tisdag 2 februari 2016

Godmorgon...





Ja då sitter jag här igen.
Klockan är 05.15 och det är en helt ny dag.
Midi hade det lite svårare att kliva upp i morse så jag gick in till henne.
Trött men vid gott mod.

I går var hon extremt trött när hon kom hem efter första arbetsdagen och mycket hungrig.
Tur att det fanns massor av mat hemma att välja på.
Själv åt jag ost och broccolisoppa ur en påse.
Det var som sagt länge sedan jag gjorde soppa så men den var helt klart ätbar.

Efter middagen så softade mina ungdomar på var sitt rum.
Vi slöt upp vid strax innan 21 då Midi kokade sig två ägg och en kopp te och Mini drack multijuice han köpt.
Vi satt någon halvtimme i köket och pratade innan vi sa godnatt till varandra.

Själv så hade jag det en hygglig dag men fick gå ner till värdfolket och be om hjälp.
Märkte att det läkte från röret i tvättstället ( ni vet det jag fixade i Fredags) men jag hade inte lyckats skruva ihop det riktigt rätt och hur jag än försökte i går morse så fick jag inte till det.
Så han fick göra det och det kan jag säga, det tog sin tid men det blev bra, som det ska vara till slut.
Nå har man en hyresvärd så får man ta till honom en eller annan gång.
Jag ber sällan om hjälp, brukar fixa det mesta själv som går att fixa.

Idag vet jag inte vad som händer.
Har inga särskilda planer.
Borde gå iväg och köpa mjölk men får se om jag ids.
I morgon ska jag ha samtal så hade nog tänkt ta mjölkköpet då.
Fast det är klart en promenad sitter aldrig fel.

Vad hittar ni på idag?

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!



14 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Här blir det vattengympa o så ska jag på paraffinbehandling med mina händer. SKa även handla. Så idag har jag en massa....
    Snart kommer ett inlägg från mej också. Ska bara ta kaffe först
    Ha en bra tisdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt för dina händer.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Idag som alla andra dagar är mitt umgänge mitt barnbarn när mina yngsta är på sina respektive skolor. Försöker ändå(trots att jag har barnbarnet i hasorna) bara göra det jag absolut nödvändigt måste, vilket inte är så lätt alla gånger. När min bovärd (vaktmästare) inte är tillgänglig och det är småsaker i min lägenhet som behöver repareras och som tillhör lägenheten tar jag till min son som bor hemma för hjälp =) Ha en bra dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du har sonen som kan hjälpa till.
      Min hjälper oxå till men det blir mer teknisk support av olika slag!
      Kram

      Radera
  3. Ja du det är alltid bra att kunna fixa själv :) ja idag är det jobb o träning som gäller hinner mer :/ ha det fint kramen

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du kan fixa det mesta på egen hand, men bra att ta till hjälp ibland när det behövs. Är ju fördelen när man hyr sin bostad.

    Själv har jag tid hos bästa kuratorn idag. Innan dess tänkte jag förbereda dagens middag. Lax med sallad. Är så glad att förmågan att laga mat har hittat tillbaka till mig.

    Önskar dig finaste dagen!

    Kram ❤️

    Ps. Har åter problem att kommentera hos dig via iPhone/iPad, försöker hitta en app som ska göra det möjligt. Det fungerar bra när jag sitter vid min dator. Tyvärr använder jag den sällan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din middag lät mycket god, gott att du känner att du orkar lite mer nu.
      Kram

      Radera
  5. Idag åker jag strax in till Göteborg igen för att hämta de biljetter jag vann till filmfestivalen. Passar också på att gå lite i affärer när jag ändå är där.
    Ha en bra dag! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga Göteborg.
      Jag bodde där några år när jag var yngre.
      Trivdes jättebra där.
      Kram

      Radera
  6. Hos oss snöar det massor idag, så jag har varit ute och skottat rätt länge. Men ändå riktigt skönt att vara ute, då det inte är kallt. Sedan får mannen ta bort på gården med traktorn när han kommer hem.
    Ha en fin dag du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det oxå snöat massor, något jag missade i morse men jag behöver inte skotta snö, tack och lov!
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  7. Jag hade också en trött tonåring idag som jag till slut fick gå in och dra bort täcket för, men då vart det fart på honom =) fast han har ju sig själv att skylla när man inte kan släppa datorn i tid på kvällarna..

    Vad gott de lät med broccolisoppa det var länge sedan jag åt det..

    Här blir bara lugnt resten av dagen ska ta tag i yngsta sonens rum, får passa på när han inte är hos mig =)

    Önskar dig en fin dag

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är Midi förvisso ingen tonåring med sina 21 år men hon har varit arbetslös ett bra tag så det finns inga riktiga rutiner än.
      Därför håller jag ett vakande öga på henne nu i början (hon började nya jobbet i Måndags).
      Kram

      Radera