fredag 26 februari 2016

Uppe före tuppen...





Ibland är det ju så, man vaknar väldigt tidigt och i dag slog jag nog tuppen med hästlängder.
Fast jag har egentligen inget emot att kliva upp tidigt så länge det handlar om runt 05 snåret.
Tidigare än så ogillar jag starkt.
Men att som sagt vara uppe ensam en stund stör mig inte alls.
Jag gör inte särskilt mycket, startar upp datorn, går ut på FB, kollar bloggen, börjar skriva inlägg, kokar kaffe, dricker dagens första och godaste mugg kaffe.
I kaffet vill jag ha en skvätt mjölk, det tycker jag är godast.
Jag kan dricka svart kaffe men gör det inte så gärna.

Nu på morgonen ska jag klä mig och åka in till Kvantum och helghandla lite.
Behöver mjölk, grönsaker och det som fattas till tacos, som vi inte ska äta ikväll.
Vi äter aldrig tacos på Fredagskvällen, som så många i vårt avlånga land gör.
Vi äter tacos på typ en Tisdag.
Jag ska som vanligt vara kärringen mot strömmen.
Men jag har ju å andra sidan aldrig varit en typisk Svensson.
Jag tror det är därför jag alltid gillar lite udda människor, såna som inte är som alla andra.
Min vänner är en brokig skara människor men jag gillar dom helskarpt på varsina sätt.

I eftermiddag får jag hem Mini igen.
Det ger alltid en varm känsla inom mig.
Jag riktigt längtar efter honom då han varit en vecka hos sin pappa.
Midi slutar lite tidigare i eftermiddag så ikväll ska vi mysa tillsammans.
I morgon ska Midi till Maxi på roligheter så det blir bara jag och Mini hemma.
Gissar på att jag "måste" se Melodifestivalen med honom.
Trots att jag inte gillar det brukar jag "ställa" upp om han ber mig och jag vet att han tycker att det är roligare att inte behöva titta ensam.

Så nu har jag en bättre vecka framför mig.
Det ska bli härligt.
Jag känner mig alltid mer komplett här hemma när jag har huset fyllt av ungdomar.
Dom är så in i nordens härliga.

Nu får ni ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Tacos, den kanske vanligaste fredagsmaten! I min familj har vi dock inte heller någon speciell dag att äta tacos på. Tacos blir det då barnen är sugna på det. Dessutom får ungarna tacos på skolan titt som tätt så det blir långt mellan gångerna tacos äts här hemma. Brukar vid sådana uppehåll med tacos göra exempelvis tacopaj i stället.
    Än så länge har aldrig tuppen vaknat före mig, men vi är vänner ändå " ler ".
    Jag skulle önska att en gång få sova ostörd till kl 8 åtminstone, men tji det få jag inte...Det är nog 26 år sen sist jag fick sova ut på mornarna och verkligen kunde sova gott på nätterna och sova hela nätterna. Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du inte får sova på nätterna men jag förstår hur du har det, har själv grava sömnstörningar så min sömn funkar inte den heller.

      Ja du tacos och Fredag, näpp aldrig i mitt hem...och mina barn har liksom inga förhoppningar och blir mest bara glad när vi bestämmer oss för en tacokväll.
      Som det ser ut just nu blir den kanske på Söndag men vi får se.

      Ha en fantastisk kväll fina du!

      Kram, kram

      Radera
  2. Ja visst är det mysigt! Hoppas du får en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hoppas du oxå får en fin helg!
      Kram

      Radera
  3. Hej jag tycker också om att få lite egen tid på morgonen, just att bara få ta en kopp kaffe och njuta lite av tystnaden, innan det är full rulle med att alla ska in på toa på samma gång..Vi har bytt dag på tacos till lördag fast den blir bara tacos den helgen ungarna är här..

    Vad mysigt att din son kommer, lika här Yngsta sonen vill också melodifestivalen själv är jag inte så glad över det, då jag tyckte det var bättre för..så då blir det att jag tittar med Anthon..

    Önskar dig en fin helg och mys på nu <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte oxå att det var bättre förr men jag står ut för att Mini inte vill se ensam.
      Ja du ser, vad gör man inte för sina barn/ungdomar.
      Allt, allt, allt!

      Ha nu en helmysig helg!
      Kram

      Radera
  4. I morse vaknade jag med tuppen också...04.30 var jag klarvaken. Så nu sitter man som en trötter :) Vi är ganska lika du o jag...men det har jag sagt förut...vi trivs bäst när vi får vara med våra ungdomar :) Kramen

    SvaraRadera