måndag 22 februari 2016

En helt ny vecka och ännu en Måndag...





Jag vaknade mycket tidigt i morse/natt.
Klockan var inte mer än 03.
Jag fick i alla fall 3 sömntimmar och det är ju självklart bättre än ingen sömn alls.
Sitter i mitt kök med tända värmeljus.
Foto är dock för några år sedan.
Orkar inte ta ett dagsfärskt.

Tja läkartid idag då.
Funderade inte särskilt mycket om det under gårdagen.
Men tankarna kom när jag hade lagt mig för natten.
Jag har aldrig gillat att gå till läkare.
Jag har varit en sån som helt enkelt låtit bli.
Men sen jag blev sjukskriven 2012 så har jag minsann fått lära mig det.
Först via företagshälsan och sen Psykiatrin.
Emellanåt har jag träffat läkare en gång i månaden och ibland har det gått längre tid.
Det har oftast berott på var jag står under medicineringen.
Om jag fasar in eller fasar ut medicin blir det tätare besök.
Nu går min sjukskrivning ut i slutet av månaden så den ska ju förlängas förstås.
Å jag ska ha samma läkare som sist om det nu är en fördel, det vet jag inte.

Undrar just hur många läkare jag träffat genom åren?
Jag tror inte 30 räcker...

Bra ändå att jag ska dit tidigt på morgonen så att jag kommer hem snabbt.
Tycker att det är värre med en eftermiddagstid.
Då går dagen åt till att vänta in när jag ska åka.

I övrigt så har jag fastedag.
Det blir massor av vatten, kaffe och som enda måltid en tallrik soppa och en blodapelsin till efterrätt.
Nackdelen med så mycket vattendrickande är att jag får springa på toan hela tiden.
Jo kaffet hjälper ju till med men jag dricker mer vatten än kaffe.
Och i morgon får jag äta frukost eller frunch, jag äter ju aldrig frukost i normal tid.
En dag går snabbt så det känns inte jobbigt att låta bli att äta riktigt.

Midi har heldagsjobb idag och börjar klockan 07 men hon klev upp på egen hand.
Hon har kommit in i jobbandet nu.
Jag behöver inte kliva upp för att väcka henne.
Fast nu var jag ju vaken och uppe långt innan henne men det är ju för att min nattsömn inte fungerar.
När har den någonsin fungerat tillfredsställande?
Det handlar om åratal..

Nu ska jag dricka morgonens andra kopp kaffe.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


14 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här har jag sovit jättedåligt..domdär händerna!! Steg upp ca 7.30 tiden.
    Få se vad som händer idag då. Sonen börjar 11.10 o han har ju inget körkort än. så han måste skjutsas till skolan.Så pass långt är det o ingen buss går den tiden. Borde kanske o handla. M funderade på Karleby, men vi ska se
    Ha en bra måndag o hoppas att det går bra hos läkaren
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack nu är jag hemma igen.
      Trött men skönt att det är gjort nu!
      Kram

      Radera
  2. Visst är det trist när John Blund sviker . Man hinner bli ganska mosig innan dagen är över. Sen är det också trist att man ska ha olika läkare när man ska på besök....30 är ju hemskt....Hoppas allt går bra vännen. Kramrn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mosig är då rätt ord.
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Och jag som hör till dem som nästan svimmar om jag inte får frukost :-)
    Låter jobbigt med sjukskrivningen och alla läkarbesök, och att oroa sig för dem.
    Om man sover dåligt blir ju mycket annat också jobbigt.
    Funkar melatonin på dig? Jag tycker de är bra, det är ju ingen sömnmedicin, bara ett naturligt hormon.
    Men man kanske inte ska kombinera den med mediciner ändå, bäst att konsultera läkare i så fall.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis fått utskrivet Melatonin.
      Får se om det hjälper.
      Kram

      Radera
  4. Hej ja läkarbesök är inge kul, hade väl egentligen inga problem med det innan, men sen jag blev sjuk så är jag inte alls glad över att gå dit..har ju två gånger i veckan som jag måste till sjukhuset och ibland känns det som man bor där...

    Hoppas att det går bra för dig idag<3

    Jag är dålig på att dricka vatten i perioder och jag skulle behöva dricka mer.. men som du skriver så får man springa på toa hela tiden..

    Önskar dig en fin dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gick väl bra och jag är hemma igen.
      Kram

      Radera
  5. Då är vi 2 jag har oxå haft en urdålig natt ..tiden rör sig inte när man ligger där , hoppas ditt besök går bra o det blir som du vill va rädd om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra och det är skönt att vara hemma och gjort bort läkarbesöket.
      Kram

      Radera
  6. Vill börja med att säga att jag uppskattar alla dina besök till min blogg och alla kommentarer. Det är så roligt. Tack!
    Usch för att inte kunna sova :( ser på kommentaren ovan att läkarbesöket gick bra,det var skönt att höra. Alltid jobbigt att göra de där besöken.
    Kram på dig och ha en fin fortsättning på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dom orden, jag tycker om att besöka din blogg.
      Jo läkarbesöket gick bra men blev bara sjukskriven en månad, tycker att det är jobbigt med så kort tid.
      Men läkaren ville träffa mig om en månad så det var väl därför.
      Kram och ha en fin kväll!

      Radera
  7. Skönt att ditt läkarbesök gick bra. Jag vet själv på den tiden en läkare sjukskrev mig i bara en månad. Det var en månad som var oerhört stressande för mig - att inte veta vad som skulle hända nästkommande månad. Får jag någon ersättning (fortsatt sjukskrivning) eller inte.... Godnattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, det är stressande att bara bli sjukskriven en månad, jag är mer van vid tre månader.
      Man kan ju träffa läkare ändå för uppföljning.
      Godnatt på dig med!
      Kram

      Radera