fredag 5 februari 2016

Då är det Fredag...





Sitter i mitt kök som vanligt.
Klockan är inte så mycket än.
Midi håller på att göra sig i ordning för dagens arbetspass.
Efter jobbet blir hon upphämtad av en väninna och sen ska dom ut på skojigheter ikväll.
Mini har sovmorgon idag så han behöver inte kliva upp så tidigt.
Efter skolan går han över till sin far och ikväll eller i morgon kommer han för att hämta sina saker.
Själv lutar det åt att jag får besök i eftermiddag, det ska bli trivsamt.

I går ringde läkaren som det var sagt.
Vi pratade om måendet och medicinerna.
Jag berättade om biverkningarna som jag upplever.
Då säger hon att hon kopplar det till den medicin som står på utsättning.
Jag har själv tolkat det som att det beror på den nya medicinen jag börjat äta.
Men nå, det spelar kanske egentligen ingen roll om symptomen/biverkningarna kommer pga av ut eller insättning av medicin.
Jag börjar få slut på den medicin jag håller på att trappa ner.
Bad henne att skriva ut en mindre ask än den jag har på recept.
Det känns så onödigt att jag ska köpa hem en burk på 200 tabletter som kostar en bit över 600 kronor då jag bara ska äta den ett litet tag till.
Men det fixade hon direkt så igår skickade jag efter från Apotea, lär kanske ha den efter lunch idag.
Det går alltid väldigt snabbt att skicka efter medicin från Apotea, sen får jag det fraktfritt då jag alltid väljer Schenker och min närbutik.

Nu lite lustig kuriosa när det kommer till mediciner och läkare.
I fjol i April fick jag utskrivet den medicin jag har på utsättning i dag.
Den var inte så enkel att fasa in och det provades ut flera olika doser för att se vad som passade mig bäst.
I höstas när jag blev så deprimerad igen träffade jag en läkare som skrev ut ytterligare en medicin.
Jag skulle dock fortsätta med den gamla oxå.
Nu när jag träffade den sista läkaren blev hon helt perplex när hon såg min medicinlista.
Det visar sig att den medicin jag har på utsättning nu verkar lugnande på mig.
Och den medicin jag fick utskrivet i höstas verkar uppiggande.
Så jag har ätit en lugnande och en uppiggande under samma tid.
Så går det när man hela tiden har olika läkare, och det måste jag väl tillägga att somliga inte verkar ha så mycket kunskap om vad dom skriver ut till sina patienter...

Nog om det.
Idag är det lite kyligare igen.
Termometern visar på -7 grader, kanske inte så hiskeligt kallt men det räcker.
Jag ska väl gå bort till närbutiken runt lunch om min medicin hinner komma idag.
I övrigt så ska jag väl fräscha till mig lite då jag får besök.
Vill ju visa upp mig från min bättre sida.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här är det städning idag..ska strax tvätta golvet. Vi har även -7 grader o snöigt idag...våren är rätt så långt borta än!
    Härligt med besök :)
    Ha nu en bra fredag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr får vi nog vänta ett tag till innan våren är här.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. God morgon men va konstigt att du ätit en av var?? hur blir det liksom? hoppas det rättar till sig och det verkar att du får en skön morgon kramen fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket konstigt, den sista läkaren blev helt perplex och kunde inte förstå hur läkaren innan henne hade tänkt.
      Inte konstigt att jag mår som jag gör då jag får agera labbråtta på det här viset.
      Kram

      Radera
  3. Usch...vilka försökspersoner vi är. Jag blir alldeles matt av att läsa om allas vedermödor i sjukvården. Fattar inte hur vi kan bli behandlade på det här viset. Kan det vara för att många av oss inte är så starka och inte kan säga ifrån ordentligt? Eller är de verkligen så dåligt pålästa, de här läkarna som vi träffar? Undrar vad som skulle hända om vi allihop reste oss upp och protesterade mot hur vi behandlas i vården? Tillsammans skulle vi vara oerhört starka tror jag, för vi verkar vara väldigt många...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är det så och väldigt tråkigt.
      Man får göra så gott man kan och gå emot det som känns värsta även om det inte alltid hjälper.
      Å jo jag tror kanske inte att dom är dåligt pålästa däremot har dom gått i olika skolor, vissa ser den medicinen som den optimala, en annan ser en helt annan medicin som sin guru.
      Det gäller bara som patient att hitta den läkare som funegara bäst med dig själv!
      Kram

      Radera
  4. Man blir ju nästan mörkrädd när läkare varken har kunskap eller koll. Så får det väl inte vara...ska inte vara.

    Önskar dig en jättefin lördag fina du.

    Njut av dagen , och Stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag njuter verkligen av den här dagen!
      Kram

      Radera
  5. Jag tror som du att det är den eller de nya medicinerna som du börjat ta in som ger dig biverkningar inte din gamla medicin som du fasar ut just nu... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får göra som läkaren sa, det är bara att härda ut Millan.
      Kram och ha en go dag!

      Radera
  6. Hoppas du njuter av ditt kaffe precis som jag :) skön lördag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag njuter av mitt kaffe som alltid.
      Kram

      Radera