fredag 12 februari 2016

Gårdagens härliga...





...fastemiddag!
Kycklingfilé ( som jag bakade av i ugnen med citroncest, citronsaft,flingsalt, svartpeppar, timjan och oregano), grönsallad,1 1/2 tsk lätt crème fraiche, 1 tsk sweet chilisås och så en apelsin efter middagen.
Den serverades som alltid nuförtiden på en liten assiett, alltså en liten tallrik jämför med vanliga mattallrikar.
Gårdagen kaloriintag blev inte mer än 300 kcal men jag var verkligen inte hungrig.
I går hade jag en mycket bra fastedag.
Förutom maten så drack jag massor av vatten och så några koppar (många) kaffe.

Vid lunchtid igår så dök bästa Beda upp.
Vi satt och drack kaffe och pratade om livet.
Det som gör en gott och det som dränerar en på energi.
Vad som var/är viktigt att tänka på.
Människor som försvunnit ur livet för att vänskapen inte var en riktig och sann vänskap.
Tja lite sånt satt vi och svamlade om.
Skratta gjorde vi givetvis.
Det går inte att låta bli med henne.

Jag tog en promenad igår men ack så slaskigt och blött det var.
Inte särskilt roligt alls.
Men jag kunde inte klaga på temperaturen i alla fall, det var någon plusgrad.
Nu när jag tittar ut genom mitt köksfönster ser jag att det snöat i natt.
Det där slaskiga har försvunnit så nu är världen vit igen.
Ja men Millan vi är ju fortfarande bara i Februari.
Suck, jag är fullt medveten om det!

I dag får jag hem Mini, det ska bli härligt.
Jag trivs som bäst de veckor han är hos mig.
Han är en urskön 16 1/2 åring.
Undrar just om jag var sådär cool och jordad när jag var i den åldern?
Nope jag tror inte det.
Jag var nog ganska yster på den tiden, som att släppa ut kalven på grönbete.
Spelade popmusik i ett tjejband, så cool var jag väl.
Men inte jordad som min son är.
Snarare väldigt rotlös och hudlös.

Ha en härlig Fredag alla fina!

Kramen om!







16 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Gott att få hem Mini :) Här vet vi inte när äldsta dottern kommer hem...vi ska se nu om vi far dit i början av Mars.
    Såå fint med vänner!
    Ha en härlig fredag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det är alltid mysigt att få hem honom.
      Hoppas att ni har möjlighet att hälsa på dottern.
      Kram

      Radera
  2. Låter ju super mysigt o jag är glad för din skull :I) ha det super o stor kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det så att människor försvinner fr ens liv, speciellt när man sett att det inte var någon vän....det hände oss också för några månader sen. Såna människor tar för mycket negativ energi...så dom behöver man inte i ens liv. Kul att ni hade trevligt o att du får njuta av sonen nu. På eftermiddagen idag kommer mitt lilla barnbarn hem o stannar 1 v :)) ska bli så kul :) kulTrevlig helg :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så härligt att du får rå om ditt barnbarn en vecka.
      Låter jättehärligt!
      Kram

      Radera
  4. Jag har också haft vänner som försvunnit, två sa jag upp bekantskapen med. Ibland blir det tvunget. Men de som är kvar försöker jag vårda så gott jag kan.
    Roligt det du skriver om sonen, så upplevde jag min sons tonår också. Hans tonår märktes inte ens...de bara kom och gick...inte alls som systern hans, där var det lite mer tumult, men det blev bra i slutänden :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju två äldre flickor, tycker inte att deras tonår var så besvärliga heller. Kanske att jag haft enorm tur med mina barn, vem vet?
      Ha en skön natt!
      Kram

      Radera
  5. Så gott de såg ut =) det är lika här jag mår bäst och känner mig hel när jag har både barnen hos mig.. så mysigt att ha dom nära intill sig..

    Önskar dig en fin helg kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättemysigt när man har barnen runtomkring sig!
      Kram och ha en fin kväll!

      Radera
  6. Igår var det första klass varning där jag bor . Det snöade och yrde och blåste om vart annat... Ett riktigt skitväder. Jag har bara haft problem med min näst äldsta dotter när hon var i tonåren.(Hon är väl fortfarande lite svår trots sina 24 år att hantera/prata/umgås med) Mina andra barn har inte gjort mycket väsen av sig i tonåren och min 14 - åriga dotter har inte visat något tecken ännu på att bli rebellisk av sig... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade liknande väder här igår och oj så mycket snö som kommit.
      Skönt med lugna tonår men att någon sticker ut är väl kanske inte så ovanligt.
      Ha en härlig Lördag!
      Kram

      Radera
  7. God morgon ...hoppas allt är bra med dig o du får en fin lördag med barnen stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, just nu känns det jättebra men det är förstås för att jag har Mini här.
      Känner mig mer hel då.

      Kram och ha en fin Lördag!

      Radera