fredag 19 februari 2016

Det är Fredag...





...och för ovanlighetens skull ska jag gå hemifrån tidigt.
Jag har en fullspäckad förmiddag.

Först ska jag till närbutiken, sen tar jag bussen in till byn.
Jag ska handla på Kvantum, efter det ska jag ta mig hem antingen med buss eller taxi beroende på hur stor handlingen blir.
Väl hemma blir det att packa upp och få in varorna.

Sen traskar jag till bussen igen för en bytur.
Måste på apoteket och en annan affär.

Midi flyttar snart och jag vill se till att det mesta finns så hon slipper handla det första hon gör i sin nya lägenhet.
Handlar upp en del till henne och så ska jag packa ihop allt hon ställde in  mitt skafferi samt kyl när hon tillfälligt flyttade hit.
Nåja jag väntar med kylvarorna förstås, det kan jag ju inte packa ner.
Så får jag se när jag kommer tillbaka hem.
Förhoppningsvis senast lunch.

Tänkte ta fram dammsugaren om jag nu orkar och så hägrar dusch och hårtvätt.
Jag lär vara slut på när jag väl är hemma igen men får försöka klara upp vad jag behöver göra ändå.

Min växlar boende idag så han kanske kommer ikväll och hämtar sina grejer eller så blir det i morgon.
Midi blir hämtad av en väninna efter jobbet.
Dom ska ut på skoj ikväll och så sover hon hos sin pappa i natt så att hon slipper ta sig ut till mig.
Hon kommer hem i morgon eftermiddag.

Så jag blir ensam här...
Har lagt ut en trevare om sällskap men det var osäkert.
Hur det än blir så får jag se till att jag har en trivsam eftermiddag och kväll.
Det är inte förunnat alla att uppleva tvåsamhet.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hoppas att fredagen blir bra med allt vad du har på gång!
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är hemma nu så det är skönt.
      Kram

      Radera
  2. Oj ibland inget sen kommer dagar med en massa att göra :) hi hi hoppas du får en skön fredag vännen stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp rena ketchupeffekten.
      Men det gick i alla fall bra.
      Jag är hemma men mycket trött nu.
      Kram

      Radera
  3. Det var inte nådigt vad du ska flänga idag, blev ju nästan trött när jag läste det :D
    Så mycket snö ni har, ser så vackert ut, men förstår att du inte tycker om kylan. Längtar efter värme och sol nu gör jag.
    Jag borde ta tag i dagen nu...ska förbereda för besök av dotter imorgon - middag och städa, men än har jag inte gjort nåt....
    Tvåsamhet ja....det kan vara bra men det kan ju också vara väldigt dåligt. Jag längtar efter en bra tvåsamhet men men....
    *kramar om dig* ha en fin fredagkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det blev en ordentlig rivstart idag.
      Har hunnit med flertalet affärer, känner mig väldigt mör och trött nu.
      Vi har mycket snö nu men jag är ju ingen vintermänniska så jag ogillar det a det grövsta.
      Givetvis menade jag en bra tvåsamhet, jag vet hur illa det kan vara i en destruktiv tvåsamhet...fy, sånt vill jag inte uppleva fler gånger.

      Kram, kram

      Radera
  4. Så härlig bild :)
    låter som en toppen fredag, önskar dig en bra helg
    och du...frågestund inne på bloggen så in med dig och ställl en fråga puss kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo fast jag inte tycker om snö är den vacker.
      Ha en trevlig helg du med!
      Kram

      Radera