måndag 1 februari 2016

Här sitter jag nu...





...med en mugg kaffe stående bredvid laptopen.
Klockan visar inte så mycket, den är 05.15 och det är tidig Måndagsmorgon.
Kaffet smakar som vanligt ljuvligt.
Ingen morgon blir så bra som den som får börjas med en rykande mugg hett kaffe.

Så vad gör jag uppe redan nu kanske ni undrar?
Tja jag ville vara säker på att Midi klev upp i morse då hon har sin första arbetsdag.
Lite överkurs eller curling kanske ni anser men det kommer inte att bli en vana.
Å i övrigt klev hon upp när hennes mobil ringde.
Jag har bara agerat en eventuell säkerhet i fall att.

Nu när jag väl är upp så börjar jag givetvis dagen på mitt sätt.
Laptop och kaffe.
Har varit ute på FB och skickat grattishälsningar till två som fyller år idag.
Jag har varit ute på banken och sett att första betalningen via autogiro fungerade rörande min hemförsäkring.
Jag har bytt månad på almanackan jag har hängande på väggen i köket så nu visar den Februari.
Någon disk behöver jag inte tänka på för det är rent på diskbänken och i diskhon.
Lite senare ska jag väl tömma diskstället förstås men jag behöver ju inte börja låta och öppna skåp så här tidigt.

Så idag blir jag ensam över dagen.
Middagen blir soppa för mig som har fastedag idag och rester till dom andra.
Det finns en hel del olika maträtter att välja mellan.
Tror inte Mini blir missnöjd över utbudet.
Själv håller jag mig till vatten och kaffe större delen av dagen, vet inte än vad det blir för soppa.
Ids jag inte göra en egen har jag sett till att det finns alternativ, påssoppa.
Kan inte minnas sist jag vispade ihop en sån...

Det känns som att jag kommer att vara lite lat idag.
Möjligen borde jag starta en tvättmaskin.
Midi städade sitt rum igår (med viss assistans av mig) och det blev en del tvätt.
På Onsdag har jag samtal och på Torsdag har jag medicinuppföljning med läkaren via telefonen.
Det liksom räcker för en vecka tycker jag allt.

Ja men då har Februari börjat så nu är det bara att låta den rulla på.

Ha en härlig början på veckan alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Ja, visst är det konstigt att man som förälder kollar så ungdomarna kommer sej upp :) Här kommer dom nog upp. Dottern har beslutat att hon far senare till skolan. Jag ska skjutsa dit. Ska ju o handla medsamma
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar aldrig göra det annars men Midi har ju varit arbetslös en stund och kan behöva lite extra koll innan hon är inne i rutinerna igen.
      Kram

      Radera
  2. Ja skall man inte jobba så är det ok att stiga upp, då kan man sen lägga sig om man är trött :) låter rätt skönt för dig denna dagen :) kaffe o laptop här med men snart powerwalk :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar att kliva upp tidigt under förutsättning att det finns tid för någon vila under dagen.
      Kram

      Radera
  3. Det låter som en bra dag! Lata dej du, speciellt när du inte har så mycket att göra, det är ju viktigt att man samlar kraft och njuter av livet utan stress med ibland. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stressar sällan,tål inte stress, då går jag under.
      Kram

      Radera
  4. Jag vaknar så tidigt fast jag inte har någon anledning alls, mer än att min hjärna tycker om att djävlas med mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad säger man "morgonstund har guld i mun".
      Jag har faktiskt inget emot att kliva upp tidigt även om jag inte behöver det.
      Kram

      Radera
  5. Jag stiger upp vardagar då det är skola för barnen redan vid halv sex på morgnarna. Väcker ungarna mellan halv sju och sju och ser till att de får i sig frukost och kommer sig iväg till skolan i tid.( Brukar hur som helst aldrig få sova länge på morgnarna nu när mitt barnbarn bor hos mig. Hon väcker mig alltid väldigt tidigt så där mellan fem och halv sex. Ibland t.o.m ännu tidigare om det vill sig illa - oavsett om det är vardag som helg. Hon låter sin mamma sova. Vilket jag naturligtvis önskar att jag fick göra ibland också, men, men....) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man så små som ditt barnbarn får man sällan sova länge.
      Konstigt att hon inte väcker sin mamma?
      Kram

      Radera
  6. Hoppsan där...det är till att vara uppe med tuppen! :) men så där gjorde jag också när min dotter skulle iväg till viktiga saker och hon inte riktigt kommit in i sina rutiner. Gott med kaffe! Jag måste också ha en kopp varje morgon, annars vaknar jag väl aldrig...förresten, kör du 5:2-dieten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kaffe är det bästa.
      Jag kör fortfarande 5:2, har vägning i morgon.
      Det känns fortfarande helt okej.
      Kram

      Radera