torsdag 4 februari 2016

I går var en tuff dag...





...och idag känns det lite bättre.
Natten har varit orolig och full av konstiga drömmar där min mamma funnits med.
Tyvärr försvann drömmen då jag klev upp.
Man borde skriva ner direkt när man vaknar om man sen ska kunna minnas.
Men nåja, sånt är livet.

Jag vet redan nu att nästa samtal kommer att bli jättejobbigt men jag vet oxå att det på sikt kommer att kännas bättre.

Nu idag så ska läkaren ringa mig för en uppföljning av den nya medicinen.
Ibland är det skönt att det sker per telefon så jag slipper ta mig in till byn.
I går var det ju riktigt svinkallt ute med -16 grader.
I dag är det dock mildare, bara -4.
Men jag behöver inte gå ut mer än till brevlådan, känner mig väldigt trött och låg i sinnet.
Då är det skönt att kunna välja på att enbart stanna hemma.
Här har jag det bra, det är varmt och gott och jag har mitt älskade kaffe.

Midi jobbar sin första kväll idag.
Nu verkar det som hennes avdelning är väldigt lugn så det är inte stressigt där jämfört med förra gången hon jobbade där.
I morgon kommer hon inte hem efter jobbet för hon ska åka till en väninna och ha lite skoj.
Mini växlar boende i morgon.
Tänk att det gått en vecka till.
Jag tycker att veckorna han är hos mig går alldeles för snabbt.
Please, sakta ner tiden...

Eventuellt får jag besök i morgon kväll men det är inte spikat.
Blir det inte så får jag en kväll helt för mig själv.
Det går det med!

Nu ska jag fortsätta min förmiddag, tror att läkaren ringer snart.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur gick läkarsamtalet?
    Min spontana tanke när du skrev att det var skönt att slippa ge sig till byn var att det ibland när man är låg är bättre att komma ut en stund, liksom få annat att tänka på.
    En stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkarsamtalet gick som väntat.
      Jag ska fortsätta fasa in den nya tabletten samt fasa ut en gammal.
      Måendet vill hon koppla just nu till in/utsättningssymtom.
      Och så kan det kanske vara.
      Jag har varit ut en liten stund, jag gick till brevlådan och det räckte gott för denna dag.
      Ha en skön kväll!
      Kram, kram

      Radera
  2. Livet är som en berg och dalbana, det går upp och det går ner. Tänkt om livet skulle vara enkelt, rakt fram och utan problem. Då skulle vi aldrig kunna värdesätta de stunder när vi har löst problem och när vi kan skratta igen. Hoppas dagen i morgon känns lättare att befinna sig i än vad de närmaste dagarna har varit för dig =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är det så att livet går upp och ner.
      Idag känner jag mig mycket lugnare.
      Läkarsamtalet igår är överspelat och jag har nästan två veckor helt för mig själv utan tider att passa.
      Ha en jättefin dag!
      Kram

      Radera