fredag 26 februari 2016

En sån dag...





Har varit och handlat två gånger idag.
Först redan 07.30 i morse och sen åkte jag in till byn vid 11 snåret.
Har både handlat till mig själv samt min dotter som flyttar ut endera veckan.
Nästa helg går flyttlasset men tror inte att hon kommer att bo där direkt.
Detta är en del av hennes skafferi,städ och badrum som jag handlat upp till henne.
I frysen står en stor påse med mat.
Hade tänkt att hon inte ska behöva handla det första hon gör när hon flyttar.
Jo det behövs fortfarande färskvaror som mjölk, bordsmargarin, margarin, ägg, frukt och grönsaker.
I min kyl står olivolja, rapsolja, balsamico, soya, buljong och en hel del annat.
Har fortfarande glömt köpa diskmedel...suck

Man vill ju det bästa för sina barn och barn kommer dom alltid vara oavsett hur gammal dom blir.
Jag har stortrivts dessa månader jag fått glädjen och ynnesten att få rå om henne igen.
Kommer verkligen att sakna henne men som sagt hon flyttar inte långt denna gång.




Min vackra dotter.
Dotter nummer två som alltid berör mitt hjärta så djupt.
Om en stund kommer hon hem med sin lillebror.
Då ska vi riktigt mysa och ha det gott.
Jag passar naturligtvis att njuta allt jag bara kan för snart stundar andra tider!

Ha en supermysig kväll alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Hoppas att du verkligen får en skön o härlig HELG! Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen har börjat bra så den fortsätter nog i samma anda!
      Kram

      Radera
  2. Vilken söt dotter du har och visst är det så, dom är alltid ens barn. Det är så kul att "plocka om dom" Och skönt att hon inte flyttar så långt.
    Ha en skön helg och stor kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här gången blir det inte så lång flytt som sist och det är jag tacksam för.
      Kram

      Radera
  3. Förstod jag väl att du skulle hjälpa henne med allt du kan :) Du är en fin mamma. Visst är det så att vi vill hjälpa våra ungdomar hur gamla dom än blir, känns det som :)) Hon är lika söt som sin mamma:)) Ha en fin helg . Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en mycket fin tös, mån om alla i familjen.
      Tack, ha en fin helg du med!
      Kram

      Radera
  4. Du är så omtänksam och mån över dina barn och det är ju så det ska va om man är förälder " ler"... man kan aldrig sluta bry sig om dem. Skönt för dig att din dotter inte flyttar så långt bort =) Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man kan aldrig sluta bry sig om sina barn.
      Man vill ju att dom ska ha det så bra som möjligt.
      Å ja skönt att hon inte flyttar så långt denna gång, tyckte just avståndet förra gången hon flyttade var bökigt då jag inte har bil.
      Kram, kram

      Radera
  5. vacker som en vår vind ...skönt för dig att hon inte kommer bo så långt bort :) du är omtänksam men det visste jag ju redan ;) hoppas ni har det bra vännen stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är vacker och ja det känns himla skönt att hon flyttar så det bara är gångavstånd till henne.
      Kram

      Radera
  6. Vacker dotter du har. Visst är det skönt att få ha henne nära.
    Kram

    Förresten: så du bor i paradiset ja! Kära nån, då är du ju turist vareviga dag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så härligt att hon inte flyttar långt denna gång.

      Ja men så kan man ju se på det oxå, att jag är turist varje dag, här i mitt paradis!

      Kram

      Radera