söndag 6 mars 2016

Åter Söndag...





Söndag och jag har haft en seg morgon då jag inte orkat kliva upp fast jag inte kunnat sova.
Vaknade 03.00 i natt och då hade jag tydligen sovit klart.
Nå det är som det är med det..

I går blev jag återigen ensam här hemma, hade kanske någonstans trott att Midi skulle komma hem men hon fortsatte sova hos sin syster.
Dom skulle mest troligt se Andra Chansen, min gissning.
I går var dom oxå och hämtade köksbordet med stolar som hon köpte på Mio i Januari.
Nu står det i hennes nya förråd tills det får flytta upp i lägenheten.
I dag jobbar hon 7-16 så hon kommer kanske hem efter jobbet.
Jag kan ju alltid hoppas.

Vad gjorde då jag igår?
Ingenting alls!
Pratade med Älskade E i telefonen på sena eftermiddagen men det var allt.
Hade ingen lust att prata med någon, Fredagskvällens pratande räckte.
Dagen rullade på som dom alltid gör och vips var det kväll igen.

I dag har jag en sån där frysdag igen.
Sitter med raggsockar, linne, långärmat och långbyxor.
Och ändå fryser jag.
Blir att ta på yllekoftan om det inte ger sig.
Skyller på att jag blir frusen då jag är trött i kroppen.
Å trött blir jag då jag vaknar så tidigt.

Planen för idag är inte märkvärdig, bara genomlida dagen så gott det går.
Det blir ingen matlagning, har några färdiga rätter i frysen att ta fram.
Bara att välja.
Å enkelt då jag inte känner för att stå vid spisen.

Jag tror jag ska kasta ett getöga på ett korsord i dag.
Det var flera månader sist jag löste korsord.
Tappade gnistan och orken men nu känner jag mig lite sugen igen.
Korsord har jag annars löst i hela mitt liv och är ganska så duktig.
Nu skickar jag aldrig in några korsord som jag gjorde förr om åren för de korsord jag har är ur gamla veckotidningar jag får av finaste Pappelino.
Men det är ett trivsamt nöje i alla enkelhet.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  2. Är snön borta ? skönt så fall :) ja du fryser gör jag ofta o öppnar ju fönstret på morgonen o luftar ut men fick stänga igen för jag fryser ...mio möbler har ju fina saker o va roligt att hon skall flytta till eget nytt :) korsord har väl inte varit min grej men säkert kul om man har intresset för det :) skön söndag till dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej snön är inte borta.
      Vi har värmeslingor (på vissa gator)i backen inne i byn så snön lägger sig aldrig där.
      Kram

      Radera
  3. Jobbig när man inte får sova, känns som hela dagen blir en dvala man går runt i.. jag har också sådana dagar när jag inte orkar prata i telefon, ärligt talat så tycker jag inte alls om att sitta i telefonen.. får hoppas att din dotter kommer förbi idag..

    Jag hade en frysdag igår jag gick och sa att det är kallt hela tiden, medans de andra höll på att svettas ihjäl. Fast det kan ju bero på att jag tvingade sambon att elda..

    Korsord är något jag inte alls kan, min mamma var dyslektiker också och hon var jätte duktig med korsord.. så jag kan ju inte skylla på de heller.. =)

    Önskar dig en fin söndag <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sömn behövs ju men det tycks inte min hjärna och kropp förstå.
      Jag har haft sömnstörning under en herrans massa år.
      På sikt hoppas jag givetvis att det ska bli bättre och samtidigt tvivlar jag på det.

      Ha en fin Måndag!
      Kram

      Radera
  4. Lösa korsord är jötteklurigt tycker jag. Duktiga är de som lyckas lösa dem.

    Hoppas du inte vaknar så tidigt i morrnbitti då.

    Natti kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo korsord är kluriga men det är roligt oxå.
      Kram

      Radera
  5. Satt med korsord många gånger när jag var ung. Tyckte det var en kul sysselsättning, men idag många år senare sitter jag aldrig med korsord. Blir så fruktansvärt hjärntrött och tappar energi av att sitta och klura ut ord.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte sitta för länge för då grötar hjärnan ihop men några stunder här och där fungerar.
      Kram

      Radera
  6. Jag älskar också korsord! Bra gympa för hjärnan och jag har också turen att jag får gamla tidningar från en granne så det kostar mig inget.
    Ha en bra dag trots att du fick mer snö. Det är likadant här, ett tjockt snötäcke och det snöar fortfarande...men snart ska väl ändå våren komma, får vi hoppas!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härlig blogg bruden :) kram

    SvaraRadera