torsdag 11 februari 2016

Gammal som gatan...





...är denna lilla träslev.
Den har följt mig ända sen jag bodde hemma hos min mamma.
Det är en slev jag inte kan vara utan.
Jag har flera gånger köpt andra typer av slevar men återgår alltid till denna.
Den skulle ju nästan kunna räknas in som ett arkeologiskt fynd..hihi
Nå jag använder den nästan varje gång jag lagar mat, den är helt perfekt att röra i ex. grytor, köttfärssås osv.
Jag kan helt enkelt inte vara utan den.
Har ni något favoritredskap i köket och i så fall vad?

Idag är det Torsdag, det innebär sk fastedag för mig.
Jag kommer att dricka mycket vatten och kaffe som alltid och dagen mål blir en kycklingsallad.
Jag tog fram kycklingfilé från frysen igår som jag ska krydda upp och köra i ugnen innan den skärs upp till salladen.
Till efterrätt blir det en härligt saftig apelsin.
Så ser min dag ut och man ser till kosten.

I övrigt ska jag nog starta en tvätt.
Jag brukar tvätta på Torsdagar.
Det har väl med Mini att göra, då han växlar boende vill jag ju skicka med rena kläder.
Å så har det blivit min tvättdag.
Jag är ju ensam dessa veckor (nu har jag förvisso Midi här men normalt sett), är sjukskriven så det blir inte mycket tvätt för mig.
Oftast blir det bara en maskin tvätt i veckan men byter jag sänglinne blir det givetvis fler.
Nu har jag lite tvätt från Midi som köpt en del tröjor som ska tvättas på 30 grader,samt några som ska handtvättas.
Snacka om att ställa till det...
Nåja det går det med!

I går kom det snö men inte så farligt mycket.
Det är nollgradigt ute och det ser blött ut.
Får väl se hur underlaget är när jag går ut till brevlådan senare idag.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. hi hi va skoj för jag har oxå en typ träslev i köket som vi fick av makens son som han gjorde i skolan för många år sedan den har jag alltid då jag gör köttfärs eller skall hacka färsen i pannan...idag skall jag till jobbet o lämna intyg annars lugnt kram å ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men se där, vad gulligt att makens som gjort den själv.
      Kram

      Radera
  2. Här har jag städat o vikt kläderna. Och varit på en promenad med hunden. Vått, vått väder är det o nollgradigt. Men det ska bli minusgrader mot helgen
    Ha en bra fortsatt dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det enormt slaskigt, blir det minusgrader nu blir det svinhalt.
      Kram

      Radera
  3. Jag har en köttkniv/brödkniv som följde med mig när jag flyttade hemifrån. Använder mest bara den kniven att skära med (är mest bekväm med den) Jag får nog tvätta varje dag eller med lite tur varannan dag. Idag har det snöat (blötsnö) hela dagen. inte så kallt ute hos mig och det är då väl tur om inte annat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å du har då mycket tvätt, vad jobbigt!
      Kram

      Radera