lördag 6 februari 2016

Lördag då...





...efter en mycket trevlig Fredagskväll.
Hade besök och vi hade det som sagt trivsamt.
Mitt besök sov kvar och gick härifrån runt lunchtid idag.

Själv har jag varit ute och plumsat i snön.
Det har alltså snöat och gångbanorna var helt oskottade.
Kändes som ett riktigt gympapass att gå fram och åter till närbutiken.
Men nu kan jag med gott samvete stanna inomhus resten av dagen.

I går blev något mycket roligt bestämt.
Ni kanske minns att det var tänkt att jag skulle åka på kryssning i början av December.
Det blev ju inte av men nu jämarns har jag en bokad kryssning framför mig.
I mitten av Mars ses jag och Älskade E då vi går ombord på Birka.
Det ska bli så härligt att äntligen träffa henne.
Det är många år sedan nu vi sågs IRL så nu är det dax för det.

Priset är ju sanslöst billig.
Busstransfer till Sthlm, en av de bättre hytterna högt upp i båten, själva kryssningen samt smörgåsbord för endast 295 kronor per skalle.
Det är ju så snorbilligt att man verkligen inte kan avstå.
Eller vad tycker ni om det priset?

Nå det känns roligt att ha något trevligt att se fram emot.
Någonting som inte är vardag.

Nu ska jag chilla resten av dagen.
Jag gör det enkelt för mig idag när det gäller middagen.
Har tagit fram köttfärssås från frysen så jag behöver bara koka pasta.
Sallad har jag färdig från i går då jag bjöd mitt sällskap på middag.
Det kan det bli bättre och enklare än så!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Klart man ska slå till på den kryssningen! Det var ju billigt värre! Härligt att ha nåt att se fram mot, det behöver man.
    Gott att ha mat i frysen! Det hade inte jag idag och jag orkade inte göra nån riktig mat heller...det blev en sallad med kokta ägg och sen en macka med lax. Haha...alltid något.
    Så ni har snö igen! Här är det bara regn och blåst igen....usch och fy...
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, den är bokad och betald så det känns riktigt roligt.
      Vi har massor av snö och jag gillar det inte alls.
      Är ingen vinterälskare trots att jag bor där jag bor.
      Ha en skön Söndag!
      Kram

      Radera
  2. Åh kryssning. Mysigt. Jag fick precis erbjudande om fri kryssning för upp till 7 personer/2 hytter eftersom jag var med och utvärderade en kryssning förra året. Kanske skulle göra om det... Då åkte bara mannen och jag och vi hade det supermysig med god mat och bara-vara-tid. Fast nu vet jag inte om jag orkar med att vara i farten så länge... Blir ju så himla trött. Men hytten var ju kanon så det är väl bara att sova då, eller sänka ner sig i ett bubbelbad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot kryssningen.
      Sist jag åkte var för två år sedan och då var det jag och alla mina härliga ungdomar.
      Vi hade det så mysigt.
      Kram

      Radera
  3. Härligt att ha något att se fram emot! :)
    Kram och fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det är härligt!
      Kram och ha en skön Söndag!

      Radera
  4. Det snöade " massor " igår lördag hos mig. Vill verkligen inte ha mer snö, men, men...
    Det var verkligen en billig kryssning om den bara kostade 295 kr och mat ingår också. Förstår att du slår till, det skulle nog jag ha gjort också "ler" Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kom det en hel del snö med.
      Nu när jag tittar ut ser det nästan ut som det regnar...
      Jo det kändes helt underbart att hitta en så billig kryssning.
      Ha en skön Söndag!
      Kram

      Radera
  5. Oj vilket bra pris :) klart du skall åka i väg, det gör dig gott med kära E oxå va roligt :) förstår att det var mysigt med sällskap ;) kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, priset kan man verkligen inte säga något om, snorbilligt.
      Resan är bokad och betald så den här gången blir det av.
      Kram

      Radera