lördag 27 februari 2016

Sköna Lördag...





Nog är det skönt att vakna upp och inse att det är Lördag och två av mina ungdomar är hemma.
Att tillsammans äta en lång frukost med massor av prat och skratt.
Det är vad vi gjort idag.
Nu har ungdomarna åkt in till byn.
Midi ska kolla om hon hittar en ny outfit till kvällens utgång.
Ja se dessa ungdomar, alltid något nytt ska det va....*L*

Efter lunch väntar jag hit min finaste Pappelino.
Han ska lämna av en kasse tidningar till mig och så ska jag tydligen få älgkött.
Det sista lät ju mycket trevligt då det är väldigt länge sedan jag hade älgkött i frysen.
Men så kommer vi till frågan om hur jag ska få plats med mer i min frys
Det kommer att bli besvärligt för den är helt knökfull nu.
Nå jag får väl trixa lite så förhoppningsvis ska det väl ordna till sig.

I morgon så får jag hem min äldsta dotter oxå.
Jag har bjudit henne på middag.
Det var ett tag sedan hon var hos mig sist så det känns väldigt roligt.
Vad blir det då till middag?
Jo vi kör på tacos, mina ungdomar tyckte att det skulle passa bra.
Så då får det bli så..

Om någon undrar om jag fortfarande håller på med 5:2 så är svaret ja.
Jag har kommit in i det och det går riktigt bra för mig, tycker jag själv i alla fall.
Sista veckan försvann -1.5 kg, så totalt har jag nu gått ner 8.1 kilo.
Det är ju ingen särskilt svår diet att följa.
De två sk fastedagarna brukar gå fort.
Jag har fortfarande samma rutin, Måndagar blir det en tallrik soppa samt en frukt, förutom vatten och kaffe och på Torsdagar äter jag en sallad på en assiett, antingen kyckling eller tonfisk samt en frukt.
De andra fem dagarna tänker jag på vad jag stoppar i munnen och jag äter måltiderna (helt vanlig husmanskost) på en assiett.
Tror att det skulle hända något bara för att jag gått över till att äta på en mindre tallrik.
Det känns roligt för att jag ser att det händer något så för mig är det en mycket bra diet.
Å som grädde på moset så fungerar magen mycket bättre av dessa fastedagar.
Bara win-win liksom.

Nu får ni ha en härligt skön Lördag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Här har vi haft en bra lördag hittills !
    Kvällen blir lugn framför Finlands uttagning till ESC
    Ha en fortsatt bra lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lördagen blev en bra dag!
      Kram

      Radera
  2. Heja dig! Kul att det funkar så bra med 5:2 dieten, och att du fått så bra resultat.
    Älgkött är gott! Mamma hade alltid älgkött i frysen när jag var liten. Min far och mina äldre bröder var nämligen älgjägare på den tiden. ( Nu jagar inte mina bröder längre) Och älgkött är det långt mellan gångerna jag äter eller för den delen har i frysen. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte haft älgkött i frysen på åratal så det känns roligt.
      Kram och ha en fin Söndag!

      Radera
  3. Wow så duktig du är som lyckats gå ner så mycket i vikt:)) Grattis ! :) Har inte riktigt förstått detta med 5:2 dieten...men jag skulle nog inte orka med sånt. Jag är för svag i kroppen av värk. Men glad är jag för din skull. Kram vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det känns skönt att det fungerar och ger resultat.
      Och du har så rätt, tror inte att det fungerar för alla.
      Kram

      Radera