söndag 28 februari 2016

Vacker Söndag...





Solsken ute.
Det blir lite lättare att kliva upp när solen skiner.
Men det är kallt så jag håller mig inomhus.
-13 grader har jag.
Det sista gör ju det mesta svintungt.
Varför måste det vara så kallt jämt?
Kan inte vädergudarna lyssna på en stackars sate som alltid håller på att frysa ihjäl när det är minusgrader ute?
Nej, det är alltid alldeles tyst och dom gör som dom vill...

Men att se solen, ja det värmer men uppväger inte riktigt att jag inte kan gå ut...

I går var en trevlig dag.
Min finaste Pappelino med fästmö tittade in.
Jag fick en hel påse veckotidningar av dom och så tog han sista påsen med tidningar för att slänga i återvinningen.
Å så fick jag älgkött, det blev två påsar köttfärs, en stor köttbit att göra gryta på och några paket hemkokt pölsa.
Pappelino bara gapade när jag öppnade frysen, han undrade hur jag skulle få plats med köttet men bra kvinna reder sig och när jag omfördelat en del så fick jag plats.
Det går ingen nöd på er sa Pappelino och det har han rätt i.
Jag hade redan kokat kaffe så vi satt oss och fikade.
Dom hade köpt med sig en god kaka (han trodde väl inte att jag skulle ha något fikabröd, men se det har jag men jag behövde ju inte ta fram av det).

Mini hann komma hem så han fick träffa sin morfar en stund.
Efter att dom åkt hemåt så la jag och Mini oss i varsitt rum för att vila fram till jag skulle laga vår middag.
Så skönt det var att inta horisontalläge.

Så gjorde jag middag, inget alls avancerat, det blev parisare med bröd och massa gott till.
Parisare vet nog inte många söderut vad det är.
Men det är som en hamburgare men gjord av korv.
Mycket gott är det!

Efter middagen så blev vi ju trött igen, så jag la mig för att se lite tv och Mini pysslade med paddan.

Så taggade vi upp inför melodifestivalen.
Jo jag hade ju lovat att se den med Mini så jag fick hålla ord.
Nu var ju de flesta låtar bara skräp precis som det alltid är men Mini och jag hade så roligt att vi höll på att skratta ihjäl oss.
Vår humor är inte rumsren så törs inte skriva om vad som fick oss att skratta så men gud så befriande det var att få ont i magen pga skratt.
I sanningens namn så har vi en gång för alla klubbat att vi har väldigt sjuk humor, både jag och sonen.

Å sen blev det ju en massa rabalder på FB (kanske i andra medier oxå) att dom skändat nationalsången genom att byta ut två ord på slutet.
Ja jag vill leva, jag vill dö "på jorden", i stället för "i Norden" som det ska vara.
Jag säger bara orka...
Å så sjöngs det ju på ett annat språk oxå, kanske arabiska (fast inte under nationalsången), jag vet egentligen inte för det är inget språk jag behärskar.
Själv har jag bara läst Engelska, Tyska och lite Franska.
Men wtf, vad gjorde väl det?
Att det alltid ska bli sån hysteri över allting.
Ja säger då det...

Nå det var gårdagen det.
Nu ska jag duka fram frukost och se om Mini vaknat än.
I eftermiddag kommer bägge flickorna och då ska vi äta middag tillsammans.
Så det blir tacos idag.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. Här är det molnigt o snöigt -8 grader. Såg Finlands uttagning i ESC. En rätt så bra åt vann, men på FB är det ju endel som tycker att den var skräp....ja, ja så är det med smaken!
    Ha en bra söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte lyssnat på det bidraget än.
      Kram och Ha en skön kväll!

      Radera
  2. En fin lördag läser jag o visst kul med besök :) snällt att du fick kött, fika är alltid trevligt ...taco åt vi i går & gott var det :) ja du kylan är hemsk här är det kallt som tusan idag så jag blir inne :) ha en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur man kan vara inomhus när det är för kallt ute.
      Kram

      Radera
  3. Inne och kikar i din blogg sätter ett tassavtryck efter mig.

    Vicki

    SvaraRadera
  4. Hihi, skrattade gott när jag läste om sonen och din melodifestivalkväll. Jag tycker också det är mer eller mindre skräp, eller rättare, det är inte min melodi. Haha
    Härligt att ni skrattade så ni fick ont! Humor är bra och läkande och så är det roligt också, sjuk humor gillar jag.
    Förstår inte heller att småsaker kan reta upp folk så till den milda grad. För det är väl småsaker? Förresten så tyckte jag det var bra att sjunga på jorden istället för i norden. Vi bor ju på jorden. Jaja.
    Härligt att läsa om din relation till dina barn. Ni verkar ha det mysigt.
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja melodifestivalen var skräp men min och Minis kväll toppen.
      Tur man kan se positivt på det man egentligen inte vill göra. *L*
      Kram

      Radera