torsdag 25 februari 2016

Torsdag...




Här sitter jag i mitt kök och på spisen kokar jag ägg.
Jag har sk fastedag idag.
Ska göra en tonfisksallad.
Det ska bli gott senare idag.

Jag kör någon slags multitasking just nu.
Kokar ägg, värmer kaffe, försöker skriva blogg och sms;ar med Skåne H.
Som jag skrev i gårdagens blogg, så har han vaknat till liv igen.
Ibland går det lång tid mellan vi har kontakt och emellanåt är den mer intensiv.
Han vill att jag ska åka ner till Eden i sommar så att vi kan ses.
Nå jag får se i vilken situation jag befinner mig till sommaren, man vet ju aldrig med F-kassan.
Det hade dock varit riktigt trevligt att åka ner för det var många år sedan jag var där sist.
Och att träffa Skåne H är alltid trevligt även om vi bara setts två gånger IRL.
Jag får se, jag får se...

Idag är det tråkväder igen.
Det är -9 grader ute och det snöar.
Tänk om det kunde bli vår här uppe snart.
En tidig vår, det har ju hänt förr om åren.
Just nu känns det som att det kommer att ligga kvar snö till Maj minst.
Jo jag är pessimist när det kommer till snö.

Idag blir ånyo en lugnt.
Tänker INTE gå ut.
För kallt för mig.
Jag häckar inomhus tills i morgon bitti då jag ska helghandla lite.
Sonen vill ha tacos och jag har inte precis allt hemma till det.

Ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Här var det -12 grader o morse..solen värmer upp lite.Ser ut som vårvinter därute! Ska på promenad med hunden senare. Städat klart :)
    Mår inte såå bra med ryggen, men det går nog ändå
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy så kallt, tycker det räcker med våra -9 grader.
      Det är tillräckligt kallt.
      Kram

      Radera
  2. Låter mysigt med eden & jag hoppas du kommer dit & får träffa herr Skåne ;) ja här är solen framme men kallt ..måste ut lite låter skönt att du kan stanna inne o i morgon helg handla mysigt o gott med taco hoppas du får en bekväm dag vännen kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag kan jag inte klaga på dagen.
      Jag har det varmt och ombonat inomhus.
      Ja vi får väl se med Eden men jag skulle verkligen vilja åka dit i sommar och att då träffa Skåne H hade varit pricken över i;et som man säger.
      Kram

      Radera
  3. Häcka inomhus du....
    Det snöar hos mig just nu......rätt mycket faktiskt. Men vi närmar oss våren med stormsteg.
    Den väntar på oss runt hörnet. Snart så.

    En stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag väntar åtminstone på våren, hoppas den är här snart!
      Kram

      Radera
  4. Men vilken hemsk dröm du hade! Blää...
    Förstår din frustration över snön, fast å andra sidan är det bara februari ännu fast jag fick idag för mig att det var mars men så är det ju inte nä...
    Idag var det riktigt skönt härnere med sol och fågelsång, våren anas bakom hörnet och den kommer nog snart till dig också. Nu skrev jag nog hörnet bara för att jag just läst att TantGlad skrev det...hahaha
    Ha en riktigt fin fredag nu!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den drömmen var inte rolig, en ren mara.
      Sol och fågelsång lät härligt, bättre än snön som fallit här idag.
      Tack, jag hoppas att min Fredag blir bra, får hem sonen då.
      Kram

      Radera
  5. Ibland vill man bara vara inne o lunka på :)) Det är rätt skönt också. :)) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är riktigt ljuvligt.
      Kram

      Radera
  6. Det fattas då inte snö i alla fall. Men som tur är kommer vi ett kliv närmare våren, i vart fall... fast, jag vet ju att det klivet är både långt och brett! Ändå glömmer jag det gärna då solen tittar fram. Skönt att det blir ljusare och ljusare utomhus för var dag nu " ler" Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej här fattas ingen snö heller.
      Det finns alldeles för mycket av den varan och samtidigt så har vi haft vintrar med ännu mer snö..
      Det är skönt när solen visar sig, ibland tror man ju att den inte finns.
      Ha en toppendag!
      Kram

      Radera