måndag 8 februari 2016

Ånyo en vecka, som ett oskrivet blad...





Ny veckan igen och den ligger helt öppen för mig än så länge, som ett oskrivet blad.
Jag har inga åtaganden alls så vitt jag vet.
Mini kommer till mig men det är inte förrän Fredag så jag får vackert vänta fem dagar till.
Så i övrigt noll på agendan.
Å det är inget som stör mig utan gör mig lugnare.

Midi blev hemma idag från jobbet då hon blev förkyld i helgen.
Undrar just om jag kommer att klara mig.
Brukar ha lätt att smittas av andras åkommor.
Så har det varit sedan jag började krascha i väggen.
Jag tror att jag aldrig mer kommer att bli "normal" efter allt som hänt, från att gå in i väggen flera gånger,depressioner (djupa sådana), ångesten som hela tiden omfamnar mig och mina ständiga sömnproblem.
Den jag är nu har blivit mitt "normala" jag.
Å det har jag liksom accepterat idag.
Jag kommer aldrig att bli som jag var förr och jag tror inte heller jag skulle vilja bli den Millan igen.
Å så är det med det!

Ute har vi plusgrader nu.
Det ser väldigt halt ut.
Får se om jag står på benen när jag ska hämta posten.
Har ramlat ute på gårdsplanen åtskilliga gånger då mitt värdfolk inte är så duktiga på att sanda.
Konstigt att jag inte slagit ihjäl mig när jag tänker på de vurpor jag gjort.
Jag kommer inte åt att sanda själv heller då sanden är inlåst i deras garage och dit har jag inte tillträde.
Detta kan man ju se som en stor nackdel jämfört med om man bor inom allmännyttan.
Nå jag får se i dag om det blir skridskorna på eller om det går bra...

I dag har jag sk. fastedag.
Det blir vatten, kaffe, en frukt och en tallrik köttsoppa.
Det får jag känna mig nöjd på.
Jag tycker fortfarande att det går bra så jag kör vidare på 5:2.
Det kan ju vara så att det fungerar bra då jag under långa perioder inte har haft "normala" hungerkänslor.
Det beror ju givetvis på depression.
Kroppen fungerar inte som den ska under de perioderna.
Jag har kunnat gå hela dagar utan att äta något och kommit på det under kvällskanten, och ätit då i stället.
Det är ju definitivt inte bra men under perioder då man mår så fruktansvärt dåligt fungerar inte de basala behoven alls.
Men att leva som jag gjort, att inte äta (ibland under flera dagar) och sen äta allt kvällstid går man inte ner i vikt på.
Man behöver det normala.
Å jag har varit duktig och kommit in på rätt köl igen.
Det känns bra!

Nu ska jag pyssla om min sjuka dotter lite.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!







6 kommentarer:

  1. Här är det jättehalt på vår gårdsplan! Var ute o gick med hunden..oj, oj vad hon halkade runt...
    Vi får hoppas att du inte blir sjuk nu
    Krya på sej till dottern
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det glashalt oxå och då gick jag bara till postlådan.
      Kram

      Radera
  2. Hej jo nog är det knas alltid, har försökt att komma in på bloggen i flera timmar och inte kommit in på andra heller.. men nu funkade de.

    Ja det är nog många som en sjuk nu och lilleman blev riktigt dålig.. har även satt sig i kroppen.. ja får rå om han mycket nu..

    vad bra att 5:2 dieten känns bra, för mig brukar de ta tid innan jag kommer in i det.. de viktigaste är ju att det känns bra..

    Här är det även plusgrader men isigt..

    Du får ta hand om din dotter och hoppas att de inte sitter i allt för länge.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas liten kryar på sig snabbt.
      Jo nog var det knas på din blogg men vad bra att det ordnade till sig.
      Ha en skön kväll!
      Kram

      Radera
  3. Här nere i södern syns inte en snöflinga så långt ögat når. Det bara blåser och är kallt så in i vassen... jag ser fram emot våren...antar att du också längtar efter den ljusare årstiden?

    Ha det fint! och ta väl han om dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Här är ett recept på en gammaldax dunderkur som motar bort förkylningar och som jag använder mig av...
    3 hg färsk ingefära 7,5 dl vatten kokas i 30 minuter. Häll i 1 dl socker och saften av 2-3 citroner. Om du vill kan du koka med lite färsk chili. Silas. Häll upp i flaska och förvara i kylskåp. Får du för mycket kan du om du vill frysa in också... Kram♥

    SvaraRadera