fredag 11 mars 2016

Äntligen Fredag...





...är väl en lika god överskrift som nåt annat.
Å det är verkligen Äntligen Fredag idag för jag får hem min underbara Mini i eftermiddag.
Äntligen blir veckan som den ska vara.
Enklare, mer liv, inte så ödsligt som det är när han har pappaveckor.

Jag sitter som vanligt med en kaffekopp stående bredvid mig.
Kaffet som är det godaste man kan tänka att starta dagen med.
I alla fall så tycker jag det.

I går hade jag fastedag.
Jag åt av min goda spenatsoppa samt hade en ägghalva i.
Till efterrätt så åt jag några blå kärnfria vindruvor.
Det var en fest man kunde bjudit kungar på...eller?

Om någon undrar så håller jag fortfarande på med 5:2.
Veckorna går och jag tycker fortfarande att det fungerar.
Total viktnedgång är -8.9.
Alltså kunde det inte fått vara en ren siffra, men nej!
Emellanåt tycker jag att det går segt neråt men det gör det nog inte när jag tänker efter.
Jag snittar nog på ett kilo i veckan och det är ju inte fy skam.
Å sen sägs det att det är svårare att gå ner i vikt när man är äldre.
Jag har ingen aning om det är så, någon som vet?

Jag har ju hittat mitt måttband (en av dem) som varit försvunnen under lång tid.
På sista veckan har det försvunnit 2 cm runt midjan.
Nu vet jag givetvis inte vart jag började någonstans då det där jäkla måttbandet gömde sig.
Lite spännande att se viktnedgången i centimeter oxå.

Nu ska jag strax klä på mig och åka in till byn och helghandla.
Jag föredrar fortfarande att göra bort handling tidigt på morgonen då jag nästan är ensam på affären.
Återkommer sen för att läsa bloggar och annat roligt.

Ha en skön Fredag alla fina!

Kramen om!


15 kommentarer:

  1. Godmorgon! Härligt att du får hem Mini :)
    Här är det lugnt just nu....nu blir det duschen o sen ska jag laga mat
    Ha en fin fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag riktigt längtar enormt efter honom nu.
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. Ja kaffe på morgonen är viktigt så att man vaknar till liv igen! :D
    Härligt att det går bra med viktinedgången! Jag tycker själv att det går uselt långsamt men jag varken mäter eller ställer mej på vågen så jag vet ju inte riktigt heller. Jag har åtminstonde gått ner en storlek på byxorna och det är skönt.
    Vad bra att du får din Mini idag, jag håller med dej, utan barn så blir det så dött! Varm kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En byxstorlek mindre är väl jättebra tycker jag!

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Skön att du får hem Mini idag, Anthon åker idag och håller med dig tycker det känns så tomt här hemma när det har pappavecka..Vad kul att det går bra med 5:2 dieten 1kg i veckan är lagom, då behåller man vikten på lång sikt.. Man behöver se resultat för att orka när det tar emot.. Sedan kan man ju komma in i perioder då det inte händer mycket, men det är bara att fortsätta då.. För det brukar komma igen.. Tycker du är jätte duktig med allt..

    Önskar dig en fin helg kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vist är det så när barnen inte är hemma, dött och tomt.

      Jo 5:2 tycks passa mig jättebra, nu rullar det bara på utan att jag tänker så mycket på det.
      Jag har så att säga bantat förr ( när jag var 23-24 år) och haft dessa stillestånd där inget händer på vågen men med måttband så brukar det ändå synas.

      Ha en fin helg!
      Kram

      Radera
  4. Det låter som att du känner dig nöjd, tillfreds och otroligt motiverad av att dina fastedagar ger så bra resultat. "ler". Skönt för dig att du får hem "Mini" idag. Jag brukar (också) oftast handla på morgonen om jag får den möjligheten ( att inte behöva ta med barnbarnet till affären) innan folket vaknat till liv och invaderat affären. Om det blir för mycket folk,oljud, liv och rörelse kånkar jag och min hjärna ihop...Å då blir det inte mycket köpt för världen...Fredagskram






























    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är oxå anledningen till att jag helst handlar tidigt på morgonen.
      Jag orkar inte med stoj och andra människor, särskilt när det blir trångt av alla kundvagnar.
      Såna gånger får jag aldrig med mig vad som står på listan.
      Nu har jag tur för jag har en butik som öppnar redan klockan 06.00 och den jag handlade på idag öppnar 07.00.
      Alldeles perfekt för en utbränd hjärna.

      Ha en jättefin helg!
      Kram, kram

      Radera
  5. Jag kämpar på med att gå ner ett par kilon till sommar. Spenatsoppa är gott i lagom mått. Jag dricker mycket kaffe då jag ibland har kokosolja i. Lycka till med viktminskningen:)

    SvaraRadera
  6. Visst är det så, man får kämpa mer än när man var yngre, men sen skall man hålla det oxå :) låter som det du gör är bra för dig. Mysigt med fredag då man är hemma så jag tror nog din fredag blir alldelse perfekt :) njut o ha det gott kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det fungerar för mig och det är ju huvudsaken.
      Ikväll blir det mys med Mini, han har laddat ner några filmer som vi ska se.

      Kram

      Radera
  7. Svar
    1. Allt som blir mindre är bra!
      Kram och tack för titten!

      Radera
  8. Kaffe är helt klart den bästa starten på dagen. Att bara få sitta där en stund med sitt kaffe och fundera.

    Låter som att du funnit en diet som fungerar bra. Ta väl hand om dig!

    Och ha en fin helg! Kram Christina

    SvaraRadera