torsdag 18 februari 2016

Skulle haft samtal...





...men nej så blev det inte.
Fick ett samtal i går eftermiddag från psykiatrin och min kurator är sjuk idag.
Något inom mig har känt på mig att det inte skulle bli något samtal och jag fick rätt.
Å den här gången så blev det ju bra då dom ringde dagen innan.
Annars har det hänt flera gånger att jag nästan varit framme och då har avbokningen kommit.
Nåja, jag sörjer inte det,känns ganska så skönt att slippa.
Det säger jag givetvis bara för att jag vet att samtalet hade blivit jobbigt,

Som ni ser på fotot så är här ganska så mycket snö.
När det skottas så görs det till stora snöhögar, snön måste ju någonstans.
Nu sen sista snöfallet så är det fullkomligt kritvitt ute.
Det är nästan så att det gör ont i ögonen.
Jag gick alltså ut på en promenad igår trots tröttheten.
Var ute runt 30 minuter och det var mer än tillräckligt.
Hade lite svårt att ta mig hem då jag blev helt tom på energi.
Men hem kom jag.

Valet då efter hemkomsten stod mellan att lägga mig och sova eller göra något vettigt.
Det blev det sistnämnda så jag startade och körde två maskiner tvätt.
I dag blir det att vika ihop de torra kläderna och när Mini kommer hem blir det en tvätt till.
Jag vill gärna att han får med sig rena kläder då han växlar boende, vilket han gör i morgon.
Helt plötsligt blir det tre maskiner tvätt denna vecka i stället för det vanliga, en maskin.
Midi har en massa kläder och annat som behöver tvättas upp innan hon flyttar så det blir lite mer tvätt ett tag framöver.
Jag betar mig genom så sakteliga...

Tvättmaskinen står i källaren.
Jag vet inte vad det är men jag känner mig olustig där nere.
Om det är andevärld eller helt enkelt dålig feng shui, det vet jag inte men det känns inte lika varmt och ombonat som inne hos mig.
De besök jag får i min lägenhet är inte av ondo men i källaren, nå där är det inga bra energier.
Jag bara tvättar där nere sen tar jag upp kläderna och hänger på ställ i min lägenhet.
Det är åratal sen jag slutade att hänga tvätten i källaren.
Önskar att jag hade haft plats för en tvättmaskin i lägenheten men det ryms inte någonstans, varken i köket eller badrummet.

Vad som nu än är i källaren stör mig bara när jag är där nere vilket vanligen är som sagt en gång per vecka och som nu fler gånger än normalt.
Å tro inte att jag är mörkrädd eller liknande, det har jag aldrig varit i hela mitt liv.
Kan gå ut och promenera när det är becksvart ute och det bekommer mig ingenting och här i min lägenhet är jag aldrig mörkrädd, och jag är ju ofta ensam här.

Är ni mörkrädd?

I dag har jag sk. fastedag.
Så det blir massor av vatten, inte lika mycket kaffe som brukligt för kaffet tog slut igår kväll.
Mini ska köpa med sig ett paket efter skolan så jag slipper traska i väg på affären.
Jag ska göra kycklingsallad i dag.
Tog fram kyckling i går som jag skar upp i bitar och lagade till.
I dag ska jag skära upp salladen.
Ska skicka med en matdosa till Midi som jobbar ikväll.
Hon kör oxå 5:2 men har inte särskilt mycket att gå ner, bara några extrakilon.

Blev så glad igår då jag pratade med Mini om vad jag skulle laga för middag till honom idag, då säger han att han gärna äter kycklingsallad.
Ska bara koka lite pasta och blanda ner i hans sallad.
Jisses så enkelt det blev för mig då jag inte behöver laga fler rätter än en.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




16 kommentarer:

  1. Jag är mörkrädd, lampan i hallen är alltid tänd. DSet är väl för att ja kopplar samman mörker och sömn. Det är vid insomningen som skuggmänniskorna kommer och jag vet inte om det kommer från min egen hjärna eller om det kommer utifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch så jobbigt det låter att känna/uppleva det så.
      Varm Kram!

