens frysande.

Jag har tydligen gått inför sovmorgnar för det hade jag idag med.
Förstår inte riktigt vad som händer igen.
Har jättesvårt för att somna trots att jag är alldeles utmattad av trötthet, vaknar jättetidigt men orkar inte kliva ur sängen och sen somnar jag om flertalet gånger innan jag går upp för dagen.
Tänk att det alltid ska vara något, att det aldrig fungerar som jag vill.
Dagarna bli ganska så konstiga av detta "onormala" sovande.
Och känner jag mig själv rätt så kan det ändras på någon dag eller två.
Vips sover jag inget alls eller så gör jag morgon mitt i natten.
Inget fungerar när det kommer till min sömn och jag går som vanligt omkring och är helt enkelt skittrött jämt.

På Tisdag har jag läkartid och då ska vi prata mediciner men känner jag dom rätt lär dom inte bry sig så mycket om att min sömn alltid strular och aldrig går till sig.
Det här sista året har ju varit fyllt av nya tabletter som ska fasas in och gamla som ska fasas ut och nya som inte fungerar som tas bort direkt osv..
Den ena läkaren tycker si och den andra så.
Det är dagens väl fungerande vård...not!
Jag känner mig som en labbråtta, som oftast!

Nu har jag äntligen mitt kaffe klart.
Ska njuta av dagens första mugg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

14 kommentarer:

  1. Ja, usch så kallt det är idag! Jag o M var o handla till stan vad vi skulle. Sen var jag på en promenad med hunden..huga vad det var kallt, det blåser också. Hann aldrig ringa Inremed idag, Ska ringa torsdag el fredag då....Ska ännu ut en sväng. Ungdomarna ska hämtas från bussen 15.20 Sen blir det en lugn kväll, Trettondagsafton
    Ha en fortsatt bra dag
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hos mig är barnen ledig Trettondagsafton.
      Grabben börjar skolan på fredag!
      Kram

      Radera
  2. Ha en fin dag!! Kram! Vacker bild!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag gillar det fotot.
      Jag tog det för några år sedan.
      Kram

      Radera
  3. Det är så skönt med sovmorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo sovmorgon har sin tjusning, visst är det så.
      Kram

      Radera
  4. Visst är det trist att läkarna ordinerar o tycker så olika...Hoppas verkligen dom lyssnar på dej nu så du får hjälp någon gång. Hoppas du ändå får en trevlig helg..så här mitt i veckan. Kram till dej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, helgen mitt i veckan hos mig blir/är jättelugn och skön.
      Kram

      Radera
  5. Hej här är det -18 grader kallt idag inge trevligt alls.. hoppas du får den hjälp du behövde hos läkaren och de är ju bara att stå på dig för de behöver man idag om man ska få hjälp..Hoppas att du fått en bra sömn i natt.

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får ju se på Tisdag till veckan hur läkaren ställer sig.
      Kram

      Radera
  6. Mina läkare har aldrig direkt brytt sig om att jag inte sover så bra. En klapp på axeln är i princip vad de gjort och sedan sagt att det blir "säkert" bättre (Har provat mediciner men medicinkänslig som jag är har det varit svårt för läkare att ge mig sånt jag klarar av) Jag har haft problem med sömnen i snart 26 år. Idag är det ännu kallare hos mig. Minus 20 - Ghaaaaaahhhh liksom! Ha det bäst och ha en mysig trettondag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får ofta höra det med, att det säkert blir bättre men inte hjälper det.
      Hos mig började sömnstörningarna när jag fick yngsta barnet alltså för nästan 16.5 år sedan men det är dom senaste 10 åren som det verkligen varit gräsligt.
      Och inte verkar det gå att få någon ordning på det, hjälper ju inte heller att jag är låg rent psykiskt.
      Kram

      Radera
  7. Dessa läkare o allt inom vården ....är ju hemma sen en tid o väntar på en tid till ortopeden hade hoppats att få den innan jag skall jobba men ser dåligt ut hoppas det löser sig för dig vännen kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en dotter som väntat på att få komma till ortopeden här i stan sen i Augusti men ännu inte fått tid, det är gräsligt!
      Kram

      Radera