fredag 4 mars 2016

Äntligen Fredag eller nåt sånt...





Och jag får äta frukost idag.
Nu blir det nog varken fil eller jordgubbar då jag inte har nåt av det hemma men en stor mugg kaffe och en macka lite senare får duga.
Jag är ju ingen frukostmänniska och har aldrig varit det även om jag under perioder försökt få in den rutinen.
Det fallerar alltid efter ett tag.
Ska jag äta något får det inte vara tidigt på morgonen utan senare under eftermiddagen, typ efter 10.
Vi är alla olika, jag känner dom som säger att frukost är det bästa målet på dagen.
Men sån är inte jag om jag nu inte bor på hotell, då gillar jag frukost!

Idag är det i alla fall Fredag och människor landet runt ser fram emot myset ikväll.
Å det är väl precis som det ska vara.
Här hos mig blir det inte så mycket mysande.
Mini växlar boende och Midi sover hos sin syster.
Så jag blir mol allena.
Har ingen aning vad jag ska hitta på, är som vanligt planlös.
Men det går allt det med.
Jag får väl hitta på något eget mys.

Vädret är som det varit de senaste dagarna grått, mulet och tråkigt.
Temperaturen visar på - 2 grader så det är tack och lov inte kallt i alla fall.
Funderar på om jag ska åka in till byn fram och åter och då är det skönt att slippa frysa.
-2 är definitivt överkomligt.
Å så jag saknar solen, livet blir lite lättare då, ryggsäcken inte fullt så lika tung att bära på.

Jag har ju sovit de två sista nätterna med den nya tabletten Melatonin.
Vet inte huruvida den fungerar tillfredsställande.
Har fått sova nån timme mer än det vanligaste, så jag är uppe på 4 timmar i stället för 3.
Natten till Onsdag sov jag ju 5 timmar på raken men det var mest för att jag var så slut efter Måndag och Tisdag och det var utan Melatonin (hade inte hunnit hämta ut den då).
Men nu är jag lite mer som vanligt och då blir det inte mer sömn än så tydligen och då har jag ändå tagit mina starkaste sömntabletter plus Melatoninet.
Jag tror att min läkare hade väntat sig ett mirakel av Melatoninet ( hon trodde tom att jag skulle kunna utesluta min sömnmedicin) men jag upplever inte än så länge att det är så.
Klockan 04 hade jag sovit klart, gick inte upp direkt utan låg och filurade i sängen några timmar.
Ja vad ska man säga, morgonstund har guld i mun, eller?
Jag får fortsätta laborera, äter ju den lägsta dosen just nu.
Vill inte öka för snabbt, så jag får väl se längre fram om sömnen blir bättre.

Ha nu en härlig Fredag med massor av mys alla fina!

Kramen om!






14 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  2. Åh så gott de såg ut, har inte fått i mig frukost ännu, jag var inte själv någon frukostmänniska innan, men sen jag började med GI så var jag tvungen och nu är det ett måste för att jag ska må bra resten av dagen. Jobbigt det här med sömnen själv kommer jag i perioder men är alltid morgonpigg. Nu kommer lillan idag och hon tycker om att kliva upp vid fem, så att sova ut på helgerna är bara att glömma =)

    Önskar dig en fin helg trots att det blir en lugn, men jag kan tycka det är skönt och skulle vilja ha fler helger som bara är lugn.

    Kramen<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går säkert att träna upp lusten för att äta frukost men jag har inte lyckats ännu.
      Tack, hoppas du får en fin helg med!

      Kram, kram

      Radera
  3. Ja sant fredag är mysig men för mig är det bara när jag är ledig o nästa jobbar jag ..du får hitta ett eget mys sätt ;) hoppas du får en fin dag kraamen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja någon form av mys lär det bli.
      Kram

      Radera
  4. Tur att vi är olika. Jag är glad i frukost, mat överhuvudtaget, kan äta hur mycket som helst. Hoppas det ändras nu när jag äter 5:2. Tyckte jag vägde ½ kg lättare idag....kan det stämma efter två fastedagar??
    Låter jobbigt med den dåliga nattsömnen.Önskar jag kunde skicka över nån timme från mig till dig. Ibland sover jag för mycket...
    Vad trevligt det hade varit att träffas på nåt kondis på en kopp kaffe...men det blir lite långt. Du får ha en bra fredagskväll trots att du är mol allena! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker oxå om mat, särskilt min egen då jag är en duktig kock.
      Däremot har jag ätit så oregelbundet de sista 4 åren så det märks på vågen.

      Hade gärna tagit emot några timmars sömn av dig. *L*

      Ja men du, det hade varit skoj, attans att vi bor så långt i från varandra.

      Kram, kram

      Radera
  5. Jag är ingen frukostmänniska, men jag fixar frukost till barnen (innan de går iväg till skolan varje morgon.) Fixar även frukost till barnbarnet varje morgon. Vädret har stor betydelse även för mig. Sol ute, och jag får genast ett leende på läpparna. Ett plus är det om det är plusgrader eller bara nån ynka minusgrad också. Idag var det dock grått ute där jag bor, ingen sol men däremot inte så kallt. Och det är skönt! Fredagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju lite tur där som har Mini som både kliver upp på egen hand och fixar sin frukost själv.
      Jag behöver inte bry mig om jag inte vill, vill säga.

      Ja men nog gör solen en hel massa för måendet men vi som bor i norr är ju inte så bortskämd med den...fast vi vill!

      Kram, kram

      Radera
  6. Kikar in o hoppas du har det bra å önskar dig en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är varmt och gott så jag lider ingen nöd.
      Kram

      Radera
  7. Man är nog olika när det gäller frukost! Jag är så hungrig när jag vaknar att jag är lite skakig. Oftast klarar jag inte ens att duscha utan att få lite mat i mig först ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja se man är verkligen olika.
      Kram och tack för kommentaren och titten!
      SvaraRadera

      Radera