      Radera
  2. Godmorgon! Ja, dendär tvätten ja.....Här har det också kommit snö! ganska mycket också
    Nu ska jag börja med städandet
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med tvätt och städ!
      Kram

      Radera
  3. Skönt för dig att slippa :) men oj va mkt snö oj oj vi har fått lite i natt :) men när du då fastar vad dricker du då hela dagen? gott med sallad ...ja källaren oavsett är aldrig en feel good i mitt tycke heller ....ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dricker vatten och kaffe under mina fastedagar, inget annat!
      Kram

      Radera
  4. Jag är inte mörkrädd. Dock kan jag känna av dåliga energier. Tex att något inte känns bra när jag är någonstans och då känns det obehagligt. I veckan var jag på en seans och de sa att min farmor följer mej det senaste halvåret. Henne är jag inte orolig över, jag känner bara av annat ibland.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande med seans och att du fick kontakt.
      Kram

      Radera
  5. Oj, det var lite mer snö än här...hehe...här är det bara ett tunt täcke.
    Spökerier i källaren, uuuuhhh, då skulle jag inte vilja tvätta där nere men har man inte plats i lägenheten så har man inte. Det har inte jag heller. Jag tvättar i huset mitt emot och på vintern måste jag gå med tvättkassar över en gård när det är kallt och blåser eller regnar...inget vidare faktiskt. Men jag ska inte klaga, jag tvättar inte så ofta, jag är ju själv numer.
    Nix jag är inte mörkrädd men jag tycker inte om att gå i stora städer på mörka kvällar, däremot kan jag gladeligen gå omkring på landet i mörkret.
    Jag har också städat en gång i tiden. Det var när barnen var små och jag hade ett halvtidsjobb, då städade jag på tingsrätten i Strömstad. Det var jätteroligt och jag kände mig som en i gänget, jag hade jättekul där och jag fick lägga upp jobbet precis som jag själv ville. Jag var också med i gemenskapen, på alla fikaraster, luncher och fester. Och dessa roliga notarier! Hehe vilken samling udda människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså du är ensam, har funderat lite över det.
      Nå jag är ju oxå ensam, förutom mina ungdomar, och det går det med.
      Ha en skön afton!
      Kram

      Radera
  6. Om du känner så var det väl bra att det inte blev nåt av samtalet just nu. Ser också att ni har lika mycket snö som vi har :) Just nu är det snöblandat...så trist. Jag är inte sådär mörkrädd som många är. Jag kan vara ensam o det är mörkt ute...jag kan också gå ut själv i mörker...som häromkvällen, när jag sökte norrsken:)) Men att gå ner i mörka källare är ingen höjdare faktiskt. Du är en modig kvinna söta du. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det känns faktiskt skönt att jag slapp samtalet idag.
      Nu laddar jag för läkarbesök på Måndag förmiddag.
      Kram

      Radera
  7. Jag är fruktansvärt mörkrädd och jag inbillar mig alltid hemska saker. Mycket på grund av den psykiska och fysiska misshandeln jag utsattes för dels som barn när andra elever mobbade mig av det grövsta/b.l.a låste in mig i mörka utrymmen. (Hela grundskolan pågick mobbningen) Och dels alla år min sambo både fysiskt och psykiskt misshandlade mig tills dess jag flydde 22 år senare... Allt som jag fått uppleva har gjort att jag har svårt att vara där det är mörkt. Går inte gärna ut på kvällarna om det är mörkt ute...Eller för delen vistas i ett mörkt rum självmant... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch och fy vilken pärs du gått genom både under skoltiden och i äktenskapet.
      Känner starkt med dig.
      Kan förstå att mörker inte känns vänligt för dig!
      Varmaste kramen!

      Radera
  8. Ändå frustrerande när man har en tid inbokad, man ställer in sig på att något ska bli av och sedan blir det inte....men förhoppningsvis kan man använda tiden till något annat.

    Mörkrädd? Ja, ärligt talat så föredrar jag en liten ljuskälla. Mörker är så mörkt på något vis....Jag promenerar helst inte ensam i mörkret.

    Ha det fint!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick jag ju veta det dagen innan så jag hann ställa om mig.
      Varm Kram

      Radera