lördag 13 februari 2016

Lördag idag...





Då är sköna helgen här.
Mini sover fortfarande och Midi som sov över hos sin syster i natt jobbar.
Själv gör jag det jag alltid gör under förmiddagen, jag dricker kaffe.
Å så surfar jag runt på nätet..

I går eftermiddag så fick jag hem min son.
Tro det eller ej så sov jag faktiskt när han kom innanför dörren.
Hade lagt mig att vila en stund och vips så somnade jag.
Vaknade av att han stod i dörröppningen till mitt sovrum.
Å jag blev inte heller rädd.
I vanliga fall är jag väldigt skvätten även om det blivit bättre med åren efter skilsmässan.

Nå jag klev upp, pojkstackarn var döhungrig så jag tog fram middag åt honom.
Själv hade jag ätit innan jag somnade.
Jag satt och höll honom sällskap medans han åt.
Vi hade sådär mamma/son mys som vi alltid hade på Fredagar innan Midi tillfälligt flyttade hit.
Det var så in i bomben trevligt.
Vi satt till sena kvällen innan han sa att är det okej mamma att jag går och spelar nu.
Och givetvis var det okej.

Jag blev vaken lite senare än tänkt men det var helt klart värt den sena timmen.
Jag kände att jag verkligen saknat egentid med honom.
Han frågade om jag ville se Mello ikväll med honom.
Jag kände mig tvingad att säga ja (han vet att jag inte gillar det programmet, ser på sin höjd själva finalen), han log stort då han vet att det är en uppoffring av mig att säga ja.
Men, så kom jag ju på att Midi är hemma ikväll så då sa jag det till honom.
Han himlade med ögonen och sa att nu var det bra nära ögat att du hade blivit tvungen att se men du klarade dig...hihi

I övrigt så har jag inte mycket på agendan idag.
I dag blir det kycklingpaj (som jag hade i frysen) och sallad till middag.
Där fick jag till det enkelt, tur jag alltid fryser ner lagad mat.
Funderar oxå på att köra en tvätt, blev ingen i Torsdags, glömde helt av det.
Det blir en promenad till närbutiken men det får bli lite senare.

Ha en underbar Lördag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du!
    Här håller jag på med maletköttsoppan! Sen blir det nog en sväng till gymnasiet o hämta toalett o Hushålspappret som sonen säljer åt grannarna...inga andra planer'
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en fin dag! Tror jag blir kvar i sängen med sällskap av min förkylning! ;)/Mormor

    SvaraRadera
  3. Min son har bestämt att han ska laga middag idag. Frågade honom vad han ska laga för mat och det blir det enklaste av det enklaste idag " varmkorv med bröd "....
    Melodifestivalen ska jag nog se om jag får chansen och inte barnbarnet strular bort det med att bråka när hon ska sova...som hon tyvärr oftast gör... Jag är otroligt skvätträdd - hoppar till för minsta lilla när det händer något som jag inte är beredd på... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varm korv med bröd är inte så tokigt tycker jag, riktigt gott emellanåt.
      Hoppas du får se melodifestivalen i lugn och ro.
      Kram

      Radera
  4. Hej Millan :)) Hoppas att du har en bra helg.. Skall se om jag inte får tid att läsa lite ifatt här.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack Ergo, jag har en fin helg med de mina.
      Kram, kram

      Radera
  5. God morgon ..ja vad gör man inte för sina kids? härligt med sällskap av barnen jag hade dottern o 2 barnbarn här igår :) kram o ha en fin alla hjärtans dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trivs alldeles utmärkt då jag har mina ungdomar hos mig.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera