torsdag 7 januari 2016

Tydligen vänt på dygnet igen...




John Blund den lilla luringen verkar inte vilja titta in till mig och strö över sitt sömnpulver.
Han har väl andra, viktigare personer att ta hand om så jag får ligga sömnlös större delen av natten.
Somnade på morgonkvisten och vaknade för en halvtimme sen.
I och för sig inte så konstigt när jag tänker efter men jag tycker inte om att jag fått sån vajsing med mina sovrutiner igen.
Det blir inte lika god sömn som den som sker under natten.
Och hela min dag blir helt avig från den stund jag kliver ur sängen tills det är dax att plåga ner sig i den igen.
Jag känner mig ytterst missnöjd med hur det utvecklar sig...

-23 grader kallt har jag idag.
Nähä, jag tänker inte gå ut mer än slänga en påse sopor och kolla postlådan.
Mina ungdomar gör sig i ordning för en bytripp.
Jag tror bestämt att dom inte är riktigt frisk på en fläck som utsätter sig för den här kylan helt i onödan ( Det skriver jag givetvis med glimten i ögat).
Men Midi är ute efter en större ryggsäck inför helgen då hon åker norröver och hälsar på goda vänner.
Så jag blir solo i lägenheten till helgen.
Å det går det med!
Då har jag absolut inga förpliktelser, behöver inte laga mat om jag inte har lust, kan strosa omkring i morgonrocken hela dagen om det är vad jag vill.
Att bara vara...

I går så åt vi som sagt rester och sen frös jag in det som blev kvar.
Kom även ihåg att frysa in portersåsen, kan vara gott att ta fram när jag gör kött någon gång framöver.
Jag har som sagt det mesta i min frys då jag tar tillvara på allt och inte kastar något.
Min fina Pappelino säger att jag har det efter honom men eftersom jag inte vuxit upp med honom så är jag inte säker.
Och jag har ju i princip uppfostrat mig själv så jag tror nog att jag är begåvad med ett sunt förnuft helt enkelt.

Vad ska jag då laga för middag idag?
Jag har faktiskt ingen aning.
Tog inte fram något från frysen igår, tänkte inte ens tanken att jag skulle laga till något idag.
Men jag tror att det får bli något enkelt.
Känner mig ganska så avig idag så jag har ingen lust.
Och sen får jag väl se om ungdomarna ätit på byn, Subway brukar hägra.
Då behöver dom kanske inte någon stor middag, det kan räcka med soppa.
Kom på att jag har både grönsakssoppa, morotssoppa och köttsoppa i frysen.
Jag tror att det får bli något så enkelt som att tina en soppa.
En gång lagade jag till dom så det kan ju inte kallas snabbmat...*S*

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!







16 kommentarer:

  1. Bra att ha mat i frysen :) Enkelt är det ju :)
    Kallt har vi idag med..imorse -30 nu -24
    Jag har också sovit jättedåligt..
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får sova bättre i natt, det är jobbigt att vara trött.
      Kram

      Radera
  2. Har du provat Atarax innan du ska sova, jag brukar ta 1-2 st och sen sover jag ganska bra, det enda som är synd är att man känner sig liiite trött dagen efter med. kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom fungerar inte på mig.
      Äter starka tabletter till läggdax och inte ens det fungerar.
      Kram

      Radera
  3. Bra att ha lite i reserv i frysen. Nog är det kallt alltid....så håll dig inne i stugvärmen om du inte måste ut. Dessutom har det börjat snöa här igen. Att inte få sova är grymt irriterande. Hoppas att John Blund hittar tillbaks till dig.
    Ha det gott i stugvärmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, har bara som hastigast varit ute när jag hämtade in posten.
      Blir nog hemma i morgon med..
      Kram

      Radera
  4. Hej! Hittade din blogg via Tant Glad och läste din presentation. Det var nästan som att läsa om mig själv för sisådär 10-15 år sen. Så nu skickar jag en hälsning till dig och hoppas att du får sova kommande nätter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och din hälsning.
      Jag hoppas oxå på sömn!
      Kram

      Radera
  5. -23 grader! Det låter rysligt kyligt, förstår att du inte frivilligt går ut. Så kallt blir det sällan här nere i södern.
    En rykande varm soppa låter som en god och värmande måltid i vinterkylan. Hoppas innerligt att du får en bättre sömn inatt.

    Ha det fint!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här får vi tyvärr alltid sådana riktiga köldknäppar i Januari och Februari, bara att försöka härda ut men jag gillar det verkligen inte.
      Jag är ingen vintermänniska!
      Kram

      Radera
  6. Hej

    Jobbigt de här med sömnen jag kommer in i perioder som jag är trött men kan inte sova, tidigt uppe och lägger mig sent men knappt någon sömn på natten. Inge kul alls..

    Ja det är kallt ute nu och jag måste jag och köpa täckbyxor för det är inte första gången jag förfryser låren sen kylan kom.

    Jag tyckte inte heller om sushi innan de har kommit de senaste åren..

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Täckbyxor är nog en mycket god idé i denna kyla.
      Och sömnen ja, det är jobbigt när den strular!
      Kram

      Radera
  7. Då har du haft nån grad kallare än mig. Jag hade -22 i torsdags. Det kändes så kallt, att hela jag stelnade och frös till. Näe ....fy. Men snart så kommer den mysiga våren.

    Bra att frysa in saker. Bra att ta fram mat då man behöver.

    Nu är det bara att ta tag i den nya dagen. Just nu är det -20 hos mig. Inge skönt alls för en ovän med vinterhalv-året.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar så till våren, vill ha den här och nu! *L*
      Kram

      Radera
  8. Oj så kallt, vi har -5 här i dag och det räcker. Men nu har vi ju snö och jag tycker om det. Det där med maten känner jag igen, jag vill gärna diska undan innan jag sätter mig och äter det blir ju liksom mer ro då. Och visst är det bra att frysa ner, blir det bara en portion så går det ju att ta om man är själv, dumt att kasta. ha en skön fredag nu i kylan och håll dig inne. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller mig fortfarande inomhus fast idag har vi bara -19 grader..
      Tack för din kommentar!
      Kram

      Radera