onsdag 2 mars 2016

Disktrasan...





...Millan det är jag det!
Å precis som jag känner mig.
Totalt urvriden.

Gårdagens samtal tog knäcken på mig.
På slutet av samtalet både gäspade jag och så nästan sluddrade jag lite.
Det var skönt när samtalet var över.
Det var oerhört jobbigt och smärtsamt och vi blev inte färdig med det ämnet, så om två veckor så är det dax igen.

Jag gick ner på Kvantum och köpte ägg och bacon och sen tog jag bussen hem.
Väl hemma ringde jag Älskade E och pratade bort en stund men till slut blev jag tvungen att avsluta samtalet då jag kände mig nästan svimfärdig av trötthet och så bråkade ryggen rejält.

Jag la mig och trodde på en siesta men icke, det gick på intet sätt.
Så typiskt att det blir så när jag är som en urvriden trasa.
Då när jag verkligen skulle ha behövt en siesta, nä då funkar det aldrig.

När Mini kom hem så masade jag mig upp och började med middagen.
Mina ungdomar hade önskat sig frukost till middagen!
Ja jag vet, lite galet kanske men det både funkade och var gott.
Jag gjorde äggröra och stekte bacon.
Förutom det så hade vi spisbröd, tunnbröd och mjukt bröd, god dryck, olika pålägg, kaviar, inlagd smörgåsgurka, färska grönsaker och citronmuffins.
Det var kanske lite stolligt men så enkelt för mig då jag var så slut på.

Efter middagen låg jag på spikmattan i över en timme.
Det är både plågsamt och skönt.
Jag är väldigt hudkänslig just för tillfället så att ligga på spikmattan är som att välja mellan pest och kolera.
Ryggen känns bättre efteråt men under tiden är det väldigt smärtsamt.
Jag behövde i alla fall en ordentlig liggning igår.

I natt har jag sovit som en stock fem timmar på raken.
Så många timmar på raken är det länge sen jag sov.
Men inte så konstigt med tanke på de sista dagarnas "måsten".
Jag gick däremot inte upp när jag vaknade.
Passade på att ligga kvar i sängen vaken och titta på lite morgon-tv.
Det är ganska så såsigt i hjärnan, den känns väldigt trög men det är väl tur att jag inte ska sitta i något viktigt Fredssamtal idag eller klyva atomer.
Jag ska mest bara vara...

Senare så ska jag gå bort till närbutiken och hämta ut mitt paket med medicin.
Jag har tyckt att det tagit lång tid att få paketet.
Jag har varit ut på mejlen flera gånger men där har inte stått annat än att de tagit emot min order.
Funderade på att ringa Apotea igår men orkade inte.
På eftermiddagen fick jag sms om att jag hade paket att hämta.
Fattade nada, gick ut på mejlen igen men där fanns inget till mig, gick då ut på skräpposten och där fanns de två mejlen jag väntat på.
Det fungerade trots att jag inte trodde det.
Så det blir en liten promenad.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Men så trist att känna sig som en urvriden disktrasa...det är inget vidare. Men skönt ändå att du fick sova vännen. Ta hand om dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt och behövligt med sömn.
      Kram

      Radera
  2. Det händer att det serveras bacon och ägg tillsammans med sallad till middag hemma hos mig med ibland. Som du skriver en lättlagad och god måltid =)
    Det är viktigt att låta det " jobbiga samtalet" pysa ut - att andas och få ut det jäkliga. Att bryta ihop och sen komma igen för att sedan orka ta rond två och göra ett avslut eller dylikt. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm just nu känner jag mer att jag stänger av för att orka med allt annat men det kommer väl, det stora psykbrytet, typ på Fredag då jag blir ensam ett dygn.
      Kram, kram

      Radera
  3. Frukost till middag är helt ok tycker jag. Väldigt gott.
    Uuuhh, spikmatta....men det kanske är skönt på nåt sätt ändå...
    Hoppas du får sova minst lika många timmar i natt.
    Sov gott du med!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spikmattan känns alltid bättre när jag inte är så känslig i huden.
      Just nu gör det bara skitont även om det känns bättre efteråt.
      Kram

      Radera