söndag 21 februari 2016

Å sköna Söndagen då...





Är fortfarande mörbultad i kroppen och värst är nacken och axlarna.
Jag klara tydligen inte av att bära minsta lilla som är tungt nuförtiden.
Å så städningen på det.
Ibland känns det som det är slut på kärringskrället.

Idag har jag i alla fall gått upp ur sängen.
Vaknade jättetidigt och försökte somna om men det gick inte så bra.
Lika så gott att kliva upp.
Egentligen har jag lust att sova bort dagen men ska försöka hålla mig upprätt.

Någon slags mat mat måste jag laga till idag men trots att jag har frysen full kan jag inte komma på vad jag ska göra.
Och vips så kom jag på det.
Jag ska göra panerad rödspätta, stuva spenat, kok potatis och rivva morötter.
Det känns överkomligt att laga till.
Å typisk nog så låg det längs ner i frysen så jag fick ta upp allt för att hitta åt det.
Nackdelen i att ha en för full frys. *fniss*

I övrigt så händer nog inte så mycket idag.
Jag känner mig fortfarande dränerad på energi.

I morgon har jag läkartid.
Vi ska väl prata medicin samt förlänga sjukskrivningen.
Suck, har ingen lust att gå dit egentligen.
Och så är det redan klockan 09 så jag måste kliva upp jättetidigt.
Jag måste få min lugna morgon innan jag ska iväg.
Annars kommer jag att känna mig jättestressad och det vill jag undvika.
Jag klarar idag inte av minsta lilla stress, då blir jag nästan paralyserad.
Men nå det är morgondagens bekymmer.
Idag ska jag njuta av att det är Söndag.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Ha en skön söndag!VILA ! Det ska jag göra :)

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vilade och det var så behagligt!
      Kram

      Radera
  2. Ja tyvärr blir det så när man är som man är, dagen efter kommer allt :( trist men sant! ja inte lönt att oroa sig för det som händer i morgon & som vi inte kan påverka..du gör så rätt i att njuta av söndagen kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njöt av Söndagen tills jag lagt mig, då kom tankarna.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  3. Visst är det skönt med lugna mornar, håller tummarna att det går bra hos läkaren då. Njut av kvällen. Kram.

    SvaraRadera
  4. Lycka till hos läkaren på Måndag. Hoppas att du kan/ eller har kunnat sova gott i natt? (om du läser kommentaren på Måndag) Jag brukar inte kunna sova så bra om jag exempelvis ska till läkare eller ska på någonting annat dagen efter... Hoppas att du fick en vilsam Söndag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Njae sömnen är som den är men jag fick sova tre timmar i alla fall.
      Kram

      Radera
  5. Läser ikapp här och försöker förstå vad som är grunden till oron och att du är sjukskriven. Ledsen för din skull att det är jobbigt nu.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sjukskriven för att jag gått in i väggen flera gånger samt att jag har en depression som inte vill gå över, panikångestattacker samt kraftiga sömnrubbningar.
      Kram

      Radera