söndag 7 februari 2016

Söndag...





Åh det bara fortsätter snöa.
Finns det inget stopp undrar jag.
Värdfolket har redan hunnit vara ute och skotta.
Snöröjningen har haft fullt upp ute på vägarna.
Jag blir så trött på all denna snö, det är inte roligt alls.
Nu känns våren så himla långt borta, vi lär få vänta månader innan all denna snö försvunnit.

I går så hade jag och Midi en riktig softardag.
Vi gjorde inte så mycket alls.
Midi började känna sig lite förkyld, hade ont i halsen och kände sig allmänt ruggig så hon låg i sängen nästan hela dagen.

På kvällen såg hon givetvis Mello, vilket inte jag gjorde.
Har aldrig intresserat mig för Melodifestivalen sen dom gjorde om den och började med alla dessa tråkiga deltävlingar.
Jag kan på sin höjd titta på själva finalen men gör inte det så ofta heller.
Så nej jag är ingen Mellonörd.
Själv tittade jag på ett program som visade "Italienska trädgårdar" följt av "Grannarna på Bidragsgatan".
Det blev min tv-tittarkväll och det var både intressant och bra.

I natt har jag dessutom fått sova riktigt hyggligt.
Helt drömlöst, vilket är skönt.
Jag känner mig lite piggare än vanligt men får se hur länge det håller.
Har ju en förmåga att väldigt snabbt tappa energin.
Det går i en grisblink.

Planer för dagen?
Njae inget särskilt vad jag vet.
Ska fortsätta boosta mig själv med vila.
Känner fortfarande av min sociala Fredagskväll även om den var jättetrevlig.
Umgås lite med Midi.
Vi ska väl börja med att äta frunch, hon klev precis upp.

Ha en skön Söndag alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Hoppas att söndagen blir trevlig med Midi :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en lugn och skön Söndag, precis som jag ville ha den.
      Kram

      Radera
  2. Visst är snön trist. Nu är man nöjd på snön. Nu vill man ha vår.
    Vi får tänka som så.......att vi har allt det härliga framför oss.

    Mellon brukar jag alltid se. Tycker bara inte om alla deltävlingar. Det räck med en enda.

    Söndag och utvilad. Skönt det..
    Mina söndagskvällar brukar handla om att ladda upp.....jag gympar till glad musik, jag gör ansiktsbehandling och till sist kryper jag ner i badkaret. Sånt ger energi.

    Ha en fin söndag fina du.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar ha sköna Söndagar.
      Lyxigt att bry sig om sig själv så.
      Kram

      Radera
  3. Hej de verkar vara många som är sjuk nu både sambon och lilleman ligger här hemma.. satt sig i kroppen =/

    Är inte heller mycket för melodifestivalen tyckte den var bättre förr.. Här regnar det och det är mycket bättre men får hoppas att snön försvinner nu snart..

    Önskar dig en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt att de dina oxå blivit förkylda.
      Hoppas dom kryar på sig fort.
      Kram

      Radera
  4. Hua! Igår eftermiddag började det om att toksnöa igen hos mig. Fy och usch för förkylningar! Jag brukar ha lätt för att bli förkyld.Men under hösten 2015 blev jag aldrig förkyld (vilket förvånade mig) Har visserligen haft känningar lite om sänder att en förkylning varit i faggorna men otroligt nog har det aldrig brutit ut. Jag har kunnat mota bort förkylningen i tid med citron och ingefära. (Man kokar en dryck på citron och ingefära) " Mello " såg jag i lördags.... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra tips för att mota förkylning.
      Ingefära visste jag men kombon har jag aldrig provat.
      Ha en fin början på veckan!
      Kram

      Radera