måndag 29 februari 2016

Början av en ny vecka...





Då har vi Måndagsmorgon igen.
En helt oprövad veckan står för dörren.
Jag har två inplanerade möten.
I dag ska på jag på utvecklingssamtal med sonen och i morgon ska jag träffa kuratorn, om hon är frisk förstås...

Utvecklingssamtalet är inte förrän sen eftermiddag.
Jag måste åka hemifrån med 14 bussen och sen vänta till 14.40 när nästa buss går och sen får jag nog vänta en 15 minuter innan det är dax.
Jag är inte så förtjust i utvecklingssamtal alls.
Det är länge sedan det gav mig något.
Men har man ungdomar så får man vackert ta sig i kragen och gå.
Min Mini är duktig i skolan och jag vet redan hur han presterar, det kommer aldrig fram något nytt under ett sånt samtal.
Å jag har väl en lite för utbränd hjärna för att tycka att det ska vara roligt, jag set det som ett måste.

Kuratorsamtal i morgon.
Jag vet ju vad vi ska prata om, ifall hon nu inte helt tappat konceptet men jag vet där emot inte om det blir av. 
Det har ju varit ett helt gäng avbokningar de senaste månaderna.
Det blir lite hackigt, ingen riktig kontinuitet i det.
Men det går ju inte att göra något åt när någon inte är kry, man byter ju liksom inte kurator och får prata med någon annan när ordinarie inte är där,
Så ja lär märka om någon hör av sig i dag.
Händer inte det kanske det är grönt ljus för morgondagen.

Ja det är det jag har inbokat i veckan.
Mer än så skulle jag inte orka med, det är fullt tillräckligt.
Det hade förstås varit roligt om Beda tittade in, det blev ingen under förra veckan.
Men jag får så vad som händer.

I går hade jag alla mina ungdomar här.
Vi åt tacos tillsammans och hade det trevligt runt köksbordet.
Sen gick musten ur mig totalt.
Jag hjälpte till att ta undan och ställa i kylskåp och Midi diskade bort.
Tack och lov.
Själv kramade jag Maxi Hej Då och så gick jag in i sovrummet och la mig.
Trodde att jag skulle somna på stört men naturligtvis så blev det inte så men jag fick en timmes vila i alla fall.
När jag klev upp var det helt tomt här.
Ungdomarna tog en promenad till Coop och följde sin syster en bit på vägen.

Kvällen blev sen lugn.
Låg mest och tittade på tv.
Och jag la mig tidigt men hade svårt att somna.
Låg och vred och vände mig en del, gick upp, satt uppe ett tag, la mig och provade igen  osv..
Det var inte min kväll/natt.

Och idag gick jag upp 04.50, så jag kommer att känna mig väldigt trött senare under förmiddagen.
Det brukar bli så med för lite sömn.
Jag vet att vi är många som har samma problematik med sömnen.
Det är inte roligt alls.

Till veckan kommer mitt medicinpaket jag beställt sen sist jag var hos läkaren.
Hon ville att jag skulle prova Melatonin, ett hormon i kroppen som styr sömn och vakenhet.
Tja jag får ju prova och se om det kan ge någon effekt.
Det hade ju varit bra om det fungerar men jag är helt ärlig skeptisk.
Alla andra tabletter har ju inte fungerat mer än en stund här och där.
Men nå, jag ger det givetvis en chans och håller tummarna.

Nu ska jag dricka en mugg kaffe.
Idag har jag så kallad fastedag så det blir massor av vatten, några muggar kaffe och en tallrik potatis- och löksoppa samt en frukt.

Ha en härlig början på veckan alla fina!

Kramen om!






10 kommentarer:

  1. Det är samma här med utvecklingssamtalen som jag går på. Lärarna säger samma sak varje gång som jag är där. Håller med dig att det tar energi att gå på utvecklingssamtal.
    Hoppas att medicinen Melatonin fungerar för dig när du börjar ta in den.
    Men visst är det väl härligt, när alla barnen samt(föräldrar/förälder) samlas och äter en måltid gemensamt. Tror att det är bra och roligt för barnen också....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi uppskattar varandra oerhört när vi ses och det är alltid mysigt att sitta länge runt bordet, äta och prata.
      Kram

      Radera
  2. God morgon *förmiddag för dig** hi hi ja du utvecklings samtal är länge sen dock gillar jag inte alls att ha det på jobbet tvi fy. Men man måste låter som ni hade det skönt i går o skönt att du kunde lägga dig , sömnen är ju så viktig så jag hoppas din nya medicin funkar ;) är bilden från där du bor? wow så fint med all snö ...ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotot är taget efter min väg och ja vi har mycket snö och mer ska tydligen komma.
      Kram

      Radera
  3. Hej söta och jag och min sjuka humor när jag läste om kuratorn är frisk.. blev lite full i skratt du får ursäkta min knäppa humor ibland =) jag har utvecklings samtal den 15 mars men den äldsta får jag inte följa med på längre, då han tycker det är pinsamt att man ska följa med när han är myndig.. lite tråkigt tycker jag för jag vill ju gärna höra vad det säger..

    Hoppas att du kommer iväg i morgon nu, för det blir ju inte bra när det blir en massa avbokningar, tycker att man kan komma av sig då..Mysigt när huset är fullt med barnen samlade och just vid köksbordet är det en viktig del då man får prata om hur allt är och blir mer avslappnat. Hoppas att den nya medicinen hjälper mot sömnen för det tar på en när man inte får sova riktigt om nätterna..

    tack för det du skrev de värmde.

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså han tycker att det är pinsamt.
      När min äldsta dotter gick trean på gymnasiet så var jag på utvecklingssamtal med henne.
      Hon tyckte nog inte att det var pinigt...*L*

      Än så länge ser det ut att samtalet blir av, ingen avbokning idag i alla fall.
      Å jo jag vet att det är bra om det blir av för nu var det ett tag sen sist igen.

      Ha en fin kväll!
      Kram

      Radera
  4. Utvecklingssamtal ja...jag är ju utbildad förskollärare och även i förskolan har vi ju utvecklingssamtal. När jag arbetade så var jag väldigt kluven till de där samtalen. Inte till samtal i sig, det är bara bra att få prata med föräldrarna och få höra vad de tänker på eller om de har några frågor. Men jag tycker det spårade ut med de där samtalen för vi fick direktiv vad de skulle handla om och att prata om hur långt ett barn har kommit i utvecklingen när det bara är 2 år kan vara väldigt....hittar inte ordet...det kan bli väldigt fel i min värld. Barnet kan bli stämplat fast det är meningen från början. Jag brydde mig faktiskt inte om de där direktiven utan hade ett samtal rätt upp och ner med föräldern. Det tycker jag är det viktigaste. Som personal har man ändå koll på barnets utveckling utan att man ska behöva skriva ner det. Usch och fy!!
    Ha en bra vecka, hoppas nu det där mötet blir av för det är ju inte bra om det blir hackigt!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså man gör alltså så redan i den unga åldern.
      Har själv varit hemma länge med mina ungar, men vid nåt tillfälle gick flickorna på förskolan.
      Vi hade inga utvecklingssamtal så vitt jag kan minnas.
      Å jag förstår att du reagerade som du gjorde, tycker inte det låter vettigt att bedöma barnen så tidigt!

      Kram

      Radera
  5. Kommer ihåg att jag tänkte samma sak då jag gick på utvecklingssamtal med våra barn. Men det ska vi kanske vara glada för...
    Ha det gott och kramelikram

    SvaraRadera