måndag 21 mars 2016

Ånyo en Måndag...





Jag känner mig som en osalig ande.
Irrar omkring i lägenheten utan mål.
Är helt körd i skallen av Melatoninet jag  håller på att laborera med.
Det kan ju bli bättre senare idag men vem vet?

Här är fasligt tomt just nu.
Längtar till Fredag då jag får hem Mini igen.
Då det blir mer liv än nu här hemma.
Tack och lov att jag fortfarande har mina veckor med honom.

I övrigt verkar jag ha blivit förkyld på kuppen.
Känner av det i hela kroppen och har nästan tappat rösten.
Det kanske inte var så oväntat med tanke på kryssningen och sen väntan i staden mellan bergen då jag frös så jag skakade.

I morgon har jag läkartid.
Just nu känns det inte optimalt men jag får väl packa ihop mig och ta mig dit.
Det lär handla om tabletter, mående och ny sjukskrivning.
Men det är morgondagens bekymmer så det tar jag när jag väl sitter med läkaren.

Å i morse kom jag på att jag har fastedag idag så det får bli soppa och en frukt.
Vilken tur att jag kom på det i alla fall.
Nu kan man förvisso byta dagar emellanåt.
Det passar sig inte alltid men för mig fungerar det bäst med fasta dagar, så rutinen hålls.

Nej nu ska jag lägga mig igen och se om jag kanske kan sova bort förkylningen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

9 kommentarer:

  1. Hoppas att du börjar må bättre snart!
    Härligt att få hem Mini :) Vår äldsta dotter kommer hem på torsdagskvällen :) Ska bli så trevligt att vara hemma hela familjen :)
    Ha en så bra dag du kan
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag känns det bättre och det är ju positivt då jag ska till läkaren och sen till Midi.

      Kram

      Radera
  2. Krya på dig! Och lycka till hos läkaren i morgon =)Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jobbigt det här med medicinen och hoppas verkligen att du får till det snart..Förstår att det känns tomt omkring dig.Hoppas att det går bra på läkarbesöket i morgon. Hoppas att du kryar på dig. Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag hoppas på att läkaren har ett sunt förnuft och lyssnar.

      Kram

      Radera
  4. Vinn två stycken posters från Design by Moritz! :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/58694/tavling-vinn-tva-posters-fran-design-by-moritz/

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bukett! Hoppas du mår bättre när du läser det här och att det gick bra hos läkaren.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den buketten är/var vacker.
      Jag fick den av min morbror för något år sedan.

      Kram

      Radera