fredag 19 februari 2016

Det gäller att smida medans järnet är varmt...





I morse klev jag ju upp tidigt så att jag fick en rivstart på dagen.
Vid 07.15 gick jag bort till närbutiken.
Strax efter 07.30 gick bussen in till byn.
Hoppade av vid Norra Station och gick till Kvantum.
Hade min Dramaten-kärra med mig.
Tanken var ju god i begynnelsen alltså.

Väl inne på butiken så tog jag givetvis självskannern.
Och så började cirkusen.
Massor av påsar som jag fyllde men var tvungen att vänta in det tunga innan jag kunde börja fylla Dramaten.
Det var rent kaos i hjärnan men jag gjorde så gott jag kunde och tror att jag fick med det mesta som jag tänkt.
Och sen insåg jag ju att inte kan jag bära, dra hem detta.
Förutom min pinfulla Dramaten hade jag ytterligare 5 kassar.
Det blev att ringa taxi.

Hann packa upp varorna och sen packa in där dom hörde hemma.
Gjorde i ordning en kasse i frysen med mat till Midis flytt.
Där var lite blandat, korv, kyckling, köttfärs, köttbullar, lax, grönsaker osv.
På golvet i biblioteket ställde jag skafferivarorna.

Sen var det bara att klä på mig ytterkläderna och gå till bussen.
Hade Dramaten med mig igen.
Buss till byn.
Första anhalten blev apoteket, behövde hämta ut medicin.
Sen glasbanken, blev sugen på ett glas vin.
Å så ICA och deras bra-erbjudanden.
Så jag packade i Dramaten igen, gick till bussen och åkte hem.

Väl hemma var det lite att packa upp igen.
Så rensade jag skafferiet och tog fram allt som Midi ställde dit när hon flyttade från Norr.
Jag har liksom inte använt nåt, tänkt att det sparar jag tills hon flyttar igen.
Har ju vetat att detta bara varit en kort tid, mellan två lägenheter..
Nu kommer hon ha ett välfyllt skafferi, en hel del mat i frysen och det som ska till kylskåpet får jag köpa senare.

Kan väl säga såhär, idag har det runnit iväg pengar...suck!

Å efter detta kände jag mig både mör i kroppen och oerhört trött.
Tänkte lägga mig och vila men så får jag plötsligt värsta tuppjucket.
Tar fram dammsugaren och kör genom hela lägenheten.
Sen åker skurhinken fram och så skurar jag alla golv.
Vad f-n händer egentligen?
Men nu doftar det ljuvligt av grönsåpa i alla fall.
Å nu borde jag ställa mig i duschen oxå till råga på allt, men omen stund, måste vila lite..

Och jag är mer eller mindre död.
Lär ligga några dagar nu då jag knappt orkar ur sängen.
Men det kan det vara värt förstås...

Ha en skön eftermiddag och kväll alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Pust....men vilken jäktig dag, och så mycket du hunnit med.
    Ta det lugnt nu på kvällen. Ta ett glas vin vetja.....Det ska jag.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag har bara softat och nog slank det ner ett glas rött.
      Kram

      Radera
  2. Ve och fasa för storhandling... Min dotter brukar säga att jag får något förvirrat i blicken och rör mig i slow-motion. Själv upplever jag att jag snabbar mig men blir så trött i huvudet av alla ljud och allt stök som brukar vara i mataffärer...

    Det brukar i alla fall kännas gott när man kommer hem och kan laga till något smarrigt och nu är det fredag så ett glas vin till, passar utmärkt.

    Önskar dig en finfin fredagkväll!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror att jag blir likadan, inte riktigt nåbar när jag storhandlar.
      Det blev bara rester till middag men jag hällde upp ett glas rött i alla fall.
      Fredagsmys!

      Kram, kram

      Radera
  3. Hej det låter lite som min fredag, fast jag tror nog du hade de tuffare dag hör jag.. jobbigt det här med matkassar, känner igen de där man handlar för mycket och så står man där och undrar hur man ska få hem allt..Ja du har haft en dag full med energi och hoppas att lördagen blir lite lugnare..

    Önskar dig en jättefin helg <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag inte kliver ur sängen på några dagar.
      Ligger nog i sängen tills jag orkar upp igen...
      Kram, kram

      Radera
  4. Det kan man kalla effektivitet : ) Så mycket du hann få gjort. Och visst är det roligt att kunna hjälpa sina barn med det ena och det andra. Det gör vi också!
    Idag får du ta det lugnare istället...Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Jag avundas dig inte att ha "sjåat" på med storhandling x två... " ler "
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kan jag tänka mig att du inte gör.
      Kram

      Radera
  6. Men oj du har då legat i där hemma ser jag ..sen kommer tröttheten, men så mkt gjort o visst är det skönt att ta tillfället i akt. Hoppas du får en lugn lördag då ;) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det en väldigt lugn Lördag!
      Kram

      Radera