måndag 18 januari 2016

Trög, trögare, trögast...





...så började jag denna nya veckas Måndag.
Hade som vanligt ställt alarmet på mobilen.
I morse när det ringde hade jag ingen som helst aning om vad som lät.
Kastade mig över väckarklockan men jag kunde inte få tyst på den (inte så konstigt då den inte lät) och sen i rena förvirringen så såg jag mobilen och insåg att det var den som lät.
Tur är väl att det inte finns en dold kamera i mitt rum så jag slipper se min vanliga morgonförvirring.

Ja men då har jag i alla fall startat upp dagen.
Sitter nu med en kopp kaffe och hoppas på att trögheten i hjärnan ska släppa lite.
Men det kan ju i sig enbart vara ett drömscenario då jag vanligtvis alltid är mer eller mindre trög i hjärnan.

Ute har det snöat en del och termometern visar på -14 grader, brrr så kallt.
Mini har tagit sig till skolan och Midi håller på att göra sig i ordning inför en stadstur ,ed Maxi.

Veckans agenda, jag har ett kuratorsamtal att passa.
Samtalet är inte förrän Torsdag och jag får se om det verkligen blir av då det varit en del avbokningar sista månaden.
Problematiken med att det går för lång tid mellan samtalen är tilliten.
Tycker att jag har svårare att öppna upp riktigt om det var länge sedan jag träffade kuratorn.
Det är som att jag måste börja om och bygga upp tilliten för kuratorn igen, fast jag egentligen vet att hon går att lita på.
Men så fungerar jag i alla fall!

Mer än så innehåller inte min agenda för denna vecka.
Jag hoppas givetvis att Beda tittar in under någon av hennes luncher men det vet jag inte i förväg för det måste ju stämma med hennes jobb oxå.
Några maskiner tvätt lär jag köra i veckan.
Ska renbädda sängar så då blir det extra många maskiner som körs.

Och så ska jag börja med 5:2 denna vecka.
Jag har bestämt att fastedagarna (de dagar man lever på max 500 kcl) ska vara Måndagar och Torsdagar.
I går tog jag fram grönsakssoppa från frysen så det är vad jag kommer att äta dessa två dagar denna vecka.
Sen får jag se hur det går men det känns ändå som en ganska så okomplicerad diet.
De andra dagarna äter man som vanligt men måste ju givetvis tänka på vad man stoppar i munnen för man ska ju inte äta sånt man vet att man går upp i vikt på.
Det är ju inte så att man stoppar tre påsar olw;s ostkrokar i sig eller liknande.
Ska bli intressant att se hur det fungerar.
Som vanligt så missar jag att väga in mig och mäta kroppen.
Hade tänkt att göra det när jag klev ur sängen i morse men jag var väl för trög då för att minnas det.
Jag gör det i morgon bitti i stället ( har redan hunnit drick en massa vatten och kaffe).

Nu ska jag dricka lite mer kaffe så ha det så bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Inte lika kallt just nu....-24 , så jag menar mej på lunchträffen. Så längesen jag träffat fina Kata så jag måste passa på nu.har i motorvärmaren på bilen också
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är också sån, jag gillar inte att prata när det gått för lång tid. Som tur var går jag varann vecka nu och det funkar för mej. Kan du inte be om att få gå oftare? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska egentligen gå en gång per vecka men det har blivit så många avbokningar då kuratorn varit sjuk och sen har det ju varit jul och nyårshelger oxå.
      Därför har det blivit så långt mellan.
      Kram

      Radera
  3. Lycka till med dieten 5:2. Har aldrig provat på den men däremot har jag ju både sett på tv och läst lite grann om korttidsfastan. Verkar vara väldigt effektiv metod att rasa i vikt för dem som har provat på =) Kram och ha det bäst ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns som att detta är något som kan fungera för mig!
      Kram

      Radera