onsdag 24 februari 2016

Onsdag...





Ånyo en dag, inte helt olik andra dagar.
Jag låg kvar i sängen längre än jag brukar.
Det kan vara skönt det med.

Den här dagen har dock varit bättre att vakna till än gårdagen.
Jag vaknade ur en dröm vid 03 tiden.
Drömde att mamma jagade mig med en stor förskärare och högg mig i bröstet tre gånger.
Jag dog...och vaknade upp med panikångest mega trippelstor.
Det tog nästan hela dagen innan det släppte helt.
Å jag fick ta några stesolid för att lugna mig.

Men som tur vad så hade jag annat trivsamt här som rara sms och några telefonsamtal från Skåne H.
Han har en förmåga att få mig att må bättre.
Och jag älskar skånska, det är som ljuv musik i mina öron.
Han har gjort det förr, fått det svåra att kännas lättare att bära.
Och veta att han genuint tycker om mig och att jag alltid har en plats i han hjärta känns varmt inom mig.
Å nej han är inte aktuell som pojkvän eller liknande, han bor alldeles för långt från mig men vi har setts när jag varit nere i Eden.
Han är som uppåttjack för mig.

Idag skiner solen ute och jag ska nog klä mig och gå ut på en liten promenad.
det är bara -1 grad så det är ju givetvis överkomligt.
Men jag väntar en stund till.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Usch för såna drömmar!
    Hoppas att du får en bra dag! Här skiner solen nu, men det är fortfarande minusgrader
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit ute på en riktigt härlig promenad i solsken.
      Kram

      Radera
  2. Men hua va hemskt! avskyr att vakna upp från mardrömmar tur att det var en dröm...vacker vår bild :) åh Skåne påg :) :) :) trevligt o du gillar skånskan :) låter kul med en vän som du gillar så ja avstånd är inget kul alls o som du säger en bit ifrån ...men kul att han gör dig glad :) skönt med sol det är inte här idag...ha det skönt kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen en hemsk mardröm.
      Jo jag har en alldeles egen Skånepåg...*L*
      Jag gillar att han kan få mig att stundtals må bättre.
      Vi har kontakt periodvis och haft det länge, länge.
      Kram

      Radera
  3. Hujedamej vilka drömmar, förstår att det måste vara läskigt att drömma sådär.... Hoppas att nattens drömmar blir ljusare och finare så att du kan få ro att sova. Sömn är oerhört viktigt för kroppens mående!

    Ha det fint <3
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var läskigt och som tur var, bara en dröm!
      Har ju grava sömnstörningar så det där med sömn och jag fungerar inte riktigt!
      Kram

      Radera
  4. Men vilken otäck dröm..men skönt att det kändes bättre idag. ja men visst är det härligt med Skånska, jag är nog den enda skåningen som inte pratar skånska ;) har bott borta för länge..Hoppas att fick en fin promenad idag

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså du kommer där nerifrån.
      Jo promenaden var härlig, knappt kallt alls och solsken.
      Å drömmen var hemsk men panikångestattacken jag fick av drömmen var så mycket värre. *L*
      Kram

      Radera
  5. Ja, din dröm är ju en riktig rysare. Förstår att den sitter kvar när du vaknade.
    I går eftermiddag blev/var det snöstorm hos mig. Var inte alls kul att vara ute i det vädret. Men nu på morgonen verkar det vara mer stillsamt ute... Hur som helst är det skönt när det bara är någon minusgrad ute eller för den delen plusgrader såhär i februari. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det börjat snöa idag men igår var det vackert väder.
      Är så trött på allt snöande nu, tar det aldrig slut?
      Kram

      Radera