onsdag 10 februari 2016

Another day in my paradise...





Tänk så glad jag är över att ha ett hem som jag kan kalla mitt eget.
Det går ju inte att låta bli att se alla dessa flyktingar som idag står på bar backe och som lämnat hem och fosterland.
Det är svårt att förstå när man sitter i sitt eget, trygga och varma hem.
Gud så lyckligt lottade vi är i Sverige på många sätt även om landet inte fullt ut fungerar bra.
Men bra mycket bättre än länder där det krigas i.
Där människor upplever fasor vi aldrig ens kan föreställa oss.
Jag är glad att jag föddes i Sverige.

Så något annat som denna virrhjärna lyckats med.
I går när jag la mig för att vila körde jag min vanliga avslappningsövning, vilken inte alltid är så lätt att genomföra beroende på måendet.
Men jag brukar i vart fall försöka.
Jag var där jag stillar mitt inre och låter tankarna bara passera ut i periferin utan att jag tar tag i dem.
Nå, det gick inte så bra, kände att det var kaos i hjärnan och någonting letade sig fram, kom upp till ytan.

Min medicinering!
Jag har gjort helt fel nästan hela sista veckan.
Så j-la virrig kan jag vara alltså.
Jag har ju en ny medicin jag håller på att fasa in.
Den ska ökas var 14;onde dag och då dubbelt mot veckan innan.
Å så den medicin som satts på utsättning, alltså en medicin jag ska sluta med ska minskas var 14;onde dag med en tablett (äter 3 kapslar nu).
Nå allt har blivit helt virrigt och jag har helt enkelt tagit fel dosering både morgon och kväll.
Alltså alldeles för låg dos av bägge medicinerna.
Kanske därför allt känts så kymigt och olustigt.
Nå igår kväll fick jag göra om allt och göra rätt, lika så denna morgon.
Å nu har jag fört in i min agenda när jag ökar respektive minskar dessa båda mediciner.

Å nej det blev inte så mycket avslappnad vila då jag hade fullt upp att reda ut vad jag ställt till med när det gäller doserna av min medicinering.

Å så min vägdag idag.
-0.6 kg visade vågen så totalt efter 3 veckor med 5:2 har jag gått ner 2.9 kg.
Men innan jag började med 5:2 hade jag gått ner 3 kg så den totala viktnedgången är -5.9 kg.
Det känner jag mig nöjd med.
Så jag fortsätter...

Nu får ni ha en härlig Onsdag alla fina!

Kramen om!


18 kommentarer:

  1. Visst är man glad för det vi har, stackars alla som förlorat allt.
    vi har det så bra. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Vi ska vara glada för det vi har :)
    Flytten är på gång till Nouw. Få se hur det blir......om jag trivs bättre. Blev så konstigt på det ställe som jag nu bloggar på . Ha nu en bra onsdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej jag lär märka vart du bloggar.
      Ha det bäst!
      Kram

      Radera
  3. Du är inte ensam om att virra till det med medicineringen. Hihi
    Hur bra jag har det blir jag varse varje dag eftersom jag har kontakt med byns flyktinggård. Försöker tacka varje dag. Det är så lätt att ta för givet.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så skönt att höra att det inte är bara jag som virrar till det..*fniss*
      Ha det bäst!
      Kram

      Radera
  4. Men grattis !! Vad duktig du har varit som har gått ned så mycket:)) Kram på dej

    SvaraRadera
  5. så kan det bli ;) men va duktig du är med att tappa vikt grattis super bra :) ha en skön kväll från en tröttis kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har nog hittat det som fungerar för mig och det är givetvis skönt att se att det händer något på vågen.
      Kram och tack!

      Radera
  6. Vackert foto, det ser mysigt ut hemma hos dig!
    Bra att du upptäckte det där med medicineringen så att du kan justera dosen. Hoppas att du finner rätt dos och framförallt att den ger den effekt du vill ha.


    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får jag ju inte bestämma doseringen av mina mediciner på egen hand, det är läkarna som gör det men jag är glad över att jag kom på att jag tagit helt fel dos på både morgon och kvällsmedicinerna.
      Kram

      Radera
  7. Skönt att det finns fler virriga människor så man slipper känna sig ensam =)
    Precis som du själv så känner jag mig privilegierad som är född i Sverige, ett land där jag fått växa upp utan att behöva vara rädd för krig eller behöva vara orolig för tillgången på mat. Jag är otroligt tacksam över att bo i ett land där vi har haft möjlighet att ta emot och hjälpa andra människor som av olika skäl har haft behov av det. Jag är tacksam över att om jag vill kunna uttrycka mig fritt utan risk för att råka illa ut. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det skönt när man inser att det inte bara är jag som är virrig.
      Brukar kalla det senil light demens...hihi

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  8. Vilken tur att du nu kan rätta till felet så du nu får rätt dos och att du nu vet varför du inte mått så bra på sista tiden. Grattis till din viktminskning. Ha nu en fin dag.
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, tur att hjärnan fungerade till slut så att jag kan åtgärda doseringen.
      Det blir liksom gör om och gör rätt!

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  9. Jag blir förvirrad bara jag läser hur du ska göra....inte lätt att hålla reda på allt ;)
    Vad härligt att det verkar fungera med 5:2, jag skulle gärna vilja komma igång också men jag kommer inte till skott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo medicineringen förvirrar mig oxå men nu har jag skrivit in i almanackan hur jag ska äta, när jag ska öka och när jag ska trappa ner på bägge medicinerna...puh men det blir nog bra till slut.
      Kram

      Radera