lördag 19 mars 2016

Det är så skönt att vara hemma...





Borta bra men hemma bäst, det märker man verkligen då man varit borta ett tag.
Vilken himla tur att man känner så.
Det är ett tydligt tecken på att man älskar sitt hem.
Å det gör jag.
Mitt hem är min borg, där känner jag mig varm och trygg.

I dag flyttar Midi.
Hon är ganska så upptrissad nu.
Ränner omkring och ser om hon packat ner allt.
Hittar än det ena än det andra som hon packar ner.
Hon blir hämtad 09.30 och sen ska dom åka och hyra ett släp med kåpa.
Första lasset hämtas hos min yngre bror där hon har haft all möbler inställda.
När dom burit in det kommer dom hit och hämtar allt hon har haft hos mig.
Sen blir det att pyssla och få ordning i lägenheten.
Jag är inte med på själva flytten.
Jag har ju inte bärförmågan och särskilt inte nu då jag har så ont i kroppen efter allt dansande på kryssningen.
Jag åker dit om några dagar och tittar hur det blivit.

I går hade jag en väldigt lugn dag.
Jag var helt över och förbi.
Å så gräsligt ont i kroppen för att inte tala om den stora tröttheten, utmattningen som kommer av att ha roligt.
Sov några korta stunder över dagen.

Jag funderade jättemycket över ynglingen jag träffade i staden mellan bergen i går.
Han fanns inom mig hela dagen.
Hoppade han av i sin stad (hans första tanke) eller fortsatte han till Stockholm (hans andra tanke) för att hålla sig undan?
Stannade polisen bussen dom visste att han åkte med eller hann dom inte?
Vet föräldrarna vart han är idag eller oroar dom sig som sjutton för sin son?
Är han trygg och omhändertagen?
Får han den kärlek och omtanke som han så väl behöver?
Frågorna är många och jag kommer aldrig att få veta hur det gick.
Jag kan fortfarande se hans sorgsna gestalt framför mig, hur den lyste av uppgivenhet.
Hur stirrig och villrådig han kände sig.
Hur demonerna red hans rygg.
Hur han bara stod kvar hos mig och sökte tröst och någon att prata med.

I natt drömde jag om honom.
Såg honom i en ring fylld av kärleksfullt ljus.
Jag undrar vad det betyder?

Å jag känner mig så oerhört tacksam för min egen närhet till mina barn, att dom inte kommit snett i livet utan sköter sig och har det bra.
Att jag alltid vet vad dom gör då vi pratar med varandra så ofta.
Att dom inte lider någon nöd.
Det är jag så tacksam över!

I dag blir det tomt här hemma.
Jag är tillbaka på ensamveckor igen då sonen har pappaveckor.
Snart är ordningen återställd och jag tycker att det känns ledsamt.
Men jag är så glad att Midi hittat en sån fin lägenhet.
Där kommer hon att trivas och blomstra.

Men för mig blir allt som vanligt igen..
Det gäller bara att vänja om sig!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Vila nu :) Kul att åka bort ibland.Jag är lite sugen på att fara till Umeå i april, men vi ska se nu hur det blir sist o slutligen! Det är på samma gång som sonen ska till Polen med skolan!
    Ha nu en skön lördag!
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju roligt med en resa till Umeå, du får fundera hur det blir.

      Kram och ha det bäst!

      Radera
  2. Läste ditt förra inlägg: det om kryssningen och också om den sorgsna ynglingen.. Här kan man verkligen prata om toppar och dalar! Jätteroligt att du hade en sådan trevlig kryssning - otroligt sorgligt och oroligt med ditt sena möte.. Jag förstår att du är trött och har en hel del att smälta..

    Hoppas du får en fin lördagskväll och att din fin Midi kommer att trivas i sin lägenhet! Visst är det OTROLIGT underbart att veta att ens egna barn inte är i en bottenlös vilsenhet?!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något att vara oerhört tacksam över att barnen har det bra!
      Kram

      Radera
  3. Din dröm betydde nog bara att ynglingen du träffade på är mest troligt omgiven av Änglaljus och Änglakraft trots hans tillstånd. En positiv stress situation är det åtminstone för din dotter när hon nu stökar och bökar på med sin flytt =) Du får ta hand om dig lite extra nu när du har mer ont i kroppen än vanligt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu är flytten gjord och hon är jättelycklig över sin nya lägenhet.
      Kram

      Radera
  4. välkommen hem vännen ...skönt att du är hemma, du lämnade en tomhet efter dig :) så men nu är allti sin ordning. Usch ja jag läste ner om pojken blev ju nyfiken så hemskt klart man hade undrat vad som händer med honom. Hoppas han är hemma, förstår att du haft det bra men hemma är bäst hi hi skön söndag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är skönt att vara hemma igen.
      Så ja, ordningen är återställd!
      Kram

      Radera