torsdag 14 januari 2016

Trött Torsdag...





Jag sitter vid min laptop med ögonen fulla av grus, så känns det i alla fall.
Jag har fått sova ännu en god natt.
Borde jag inte känna mig piggare med två bra nätter på raken?
Men nähä jag känner mig mer trött än någonsin.
Och i natt har jag drömt konstigt om en massa snubbar jag dejtat för länge sedan.
Det var smuggel och hemligheter och en del del massa gömmande för polisen som var hack i häl hela tiden.
Vad som smugglades kommer jag inte ihåg.
Och vad mina x-dejter gjorde i drömmen begriper jag inte heller.
Drömmen var helskum.

Sol ute och -13 grader.
Inte lika kallt som det har varit men ändå för kallt för mig.
Jag fryser bara jag tänker tanken att gå ut.
Och det är inte behagligt att frysa.
Vackert är det i alla fall med solen som skiner och den vita snön.
Men det hjälper ändå inte, jag avskyr vintern.
Så är det helt enkelt!

Till veckan har jag planerat att börja med 5:2 dieten.
Jag har aldrig provat den själv men min fina Pappelino och hans fästmö kör den sen flera år tillbaka.
Nu tror jag inte att det är för att gå ner i vikt som dom håller på utan mer en livsstil och att man mår bra att äta mindre två dagar i veckan.
Själv tänker jag försöka för att se om jag går ner i vikt.
Det känns som att det inte krävs så mycket arbete runt just den dieten.
Det är bara två dagar som man måste väga, mäta och räkna om till kalorier.
Resterande dagarna äter man som vanligt men jag tror att jag kommer att tänka på vad jag stoppar i munnen när jag kommit in i dieten.
Sen har jag övergått att äta på assietter i stället för vanliga stora tallrikar.
När tallriken ser full ut blir jag mätt även om jag äter mindre.

Dom här sista årens dåliga mående och en massa nya mediciner som fasas än in än ut har gjort att jag lagt på mig fler kilon än jag borde bära på.
Det vill jag åtgärda nu.
Jag tror att jag är så stark att jag klarar av det.
Jag fixade ju att fasta i 13 dagar så det här borde ju vara en baggis.
Har någon av er provat 5:2 och hur har ni då upplevt den?

I går eftermiddag då jag sov siesta kom Midi hem.
Jag vaknade till och tyckte mig förnimma någon som var i lägenheten men visste inte säkert om jag drömt.
Då hörde jag hur det sprang nere så jag tänkte att det måste vara det som störde mig.
Jag gick upp och ser att toalettdörren står öppen och att lampan är tänd.
Då blev jag än mer förvirrad för jag var helt säker på att jag både släckt och stängt dörren innan jag gick och la mig.
Så helt plötsligt så smyger hon på mig, den rackarungen...
Hon fick äta köttsoppa och macka och vi satt en bra stund och pratade vid köksbordet.
Jag fick årsalmanackan av Maxi, den som inte fanns till julafton så jag blev jättenöjd.
Har saknat att skriva som jag brukar, typ väder, middag, besök, handling, möten att passa osv.
Nu kanjag göra det igen, jippi!

Vi avslutade kvällen med te och hårdbrödmackor med ost.
Hade ett mysigt avslut på dagen!

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Ja man vet inte alltid var man får allt ifrån som man drömmer, konstigt är det. Här är det 11 minus grader men solen har visat sig i dag och det är härligt. Jag har inte provat 5.2 dieten men hört mycket bra om den, det går säkert bra för dig. Jag ska börja med C9 har du hört talas om det ?
    Det är en kickstart för att komma in i bättre tänk, bli piggare och bli av med sötsug. Låter bra tycker jag. Jag säljer forever och vi har den där.
    Du kan gå in och titta på min hemsida länken finns på min blogg.
    Kram och ha en bra kväll i kylan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag hade inte hört talas om C9 men läste in mig på den.
      Lycka till med din kickstart!
      Kram

      Radera
  2. Ibland tror man att man ska vara utvilad när man har fått sova, men jag kan känna mig ännu tröttare ibland. Ja ibland kan man drömma konstigt och några ex vill man ju unte ha i drömmen ;) 5:2 dieten har jag aldrig provat jag kör GI fast jag vet de som kör den och är nöjd. Usch vad rädd jag skulle bli, först är jag mörkrädd och så hoppar jag till om någon går förbi ibland..

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur är att jag inte är mörkrädd i alla fall men nog skrämde hon mig.. *S*
      GI provade jag för jättemånga år sedan, det fungerade det med.
      Kram

      Radera
  3. Tänk att man alltid drömmer mardrömmar o blir jagad. Men det är nog om man sover för hårt. Känns ändå roligt höra att du fått sova några nätter på raken:) Ha det fint söta du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är ändå skönt att veta att jag i alla fall fått göra två bra nätter på raken, hoppas givetvis på en tredje oxå.
      Kram

      Radera
  4. Drömmar kan verkligen var märkliga och innehålla de mest oväntade händelser. Var kommer allt ifrån? Det brukar jag också fråga mig.... Hoppas att du får en fin fredag! och att solen värmer upp klimatet, för oavsett hur kallt det är just nu, så är vi på väg mot våren och ljusare tider.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov att det finns en vår i sikte.
      Kram

      Radera